Voedingssupplementen

Op dagelijkse basis neem ik whey shake ‘s morgens. Nog overgehouden uit mijn hardcore BB’ing carrière 😀 Tevens ook 1 à 2 tabletten magnesium uit Decathlon. ‘s Morgens ook 1x elektrolyte tablet en in de loop van de dag ook nog eens. Vroeger had ik soms eens hoofdpijn tijdens de dag op het werk van de stress en/of druk maar is daarmee verdwenen. 1x per kwartaal doe ik 14 dagen revitalose kuur.

Voornamelijk sport gerelateerde supplementen, merk de meerwaarde wel op vlak van slaapkwaliteit en een goede HRV.

Creatine
Lion’s Mane
Valeriaan
Magnesium
Soms eens whey shake maar zeker niet dagelijks

Sinds een maand neem ik dez, in combinatie met 3-4x per week sport, gezonde voeding en geen alcoholgebruik.
Merk wel duidelijk lichamelijk en geestelijk een verschil: betere nachtrust, gemotiveerder, scherper op het werk, …

Mss volgende maand eens een spirulina kuur volgen.

Ik eet hopen vette vis (toch bijna dagelijks zalm/tonijn/sardines/makreel), ik heb nog nooit een tekort gehad aan vitaminen op mijn bloedtesten.
Magnesium vroeger wel een paar keer genomen, maanden aan een stuk, maar ik voelde mij daar nooit beter van en ben er mee gestopt.

Ik eet hopen vette vis (toch bijna dagelijks zalm/tonijn/sardines/makreel), ik heb nog nooit een tekort gehad aan vitaminen op mijn bloedtesten.
Magnesium vroeger wel een paar keer genomen, maanden aan een stuk, maar ik voelde mij daar nooit beter van en ben er mee gestopt.
+ eieren eet ik ook best veel.

In een ei zit quasi alles.

Van uiteraard eiwitten tot zink, selenium, fosfor, kalium ....
De meeste vitaminen, tot de schaarsere vitamines Bzoveel en D.
Bepaalde zuren.

...

+ eieren eet ik ook best veel.
Veel vis eten wordt afgeraden voor bepaalde groepen zoals zwangere vrouwen, vooral vette vis bovenaan de voedselketen aangezien allerhande vervuilende stoffen accumuleren in die dieren en in vetweefsel. Specifiek kwik.

Eieren is een beetje hetzelfde verhaal, vele zaken die we niet willen binnenkrijgen vind je in vet.

Veel vis eten wordt afgeraden voor bepaalde groepen zoals zwangere vrouwen, vooral vette vis bovenaan de voedselketen aangezien allerhande vervuilende stoffen accumuleren in die dieren en in vetweefsel. Specifiek kwik.
Klopt voor enkele specifieke groepen, maar voor de gemiddelde persoon is de consumptie van vette vis net aangeraden omwille van de aanwezigheid van selenium, vitamine D, …

In dit Harvard artikel bespreken ze de risk/reward ratio van mercury in vis en besluiten ze dat "fear of mercury shouldn't prevent you from choosing fish as a food source".

Ik heb net elektrolyten van Clearly besteld. Ik hoor van veel mensen dat ze zich 's morgens meer energiek voelen sinds het gebruik van elektrolyten 's morgens.

Deze thread bewijst inderdaad wel dat de voedingssuplementen business succesvol is.
Ondanks harde claims dat sommige echt geen nut hebben, is het toch voldoende om puur anekdotisch toch ergens aan vast te houden.
De trend vanuit US om hier ook intraveneus bepaalde mengsels van vitamines in te spuiten is nog niet echt helemaal overgewaaid, maar hou toch mijn hart ervoor vast...

Deze thread bewijst inderdaad wel dat de voedingssuplementen business succesvol is.
Ondanks harde claims dat sommige echt geen nut hebben, is het toch voldoende om puur anekdotisch toch ergens aan vast te houden.
De trend vanuit US om hier ook intraveneus bepaalde mengsels van vitamines in te spuiten is nog niet echt helemaal overgewaaid, maar hou toch mijn hart ervoor vast...
Ik moet zeggen dat ik er eigenlijk wel van versteld sta hoe in het "nuchtere Vlaanderen" en op dit forum met relatief hooggeschoolden er al zoveel mensen een beetje vanalles slikken. Ik vond al dat ik veel innam.

