Voedingssupplementen

Ik neem magnesium iedere dag.

Ik voel me beter (denk ik) als ik het neem en heb meer last van stramheid en pijnlijke spieren als ik het niet neem (denk ik).

Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar ik hoop gewoon ergens dat het helpt :p
Maar had je een tekort? Magnesium is een nieuwe hype die in 98% van de gevallen 0,0 nut heeft.

In de periode met winteruur dagelijks vitamine D.
Magnesium enkel de dagen dat ik sport (3 à 4).
Lepeltje zwarte maca poeder in yoghurt

Welke supplementen zou ik zeker nemen als ik quasi voor 23 dagen van redelijk wat wandel en fiets inspanningen sta? +-40k stappen per dag gaat dat zijn
Magnesium lijkt me een no Brainer creatine, vitamine d?

Welke supplementen zou ik zeker nemen als ik quasi voor 23 dagen van redelijk wat wandel en fiets inspanningen sta? +-40k stappen per dag gaat dat zijn
Goede sportvoeding (isotone sportdrank, al dan niet met suiker), achteraf eiwitten, etc.
Je zal wellicht buiten wandelen, Vitamine D (uit de zon) lijkt dan niet nodig.
Link met creatine is me niet duidelijk.

Goede sportvoeding (isotone sportdrank, al dan niet met suiker), achteraf eiwitten, etc.
Je zal wellicht buiten wandelen, Vitamine D (uit de zon) lijkt dan niet nodig.
Link met creatine is me niet duidelijk.
Ik gebruik dagelijks al creatine voor men gym regime.
Zoek op verlof ook terplaatse een gym te bezoeken.

Is je "gewone" voeding in orde of aangepast aan de situatie?

Alsook je lichamelijk gestel (zie dat je fitnest), is het gewend om deze inspanning te doen of niet.

Als ge uw eigen overschat gaat geen supplement u kunnen helpen

Is je "gewone" voeding in orde of aangepast aan de situatie?
Nu is dat aangepast aan men gym leven ja. Hoog in proteïne, zo goed als geen frituurde nest, amper gesuikerde dranken, low carb ook. Redelijk gebalanceerd en momenteel ideaal naar gewichts behoud toe.
Daar in die Aziatische landen kan ik dat normaal ook wel redelijk aanhouden.
Alsook je lichamelijk gestel (zie dat je fitnest), is het gewend om deze inspanning te doen of niet.
Ja sowieso, deels ook door men werk en de soms wel extreme omgevings temperaturen.
Als ge uw eigen overschat gaat geen supplement u kunnen helpen
Ja vrees dat de combinatie van inspanningen plus langere dagen dan normaal, waardoor minder slaap (belangerijke factor), het lichaam wel kan drainen. Dan begin ik liever met een surplus. En zorg ik extra overkill na.. Als dat al mogelijk is :-)

Low carb en veel stappen/ fietsen lijkt mij het uzelf nodeloos moeilijk maken. Maar dat is misschien wat off-topic
Dat was ook mijn eerste reactie. Die supplementen zijn misschien nuttig voor de laatste (fracties) van procenten qua presentaties. Ik zou dan eerder eerst naar de brandstof kijken.

Toen ik nog aan gewichtheffen deed moet ik nu wel zeggen dat creatine precies mijn lifts met een paar kg verhoogde. Maar of dit nu placebo is weet ik niet. Verder nam ik nog een eiwitshake caseine voor het slapen gaan en dat was het zo een beetje.

Ja, maar die met bewezen meerwaarde is gewoon een kort lijstje hé. Bij omega 3 is dat waarschijnlijk al gewoon op te vangen met een gezond voedingspatroon met voldoende vette vis, en bij vitamine D weet ik zo meteen niet in hoeverre dat nu echt een probleem was voor de typische actieve blanke persoon. Het feit is gewoon dat een heleboel mensen allerlei zaken slikken zonder bewijs dat er tekorten zijn, zoals gemeten door een bloedtest bijvoorbeeld.

