Vlaamse stand-up comedy

Bwa, lijkt me op zich wel mee te vallen met het aantal vijanden dat hij heeft binnen het comedy wereldje. Zowat alle Vlaamse komieken zijn ooit wel gepasseerd in zijn podcast (Urbanus, Jacques Vermeire, neveneffecten, Van Peel, Alex Agnew, Wim Helsen, Bart Cannaerts, Jade Mintjens, Jens Dendoncker, Philippe Geubels, ...), lijkt me wel straf dat je dat zou doen als je elkaar niet kunt uitstaan. Dat hij het niet heeft voor personen als Kamal Kharmach en Geert Hoste is wel gekend, en dat hij vroeger ook wel wat problemen heeft gehad met Philippe Geubels is ook wel geweten.
Klopt. In het verleden had hij blijkbaar ook niet bepaald een klik met Wouter Deprez maar ik denk dat het soms allemaal wat uitvergroot wordt.

Klopt. In het verleden had hij blijkbaar ook niet bepaald een klik met Wouter Deprez maar ik denk dat het soms allemaal wat uitvergroot wordt.
In 'dit terzijde' stelt hij zich heel kwetsbaar op en geeft hij daar ook aan dat hij niet altijd de fijnste mens was en niet goed in zijn vel zat.

In zijn podcasts hoeft hij inderdaad niet grappig te zijn.

Ben de show van Kamal aan't bekijken op een.

Qua humor wel ok, maar hij is zo druk. Krijg er beetje koppijn van.

In 'dit terzijde' stelt hij zich heel kwetsbaar op en geeft hij daar ook aan dat hij niet altijd de fijnste mens was en niet goed in zijn vel zat.
Is ook gewoon wat een donkerder persoon, mede door zijn verleden. En uiteindelijk hoef je ook niet met iedereen overeen te komen natuurlijk.

Over iedereen die wat bekender wordt, in eender welke sector, krijg je trouwens verhalen dat ze hun "vrienden van voor ze bekend waren" laten vallen. Vaak gaat dit dan eerder over jaloezie omdat hij/zij wel bereikt heeft wat de ander wou of dat hij/zij geen zin heeft om sinterklaas te spelen eens er geld binnen komt. Ik ken XDR niet persoonlijk dus ik kan niet oordelen in welke categorie hij precies zit maar ik neem zulke verhalen wel altijd met een flinke korrel zout tbh.

Die Roast is toch makkelijke comedy van Xander neen? Toch iets totaal anders dan bv Michael Van Peel zijn laatste show over zijn rondreis in Afrika.

Vind het gewoon simpel om te lachen met iedere BV, dat doen we gewoon allemaal iedere week als we naar de Verhulstjes kijken

Die Roast is toch makkelijke comedy van Xander neen? Toch iets totaal anders dan bv Michael Van Peel zijn laatste show over zijn rondreis in Afrika.

Vind het gewoon simpel om te lachen met iedere BV, dat doen we gewoon allemaal iedere week als we naar de Verhulstjes kijken

Van peel is dan ook een andere show: dat was een diashow van zijn reis met grappige anekdotes

Xander heeft 2 verschillende shows:

Gewone shows

Zijn gewone shows zijn gewone komedie (wat ik persoonlijk beter vind dat zijn populaire HHVB (maar het is alletwee goed)
Dat gaat over dingen uit zijn persoonlijk leven , dagdagelijkse dingen die je tegenkomt in het leven zoals:
lange hamburgers , kak op een muts, wafels op de grond gooien van kleine kinderen....
Daar wordt er nooit over een BV gesproken.

HHVB

Geeft hij commentaar op dingen die hij gezien heeft op de vlaamse TV, dat is alleen maar grappig als je ze wat roast.
en wat komt er op tv ? Alleen maar BV's.
Als hij het goed vindt zegt hij het ook (bvb. James cooke - leef)

In die eindejaarsconferences van Geert Hoste, Kamal karmach , ... roasten ook vele mensen (politiekers, koningen,... )
Maar dat is dan volgens de critici geen makkelijke humor

Veel mensen vinden die roast uit anders verkoop je niet meermaals de lotto arena uit.

Ik vind de roasts van Xander toch op een hoog niveau.