Dat lijkt me ook allemaal zo wollig, "energieker", wat is dat uiteindelijk? Ik voel me goed als ik voldoende heb geslapen, en als ik zwaar het getraind voel ik misschien wat spierpijn, maar ik heb nooit de indruk gehad dat ik ergens wat te kort kwam. Het lijkt dan ook vooral iets dat ons door allerhande publiciteit wordt aangepraat, en tegenwoordig spelen allerlei social media persoonlijkheden daar ook hun rol in.

Laatst bewerkt:
Goh, ik denk dat het wel nuttig is voor diegene die dagelijks sporten en gewoon iets "makkelijk" willen om toch voldoende van alle stoffen mbt energie en spierherstel willen. Zeker als je niet gevarieerd genoeg eet. Zo'n supplement kan dan wel een oplossing zijn.

Sommige supplementen hebben ook gewoon bewezen meerwaarde, zelfs als je gevarieerd eet. Er is meer dan voldoende bewijs dat creatine en whey eiwit helpen bij spieropbouw. Zeker als je aan krachttraining doet zoals ik.

Daarnaast zijn er ook bepaalde voedingsstoffen zoals omega 3 en vitamine D waarvan het gros van de bevolking een tekort heeft. Dan helpen supplementen ook.

Sommige supplementen hebben ook gewoon bewezen meerwaarde, zelfs als je gevarieerd eet. Er is meer dan voldoende bewijs dat creatine en whey eiwit helpen bij spieropbouw. Zeker als je aan krachttraining doet zoals ik.

Daarnaast zijn er ook bepaalde voedingsstoffen zoals omega 3 en vitamine D waarvan het gros van de bevolking een tekort heeft. Dan helpen supplementen ook.
Ja, maar die met bewezen meerwaarde is gewoon een kort lijstje hé. Bij omega 3 is dat waarschijnlijk al gewoon op te vangen met een gezond voedingspatroon met voldoende vette vis, en bij vitamine D weet ik zo meteen niet in hoeverre dat nu echt een probleem was voor de typische actieve blanke persoon. Het feit is gewoon dat een heleboel mensen allerlei zaken slikken zonder bewijs dat er tekorten zijn, zoals gemeten door een bloedtest bijvoorbeeld.

Sporten is ook zoiets vaag hé. Je hebt mensen die "veel" sporten en dan een uurtje wat gaan rondlummelen in een basic fit, terwijl anderen effectief intensief trainen. Maar beide groepen gaan doorgaans wel pakweg eiwitsupplementen nemen, meestal zonder na te gaan wat hun inname nu werkelijk is. En dat is dan nog een basissupplement dat neerkomt op een macronutriënt, maar ik wil niet weten hoeveel mensen nog andere dingen consumeren. Deze thread op zich is al een illustratie waarom Jack3D hun formulatie moest veranderen.

Ik denk dat @MrCipo gewoon gelijk heeft dat de business heel succesvol is, gezien een groot deel mensen gewoon zaken slikt zonder enige noodzaak.

Ok, wie start er met mij de BeyondGaming voedingssupplementenbusiness op?
Snelle Google search geeft https://mixmasters.eu/private-label-merk/ en https://supsuppliers.com/zakelijk die we hiervoor kunnen gebruiken. Iemand 100 dozen whey nodig (smaak aardbei bijv)?

Je moest eens weten hoeveel eiwit -of creatinemerken terug te traceren zijn naar één dezelfde supplier. In Europa is er blijkbaar één grote supplier van creatine die de ganse markt bedient. Elk merk kleeft er gewoon zijn eigen labeltje op.

Geen whey meer, geen creatine, enkel nog pre workout voor de energie (waar ook beetje creatine inzit), en dat helpt. Voor de rest niks.

Je moest eens weten hoeveel eiwit -of creatinemerken terug te traceren zijn naar één dezelfde supplier.
Met personal coaching heb je deels hetzelfde verhaal. Al die coaches die zogezegd hun eigen trainings- en receptenboek hebben, kopen een template en passen oa het logo aan om dat als nieuw te verkopen

Ik neem magnesium iedere dag.

Ik voel me beter (denk ik) als ik het neem en heb meer last van stramheid en pijnlijke spieren als ik het niet neem (denk ik).

Ik weet het eigenlijk niet zeker, maar ik hoop gewoon ergens dat het helpt :p

Terug
Bovenaan