Voetbal kijken in België

Wel goed dat Premier League "overal" te zien is
Yep, behalve bij DAZN. Als er geen akkoord komt voor het Belgische voetbal, ga je wel 2 keer een abonnement moeten afsluiten om zowel PL als Jupiler League te zien. Daarvan gaan er toch veel op afknappen. Ik ben alvast niet geneigd om via die DAZN app gaan te kijken

Yep, behalve bij DAZN. Als er geen akkoord komt voor het Belgische voetbal, ga je wel 2 keer een abonnement moeten afsluiten om zowel PL als Jupiler League te zien. Daarvan gaan er toch veel op afknappen. Ik ben alvast niet geneigd om via die DAZN app gaan te kijken
Ik neem enkel de jpl

Ik heb nu een paar matchen van de Club World Cup via de site van DAZN bekeken, en dat is echt verschrikkelijk.
No way dat ik daarvoor ooit ga betalen.

Omkadering is lachwekkend belachelijk en onprofessioneel, constant reclame, zelfs tijdens de match. Reclame is ook dubbel zo luid als de match zelf, ik verschiet mij altijd een breuk.
En die site is verschrikkelijk onoverzichtelijk en onlogisch.

Ik heb nu een paar matchen van de Club World Cup via de site van DAZN bekeken, en dat is echt verschrikkelijk.

Omkadering is lachwekkend belachelijk en onprofessioneel, constant reclame, zelfs tijdens de match. Reclame is ook dubbel zo luid als de match zelf, ik verschiet mij altijd een breuk.
Absoluut waar. Ik heb al veel mensen hetzelfde horen zeggen. Heel veel mensen die foert gaan zeggen tegen het Belgische voetbal indien niet meer beschikbaar op een andere provider dan DAZN. Ik ga daar alvast niets nemen.

Inderdaad.

Verschrikkelijk om zo wedstrijden te volgen. Ook constant dat beeld dat wordt verkleind of hun logo dat in beeld komt in het midden van het beeld waardoor je de bal niet eens meer ziet. :unsure:

Maar is dat van DAZN zelf uit, of van de FIFA? Want bij de JPL heb ik dat nooit zien gebeuren eigenlijk.

Idd, en niet iedereen wil streamen via Dazn of casten naar TV.

Orange heeft nu ook een deal met Telenet voor Bundesliga & Premier League. Totnutoe hadden ze enkel de rechten in het Zuiden van het land (via VOO).

Nu is het nog wachten op de jupkesleague.

Vraagje, waar kunnen we nog La Liga op tv zien? Zit bij Orange, maar met die nieuwe deal is geen sprake van de Spaanse league?

Chelsea - Fluminense gekeken via Dazn als eerste en ik denk ook enigste match van dat WK. Verschrikkelijke kwaliteit.

Ben al jaren tevreden klant bij Telenet, ook al is het niet goedkoop natuurlijk. Er is gewoon nergens anders een gelijkaardig aanbod.
Ik volg vooral PL, F1 & golf en voor mij is het de prijs meer dan waard.

Geen deal met DAZN. Dus niet op Telenet, Proxmus en TV Vlaanderen voorlopig.
Ik ben er op zich wel nog gerust in dat er een deal komt. DAZN kan nooit het geld die ze betaald hebben voor de tv rechten recupereren enkel via die app. Ik geloof nooit dat die de beoogde aantallen gaan halen. Te veel supporters die echt geen goesting hebben in heel da gedoe met die app. Die gaan ni anders kunnen dan een deal sluiten. Alleen willen ze geen (of zo weinig mogelijk) geld verliezen en spelen ze het hard. Zou me niet verbazen dat er pas een deal is tegen speeldag twee ofzo. Tegen dan gaan ze wel door hebben hoe laag de interesse is in die app en hoe hard ze die deal wel ni nodig hebben.

Ik ben er op zich wel nog gerust in dat er een deal komt. DAZN kan nooit het geld die ze betaald hebben voor de tv rechten recupereren enkel via die app. Ik geloof nooit dat die de beoogde aantallen gaan halen. Te veel supporters die echt geen goesting hebben in heel da gedoe met die app. Die gaan ni anders kunnen dan een deal sluiten. Alleen willen ze geen (of zo weinig mogelijk) geld verliezen en spelen ze het hard. Zou me niet verbazen dat er pas een deal is tegen speeldag twee ofzo. Tegen dan gaan ze wel door hebben hoe laag de interesse is in die app en hoe hard ze die deal wel ni nodig hebben.
Uiteraard. Blijkbaar was de laatste jaren tussen de 80 en 90 procent van hun omzet van de providers. Dat zegt genoeg. Als ze rond de 100.000 abonnees zouden halen, mogen ze al blij zijn. En reken dan maar uit hoeveel verlies ze zullen draaien. Dan hebben ze 2 miljoen omzet per maand. Ze moeten er uiteindelijk 90 miljoen betalen aan de Pro League. Dat is gewoon zwaar verlieslatend. En ik ben er vrij zeker van dat die geen 100.000 betalende abonnees gaan hebben. Bij mijn vriendenkring is er werkelijk niemand die daar iets gaat nemen. En dat zijn mensen die allemaal keken via Telenet of Proximus of Orange.

Kan je ergens terugvinden hoeveel abo’s er hebben? Of hoeveel er gisteren bijvoorbeeld naar de supercup hebben gekeken ?

Ik heb DAZN één seizoengehad maar buiten gesmeten toen het duurder werd, eerste jaar was dat nog te doen kwa prijs maar dan gewoon te duur. Sindsdien TV vlaanderen gedeeld met ne maat aan 15€ per maand. Ik wacht af. Anders pak ik wel zo die tv via internet (hoe noemt dat ook weer)

De streaming kwaliteit van de DAZN app is trouwens ook echt bedroevend. Gisteren naar de Supercup gekeken en bij momenten is die bal niet deftig in beeld bij een lange pas. Er zijn minder legale streams met een veel betere beeldkwaliteit op TV dan DAZN.

Hopelijk komt DAZN er snel uit met Telenet, Proximus, Orange en TV Vlaanderen. Anders gaan ze er volgens mij serieus hun broek aan scheuren. Ik vertik het alvast om een abonnement te nemen bij DAZN.

De streaming kwaliteit van de DAZN app is trouwens ook echt bedroevend. Gisteren naar de Supercup gekeken en bij momenten is die bal niet deftig in beeld bij een lange pas. Er zijn minder legale streams met een veel betere beeldkwaliteit op TV dan DAZN.

Hopelijk komt DAZN er snel uit met Telenet, Proximus, Orange en TV Vlaanderen. Anders gaan ze er volgens mij serieus hun broek aan scheuren. Ik vertik het alvast om een abonnement te nemen bij DAZN.

i.v.m. de kwaliteit van DAZN.

Ik heb de supercup ook gekeken en had ook die bedroevende kwaliteit. Ik ging er van uit dat dit crap kwaliteit was omdat dit ook gewoon een gratis aanbod was en dat de betalende abonnementen betere kwaliteit zouden krijgen.

Kan iemand dit bevestigen of ontkennen? Want anders is dat natuurlijk compleet onkijkbaar en zijn geld absoluut niet waard.

edit: ik moet er wel bijzeggen dat ik gekeken heb via de app op mijn gsm en gestreamd naar de TV via de chromecast. (oudere tv die mij niet toelaat de DAZN app te downloaden).

Terug
Bovenaan