Anders de roasts een zien die hij doet over welcome to the AA, 40 jaar StuBru en Alex Agnew (als hij zijn show op Werchter annuleert)

???
Succes om een zaalshow van +2h te bouwen waarin iedereen elke minuut ligt te lachen.
Even serieus blijven he.

De roast die hij deed voor Jacques Vermeire toonde hij zich net heel respectvol ondanks dat Vermeire zijn stijl hem totaal niet ligt

In de WTTAA kerstspecial zei Xander dat Joel McHale ook een cameo maakt on HHVB, maar dat heb ik precies gemist. Waar zat die ergens?

Kamal zijn show was in ieder geval al een pak beter dan vorig jaar. Ik heb het toch ook nog altijd moeilijk met zijn stijl/hyperactiviteit, wat misschien vreemd is, want bij Alex Agnew heb ik daar weinig tot geen last mee. Kamal lijkt me een heel fijne kerel, maar vooralsnog heb ik geen drang om hem live te gaan bekijken.

De show van Erik Van Looy vond ik best ok (al is dat niet echt standup-comedy), maar ik had het gevoel dat ik de meeste verhalen wel al kende (waarschijnlijk van in WTTAA), dus ik bleef ook wat op mijn honger zitten. Voor het overige voelde ik toch wat onwennigheid en voelde je dat dit niet 100% zijn ding is.

Nog wel wat show te gaan deze maand:
- Ik moet de nieuwe special nog zien van Ricky Gervais op Netflix
- Ik moet de nieuwe special nog zien van Dave Chapelle op Netflix
- Vanavand HHVB van Xander op VRT Max
- Op 14 januari de huidige show van Geubels op VRT Max
- ... ?

Kamal zijn show was in ieder geval al een pak beter dan vorig jaar. Ik heb het toch ook nog altijd moeilijk met zijn stijl/hyperactiviteit, wat misschien vreemd is, want bij Alex Agnew heb ik daar weinig tot geen last mee. Kamal lijkt me een heel fijne kerel, maar vooralsnog heb ik geen drang om hem live te gaan bekijken.

De show van Erik Van Looy vond ik best ok (al is dat niet echt standup-comedy), maar ik had het gevoel dat ik de meeste verhalen wel al kende (waarschijnlijk van in WTTAA), dus ik bleef ook wat op mijn honger zitten. Voor het overige voelde ik toch wat onwennigheid en voelde je dat dit niet 100% zijn ding is.

Nog wel wat show te gaan deze maand:
- Ik moet de nieuwe special nog zien van Ricky Gervais op Netflix
- Ik moet de nieuwe special nog zien van Dave Chapelle op Netflix
- Vanavand HHVB van Xander op VRT Max
- Op 14 januari de huidige show van Geubels op VRT Max
- ... ?
Als groot fan van Ricky Gervais moet ik zeggen dat dit echt wel zijn slechtste show was. Hij blijft een beetje hangen in hetzelfde thema en hetzelfde soort grapjes. Vond het echt een tegenvaller helaas.

Als groot fan van Ricky Gervais moet ik zeggen dat dit echt wel zijn slechtste show was. Hij blijft een beetje hangen in hetzelfde thema en hetzelfde soort grapjes. Vond het echt een tegenvaller helaas.
Ja, ik had helaas ook nog niet veel goede dingen gehoord... de reden waarom ik de show na 2 weken nog altijd niet bekeken heb...

1 januari de eindejaarsconference van Yannick Noben gezien. Vond ik persoonlijk ook niet slecht, wel echt op zijn limburgs :)

Intussen ook tickets gekocht voor Jade Mintjes, voor mij nog onbekend maar ben benieuwd
Erhan Demirci staat ook nog op het lijstje voor dit jaar

Ik vond 'm ook minder dit jaar. Inderdaad too much of the same. Wat ik ook beu ben is dat hij net zoals de vorige show zich steeds zit te verontschuldigen of op voorhand waarschuwt voor de hardheid van de grappen. Of meermaals moet duidelijk maken dat hij een rol speelt. Ook Vlaamse komieken doen dat vaak. Dat haalt het allemaal wat onderuit vind ik.

Terug
Bovenaan