Vlaamse stand-up comedy

BV’s uitlachen (terecht imho) is makkelijk maar het werkt wel en er is een publiek voor. Nogmaals terecht want ik lach ook iedere week met de domme fratsen van BV’s. Doodnormaal dat die daarmee het Sportpaleis kan vullen. Op gebied van comedy vind ik het iets minder (ik hou eerder van Theo Maassen etc) want het mag wat meer diepgang hebben van mij, maar vergeet niet dat Jacques Vermeiren hier ook ettelijke jaren zijn fans had. Het moet niet altijd veel diepgang hebben comedy

BV’s uitlachen (terecht imho) is makkelijk maar het werkt wel en er is een publiek voor. Nogmaals terecht want ik lach ook iedere week met de domme fratsen van BV’s. Doodnormaal dat die daarmee het Sportpaleis kan vullen. Op gebied van comedy vind ik het iets minder (ik hou eerder van Theo Maassen etc) want het mag wat meer diepgang hebben van mij, maar vergeet niet dat Jacques Vermeiren hier ook ettelijke jaren zijn fans had. Het moet niet altijd veel diepgang hebben comedy
Alles begint toch ook met iemand die verbaal heel sterk staat.
Los van de inhoud, is XDR (ook al is het scripted) iemand die welbespraakt is en kan boeien door gewoon te vertellen.
Laat die man zakelijke meetings doen en dan nog zal ik blijven luisteren, dat is echt niet aan iedereen gegeven.

Alles begint toch ook met iemand die verbaal heel sterk staat.
Los van de inhoud, is XDR (ook al is het scripted) iemand die welbespraakt is en kan boeien door gewoon te vertellen.
Laat die man zakelijke meetings doen en dan nog zal ik blijven luisteren, dat is echt niet aan iedereen gegeven.
Klopt. Op VRTMax zag je ook BVs in de zaal zitten. Wees maar zeker dat dat ook veel volk aantrekt. En de periode is natuurlijk zéér goed gekozen, wat doet een mens tussen kerst en nieuw? Dat is een dode periode eigenlijk (weinig mensen werken dan bv)

Klopt. Op VRTMax zag je ook BVs in de zaal zitten. Wees maar zeker dat dat ook veel volk aantrekt. En de periode is natuurlijk zéér goed gekozen, wat doet een mens tussen kerst en nieuw? Dat is een dode periode eigenlijk (weinig mensen werken dan bv)
Ja maar toch niet met dit concept? Xander is al in Cooke en Verhulst gaan zitten en heeft daar al een volledige studio tegen zich gekregen. Dat publiek is toch halverwege al op zijn teen getrapt

Bij Geert Hoste zaten ook zijn slachtoffers in de zaal voor de tv opnames.
Tot zelfs een prins op een bepaald moment.

Vraag is in hoeverre dit allemaal op voorhand besproken wordt wat er gezegd zal worden. Misschien meer dan we denken.

Bij Geert Hoste zaten ook zijn slachtoffers in de zaal voor de tv opnames.
Tot zelfs een prins op een bepaald moment.

Vraag is in hoeverre dit allemaal op voorhand besproken wordt wat er gezegd zal worden. Misschien meer dan we denken.
Geert Hoste is ook beginnen afzwakken vanaf zijn 'slachtoffers van zijn spot' in de zaal kwamen te zitten. Ik denk dat Xander daar iets minder gevoelig aan is maar dat zal sowieso wel zijn invloed hebben.

Geert Hoste is ook beginnen afzwakken vanaf zijn 'slachtoffers van zijn spot' in de zaal kwamen te zitten. Ik denk dat Xander daar iets minder gevoelig aan is maar dat zal sowieso wel zijn invloed hebben.
De grofste stukken werden er toen mss ook al uitgeknipt op tv? Bij Kamal doen ze dat alleszins. Waardoor de show die op tv wordt uitgezonden nog flauwer is.

Laatst bewerkt:
Was nu ook wel de eerste keer denk ik dat de BV's (Manu Van Acker, Herman Verbruggen, James Cooke) tijdens de tv-uitzending in de zaal werden getoond. Ik ben daar nu niet zo'n fan van (want Geert Hoste-vibes, yikes) maar zal wel zijn redenen hebben om vb. aan de goegemeente te tonen dat BV's zijn show ook kunnen pruimen.

Was nu ook wel de eerste keer denk ik dat de BV's (Manu Van Acker, Herman Verbruggen, James Cooke) tijdens de tv-uitzending in de zaal werden getoond. Ik ben daar nu niet zo'n fan van (want Geert Hoste-vibes, yikes) maar zal wel zijn redenen hebben om vb. aan de goegemeente te tonen dat BV's zijn show ook kunnen pruimen.

Het wordt gecapteerd en uitgezonden, die bv's zijn gewoon easy wins om in beeld te brengen dan he. Niemand buiten de familie en stamgasten van Café de bijziende slechtvalk boeit het wat dat Nancy Vandevelde uit Wuustwezel even lachend in beeld komt, maar....

MOH!! Marcske zit daar ook zie en die molligen uit Nonkels, allee...hoe noemt em nu weer?

Vlamingen zien nu eenmaal graag een bekend gezicht in beeld, dat is de enige reden dat die altijd op de guestlist staan voor dit soort dingen.

Net HHVB bekeken en toch wat minder dan vorig jaar. Die tussenstukken met dat computer stemmetje haalden de vlotheid er wat uit en voelden erg gemaakt.

Oja. Ik.hoef James Cooke of eender welke andere "BV" geen 5 keer na elkaar te zien gieren van het lachen. 1 keer is wel ok.

Allee hop, Joël de Ceulaer van De morgen heeft HHVB eindelijk ook gezien en probeert nu wanhopig Xander De Rycke uit zijn kot te lokken op X om toch maar weer eens vijf minuutjes aandacht te krijgen.

Net HHVB bekeken en toch wat minder dan vorig jaar. Die tussenstukken met dat computer stemmetje haalden de vlotheid er wat uit en voelden erg gemaakt.

Oja. Ik.hoef James Cooke of eender welke andere "BV" geen 5 keer na elkaar te zien gieren van het lachen. 1 keer is wel ok.
Als je in de zaal zelf zit, als publiek, zie je die BV's ook niet zitten.
Dus imo heeft het in beeld brengen van deze koppen eigenlijk totaal geen meerwaarde.

Als je in de zaal zelf zit, als publiek, zie je die BV's ook niet zitten.
Dus imo heeft het in beeld brengen van deze koppen eigenlijk totaal geen meerwaarde.

Nee, maar het is gemak ook he. Die camerstandpunten zijn op voorhand gecalibreerd op seats die ze zelf hebben opgekocht voor hun guestlist, en wie staat er op die guestlist? Dat is de deal he. De bv's krijgen een gratis ticket en champagne en food op de afterparty en in ruil komt hun smoel in beeld. Ik denk dat het voor de regie ook gewoon beter is dat ze een zekerheid als James in beeld kunnen brengen dan Dirk Versmissen die zure muilen zit te trekken.

Het is ook funny als je een paar van die events en backstages doet, dat je ook altijd dezelfde bv's ziet opduiken.

Net op TV het laatste deel van Alex Agnew's show in Antwerpen gezien en ik vond het best wel grappig.
Het enige cringe moment was op het einde toen hij zelf naar het het publiek moest gesticuleren om een staande ovatie te krijgen.

Terug
Bovenaan