Hij zei meestal. Dus er zullen inderdaad voorbeelden zijn waar het niet het geval is en dan nog klopt het eenvoudigweg wel wat @Loser zei![]()
Ik ben het er nog steeds niet mee eens, in theorie zou het misschien nog wel kunnen, in praktijk zijn de meest courante en bruikbare wegen over landsgrenzen heen aan Vlaamse kant gewestwegen (en daar is historisch gegeven dat er in een intussen ver verleden ooit wél gesloten grenzen waren, een goede reden voor ook naast bruggen), en in de praktijk kan ik nu toevallig één tankstation bereiken van bij mijn thuis zonder op een gewestweg te komen, maar quasi alle andere tankstations hier in de buurt liggen op gewestwegen (én dat ene dat ik wél kan bereiken ligt op 5 meter in een zijstraatje van een gewestweg).
Als die stelling van Loser al zou kloppen, dan klopt die op een volledig praktisch onhaalbare manier, en denk wel dat je kan stellen dat praktische haalbaarheid van tel is achter het stuur.
Voorbeeld 2
Voorbeeld 3
Dus op jaarbasis is het nog steeds voordeliger? Winst voor iedereen dus!
Ironie much? Mensen met een beperkter budget die aan tanktoerisme doen, gaan natuurlijk ook naar de upfront kost kijken.
Er zijn keuzes gemaakt. Om tal van redenen. Het heeft 20j aangesleept en er zijn meerdere pistes onderzocht (vignet, tolwegen, kilometerheffing, verhoging accijnzen, ...). Er is geen perfecte en 100% eerlijke oplossing, men heeft voor deze gekozen die dus net als alle andere oplossing niet "het eerlijkste" is. Want "het eerlijkste" is afhankelijk van hoe je het bekijkt.
Het is een gedrocht van een oplossing, die alleen van neoliberale, wereldvreemde politici zoals een aantal N-VA'ers zou kunnen komen.
Maar tja, met een Rolex van € 11 000 om de pols, voel je € 100 extra per jaar niet als je achter het stuur zit.
Zeker niet als je ook nog in je dienstwagen met chauffeur kan plaatsnemen.
Genoeg subsidies waar ze eerst in hadden kunnen en moeten snijden vooraleer ze weer maar eens een forfaitaire belastingverhoging doorvoerden.
Overigens als er meer geld zou nodig zijn voor het onderhoud van onze wegen, zou ik niet eens tegen een hogere verkeersbelasting of hogere brandstofaccijnzen geweest zijn. Maar een vignet... ik snap de kritiek uit Nederland én vind het een gedrocht. Plus de realiteit is dat onze "Vlaamse" regering, dit waarschijnlijk allereerst in de bodemloze put van Oosterweel zal smijten als het op verkeersinfrastructuur aankomt.