Voetbal kijken in België

Aanbod van competities bij telenet valt toch ook wat tegen als je geen fan bent van de Premier League. Naast PL dus een paar matchen per speeldag van eredivisie en voor Bundesliga staat er 1 match van openingsweekend bij. Hun quote: "Bekijk alle toppers en wedstrijden met de beste Belgen in de Bundesliga én de Eredivisie. "ben je dus van hun willekeur afhankelijk. Wel de europese competities maar Belgische ploegen zullen wel meestal op vtm te zien zijn vermoed ik? En ook daar staat niet bij alle matchen. Enige wat nog interessant kan zijn is tennis maar grand slams zenden ze niet uit denk ik.

Op DAZN ook onduidelijk, op de pagina die ik zie als ik abo wil nemen "Het beste uit LaLiga, Serie A, Ligue 1, & de FA Cup" en op https://www.dazn.com/nl-BE/welcome staat dan wel degelijk alle matchen.

En ja, ik wil per se zien staan "alle matchen" of "een paar matchen per speeldag" Wat winnen die bedrijven erbij om zo onduidelijke info te geven?
Omdat Dortmund zelden de moeite nog is om naar te kijken lijkt LaLiga om af en toe eens Real te zien interessanter voor mij persoonlijk.
edit: of zou telenet bij een akkoord alle competities van DAZN en niet enkel JPL uitzenden?

Laatst bewerkt:
Dieje DAZN rommel is echt vreselijk, als ik n match wil kijken staat er n “slotje” bij terwijl ik echt wel n abonnement heb. Fucking bullshit
Wat ervaar je dan? Ik heb nu sinds vorige week DAZN en ben best enthousiast. Die highlights zijn ook snel te zien na wedstrijden en het streamen werkt gewoon zeer vlot. Het enige waar ik knetter van word is dat er nog een minuut reclame is, maar goed dat is oo normale TV ook overal tussendoor. Ben zeker geen fan van hun przktijken maar ik heb proximus sport buitengezwierd 21 euro en DAZN nu 20 euro en ik kan niet zeggen dat ik het als minder aanschouw. Hun app werkt gewoon goed toch?

Aanbod van competities bij telenet valt toch ook wat tegen als je geen fan bent van de Premier League. Naast PL dus een paar matchen per speeldag van eredivisie en voor Bundesliga staat er 1 match van openingsweekend bij. Hun quote: "Bekijk alle toppers en wedstrijden met de beste Belgen in de Bundesliga én de Eredivisie. "ben je dus van hun willekeur afhankelijk. Wel de europese competities maar Belgische ploegen zullen wel meestal op vtm te zien zijn vermoed ik? En ook daar staat niet bij alle matchen. Enige wat nog interessant kan zijn is tennis maar grand slams zenden ze niet uit denk ik.

Op DAZN ook onduidelijk, op de pagina die ik zie als ik abo wil nemen "Het beste uit LaLiga, Serie A, Ligue 1, & de FA Cup" en op https://www.dazn.com/nl-BE/welcome staat dan wel degelijk alle matchen.

En ja, ik wil per se zien staan "alle matchen" of "een paar matchen per speeldag" Wat winnen die bedrijven erbij om zo onduidelijke info te geven?
Omdat Dortmund zelden de moeite nog is om naar te kijken lijkt LaLiga om af en toe eens Real te zien interessanter voor mij persoonlijk.
edit: of zou telenet bij een akkoord alle competities van DAZN en niet enkel JPL uitzenden?
Bij akkoord zijn dat inderdaad alle competities die Dazn uitzend

Wat ervaar je dan? Ik heb nu sinds vorige week DAZN en ben best enthousiast. Die highlights zijn ook snel te zien na wedstrijden en het streamen werkt gewoon zeer vlot. Het enige waar ik knetter van word is dat er nog een minuut reclame is, maar goed dat is oo normale TV ook overal tussendoor. Ben zeker geen fan van hun przktijken maar ik heb proximus sport buitengezwierd 21 euro en DAZN nu 20 euro en ik kan niet zeggen dat ik het als minder aanschouw. Hun app werkt gewoon goed toch?

Ik kon helemaal niets bekijken, werd telkens terug naar de overzichtspagina gestuurd met abonnementen..

Goh, ben niet in België tot eind augustus. Ga me dat 1 maand aanschaffen. En tegen dan hopelijk een telecomdeal
Pas maar op, ik hoor van velen dat ze in het buitenland niet kunnen kijken op de app ondanks abonnement bij DAZN. Dat is ook een van de redenen waarom ze die firma controleren nu. Niet waarmaken wat er toch wordt beloofd

Zoals eerder gemeld hier, ik heb zonder problemen Antwerp-RUSG gestreamd in Frankrijk afgelopen vrijdag.

Ik heb free weekend gekeken met die 7 dagen proefperiode, nu terug opgezegd en geen probleem ondervonden. Af en toe wat kleine haperingen tijdens de matchen, voor de rest was het wel oké.

Dit weekend thuismatch, dus geen DAZN nodig. Daarna nog zien hoe we het hier oplossen.

Voila, ze zijn daar al. Komt goed :)

Ze hebben met die 7 dagen proefperiode nog geprobeerd om meer mensen te ronselen en tzal vermoedelijk tegenvallen. Kan zijn dat ze nog die 7 dagen afwachten maar erna zie ik wel snel een deal komen. Ik verwacht binnen de 10 dagen (voor speeldag 3) wel een deal.