Sporten is ook zoiets vaag hé. Je hebt mensen die "veel" sporten en dan een uurtje wat gaan rondlummelen in een basic fit, terwijl anderen effectief intensief trainen. Maar beide groepen gaan doorgaans wel pakweg eiwitsupplementen nemen, meestal zonder na te gaan wat hun inname nu werkelijk is. En dat is dan nog een basissupplement dat neerkomt op een macronutriënt, maar ik wil niet weten hoeveel mensen nog andere dingen consumeren. Deze thread op zich is al een illustratie waarom Jack3D hun formulatie moest veranderen.

Ik denk dat @MrCipo gewoon gelijk heeft dat de business heel succesvol is, gezien een groot deel mensen gewoon zaken slikt zonder enige noodzaak.
Vitamine D is wel effectief een probleem in België. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, helpt een uurtje in de zon zitten niet.
De reden is dat vitamine D wordt aangemaakt door UV-B licht, in de winter staat de zon zo laag, dat het UV-B licht wordt uitgefilterd in de atmosfeer. Bijgevolg maak je dus geen/amper vitamine D aan in de winter.

Maar je hebt zeker gelijk, die supplementen zouden enkel moeten als je natuurlijke inname nagekeken is. Genoeg volk dat eiwit shakes neemt en daar niks nut van heeft.

Zelf hier gewoon Multivitaminen van Kruidvat. Ja, 90% heeft wss geen effect en plas je terug uit. Maar die 10% is dan toch gecovered.

Toen ik nog aan gewichtheffen deed moet ik nu wel zeggen dat creatine precies mijn lifts met een paar kg verhoogde. Maar of dit nu placebo is weet ik niet. Verder nam ik nog een eiwitshake caseine voor het slapen gaan en dat was het zo een beetje.
Creatine is volgens mij wel bewezen dat je daardoor verder "in het rood" kan gaan

Vitamine D is wel effectief een probleem in België. En in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt, helpt een uurtje in de zon zitten niet.
De reden is dat vitamine D wordt aangemaakt door UV-B licht, in de winter staat de zon zo laag, dat het UV-B licht wordt uitgefilterd in de atmosfeer. Bijgevolg maak je dus geen/amper vitamine D aan in de winter.
Ik zag na de winter van 2023 spierwit terwijl ik toch snel en goed bruin word.
Bij nazicht bleek ik een enorm te kort te hebben aan vitamine D. Nochtans kom ik veel buiten en ik had toch veel te korten.

Dus dat kan wel eens kloppen wat je zegt. Ik heb dan een kuurtje vitamine D moeten slikken.

Ik zag na de winter van 2023 spierwit terwijl ik toch snel en goed bruin word.
Bij nazicht bleek ik een enorm te kort te hebben aan vitamine D. Nochtans kom ik veel buiten en ik had toch veel te korten.

Dus dat kan wel eens kloppen wat je zegt. Ik heb dan een kuurtje vitamine D moeten slikken.
Het was zoeken naar een wetenschappelijke bron die niet op website van een supplementenfabrikant stond, maar:
Dus minimum zonkracht 2,5 nodig.
De zonkracht vandaag (een best zonnige dag): 2...

Creatine is volgens mij wel bewezen dat je daardoor verder "in het rood" kan gaan

Eerste link van Google. Meende ook elders gelezen te hebben dat bij sommige mensen creatine helemaal niet helpt.

Ik lees veel dat je bij D3 supplementen ook K2 moet bijnemen. Creatine werkt bij mij trouwens zeer goed. Ik kan merkelijk meer reppen in de gym. Maar mijn lichaam slaat wel 2 kg vocht extra op. Geen idee of dat gezond is. Er zijn ook meldingen dat het haarverlies in de hand kan werken dus ik neem het niet altijd.

Recent ben ik erachter gekomen dat mijn B12 en ijzerwaardes al een tijd aan de lage kant zijn. Sinds ik die bijneem voel ik mij veel energieker.

Ik neem enkel vitamine D3 als de dagen wat donkerder beginnen te worden, en doorheen het hele jaar ook astaxanthine en een soeplepel tomatenpuree. Onlangs nog bloedonderzoek laten doen en alle waarden waren perfect in orde.

Terug
Bovenaan