the_fox
Well-known member
En je vraag in je volgende post: gewoon op dezelfde manier als vrachtwagens: ANPR. Elke vrachtwagen die geen OBU heeft wordt opgepikt door een ANPR camera en aan de kant gezet door een mobiele ploeg. Bij het vignet zal dat net zo zijn.
Zie wederom mijn vorige post in deze threadDaar zal idd wel nog wat werk aan zijn, maar als ze de trajectcontrole-camera's gaan gebruiken er voor, in combinatie met bestaande ANPR-camera's en mobiele controle's, gaat er toch al een heel deel gedekt zijn.

Ondertussen ook de moeite om eens stil te staan hoe bij die ANPR camera's die er zogezegd gekomen zijn voor onze veiligheid, nu probleemloos worden ingezet ter controle van een belasting.
Terreurbruiden van IS die halen we terug naar België, die lopen hier intussen terug vrij rond en krijgen nog een podcast bij de VRT waarin men pleit voor meer begrip voor deze dames hun jeugdzonden... en de camera's ter terreurbestrijding? Die worden ordinaire belastingcamera's.
Zou me niet verbazen als de volgende stap controle op gsm-gebruik achter het stuur wordt. Normaal bezondig ik me daar...
Zo simpel is het dus niet. VLABEL (die de controle KMH doet + waarschijnlijk ook die van vignet op zicht gaat nemen) heeft geen toegang tot al die camera's en gebruikt enkel hun eigen ANPR camera's. En dat heeft een wettelijke reden.
Dus ook daar gaat het nog afwachten zijn wie de controle doet en hoe men het gaat aanpakken (zowel praktisch als wettelijk).