Ik vraag mij toch wel af waar dit nu vooral aan ligt? Zijn het proximus en telenet die substantieel minder bieden dan bij de vorige overeenkomst of is het DAZN die substantieel méér vraagt?

Hoe staat dit in verhouding tot de hervorming van de competitie vanaf volgend seizoen met afschaffing van de play-offs? Heeft deze devaluatie van de competitie rechtstreeks invloed op het akkoord dat men nu aan het onderhandelen is of komt dit pas bij een volgende onderhandeling aan bod?

Ik vraag mij toch wel af waar dit nu vooral aan ligt? Zijn het proximus en telenet die substantieel minder bieden dan bij de vorige overeenkomst of is het DAZN die substantieel méér vraagt?

Hoe staat dit in verhouding tot de hervorming van de competitie vanaf volgend seizoen met afschaffing van de play-offs? Heeft deze devaluatie van de competitie rechtstreeks invloed op het akkoord dat men nu aan het onderhandelen is of komt dit pas bij een volgende onderhandeling aan bod?

Als je het niet kan lezen: enkele zinnen die het omvatten

Het bedrijf wil wereldwijd sportrechten opkopen en die exclusief aanbieden via zijn eigen platform, zonder tussenkomst van distributeurs (lees: de telecomoperatoren).

Exclusiviteit als strategie

Tot voor kort draaide het verdienmodel van DAZN grotendeels om de verkoop van sublicenties: het doorverkopen van tv-rechten aan andere media- of telecombedrijven. Dat leidde tot extra inkomsten, bovenop de abonnementen. Maar van dat model lijkt DAZN stilaan af te stappen. Meer en meer landen – waaronder België – worden omgevormd tot exclusieve markten waar de fan enkel nog via DAZN zelf kan kijken. Op die manier houdt het bedrijf volledige controle over de gebruikerservaring én over de klantrelatie. De hoop: meer abonnees, meer inkomsten. Maar de vraag is of de voetballiefhebber in België daar wel klaar voor is. In ons land is sportconsumptie nog altijd stevig gekoppeld aan klassieke tv-abonnementen. Daar zomaar van afstappen, is een grote gok.

En DAZN leert dus niks van hun flop in Frankrijk: Waar ze dit ook hebben geprobeerd. Daar begon men aan abonnementen van 20 euro en verhoogde ze die bedragen zomaar doorheen het seizoen naar 45 euro per maand.

Geflopt in Frankrijk​

DAZN België zegt nog open te staan voor gesprekken met operatoren, maar elders liep het al flink fout. In Frankrijk trok het bedrijf het maandabonnement op tot 45 euro – ruim het dubbele van een Netflix-abonnement. Veel fans haakten af en schakelden over op illegale streams. Het gevolg? Het contract met de Franse competitie werd stopgezet en de voetbalbond besloot zelf een tv-kanaal op te richten, mét distributiedeals bij de traditionele kabelmaatschappijen.

Een flop voor het zwaar verlieslatende DAZN. Toch wil het in 2025 meer dan 4 miljard dollar investeren in uitzendrechten – goed voor een derde van alle wereldwijde uitgaven in sportstreaming. Geruchten over een mogelijke overname door het Saudische staatsinvesteringsfonds circuleren al maanden, met een beursgang als ultieme doel.

Laatst bewerkt:

In eerdere krantenartikels stond dat in het verleden bij de vorige contracten, zowel DAZN enerzijds en de telecomoperatoren anderzijds veel teveel betaald hebben. DAZN heeft met dit nieuwe contract een stuk minder betaald aan de Bond als voordien, maar wil ze voor nog meer geld aan de telco-operatoren verkopen dan voordien. En die passen daarvoor, die willen ook minder betalen dan vroeger, want de opbrengst voor hun is vrij minimaal, stelden ze.

Dazn is verre van ideaal maar Telenet en Proximus hangen het toch ook maar uit. Kan me niet voorstellen dat dit hun ook geen abonnementen gaat kosten. Ze geven dan 5 en 6 euro korting per maand terwijl de JPL hun waarschijnlijk het meeste kijkers oplevert.

Je zal maar een abo voor 20 of zelfs 35 euro afgesloten hebben als supporter van een 1B ploeg :laugh:
Volgens mij is dat toch ook maar iets om de matchen van de belofteploegen voor lege stadions links te kunnen laten liggen. Maar ge ziet, DAZN gaat stevig verlies maken op dit voetbalcontract zonder deals met de rest. Het is niet alleen die 90 miljoen dat ze moeten terug betalen, maar ook al de kosten moeten dragen van al die matchen. Als je dan leest dat ze in de challenger pro league nog maar met 2 camera's gaan werken, is het al serieus knibbelen op de uitgaven

Volgens mij is dat toch ook maar iets om de matchen van de belofteploegen voor lege stadions links te kunnen laten liggen. Maar ge ziet, DAZN gaat stevig verlies maken op dit voetbalcontract zonder deals met de rest. Het is niet alleen die 90 miljoen dat ze moeten terug betalen, maar ook al de kosten moeten dragen van al die matchen. Als je dan leest dat ze in de challenger pro league nog maar met 2 camera's gaan werken, is het al serieus knibbelen op de uitgaven

Nochtans zijn Club Nxt en Anderlecht Futures de best bekeken ploegen in 1B op DAZN. Ben dus niet te zeker eigenlijk of ze die matchen zomaar gaan schrappen :laugh:

Terug
Bovenaan