Vlaamse stand-up comedy

Ter info: de (comedy)show van Erik van Looy is op 1 januari te zien op tv. En die van Hans Cools ook ergens volgend jaar, hoorde ik via de podcast Op Papier. Kan ik alleen maar toejuichen. Stand-up comedy verdient z'n plek op tv.

Ter info: de (comedy)show van Erik van Looy is op 1 januari te zien op tv. En die van Hans Cools ook ergens volgend jaar, hoorde ik via de podcast Op Papier. Kan ik alleen maar toejuichen. Stand-up comedy verdient z'n plek op tv.

Wel blij dat je de comedy tussen haakjes zet bij Van Looy, want meer dan een overzicht van zijn carriere en navelstaarderij aaneengeregen door flauwe dadjokes is die show niet.

Ik heb nog nooit zo hard zitten cringen in een theaterzaal, dan bij het segment waarin de Willy's en Suzannen vanuit de zaal namen mochten roepen van acteurs en de Erik vervolgens zei of dat in het echt toffe mensen waren of niet.

Deze avond naar HHVB gaan kijken. Wat een held toch de Xander :D

Het is moeilijk vergelijken, maar ik vond het denk ik niet zijn sterkste editie qua inhoud, maar de "inkleding" was wel heel erg top.

Volgend jaar sowieso opnieuw!

Welke zender?
Ik vind dit niet

Top show! Genoten van begin tot einde.

Maar wat een shit stoelen in het middenplein. Alles behalve comfortabel voor 3u.

Hier ook gisteren XDR:HHVB gezien, wat een absolute topshow! Weet heel goed hoe hij de zaal moet gebruiken, Kevin Feige style :). Serieus goed gelachen van begin tot eind eigenlijk!

Hij had een aantal verrassingen voor de laatste show voorzien, ben nu wel benieuwd welke dat zouden zijn :)

Tickets voor volgend jaar zijn alvast besteld! :D

Hier ook gisteren XDR:HHVB gezien, wat een absolute topshow! Weet heel goed hoe hij de zaal moet gebruiken, Kevin Feige style :). Serieus goed gelachen van begin tot eind eigenlijk!

Hij had een aantal verrassingen voor de laatste show voorzien, ben nu wel benieuwd welke dat zouden zijn :)

Tickets voor volgend jaar zijn alvast besteld! :D
Ffs ik wou deze keer tickets dicht vooraan, maar al te laat :D
Maar ze zijn intussen ook besteld!

Vroeger wel. Nu is er een contract met de VRT. Komt dus op VRT MAX, maar waarschijnlijk in de uitgezonden versie die een uur korter is.

Op zich is dat niet slecht. De mensen die een ticket gekocht hebben en naar die arena gereden zijn mogen op zich wel de uitgebreide versie krijgen, terwijl de gecondenseerde versie dan op tv beschikbaar komt voor iedereen. Is met Netflix specials van comedians ook het geval.
VRT Max zal volledige show zijn. Stond net te lezen op zijn Instagram. ☺️

Xander De Rijcke ook gezien deze vrijdag.
Wat een show, wat een legend!

Echt vanaf seconde 1 tot de laatste plat gelegen.

XDR blijft voor mij de beste comedian van Vlaanderen.
Staat voor mij toch nog een eindje van een Wim Helsen of Lukas Lelie, maar ieder zijn smaak uiteraard.

Xander kan goeie shows schrijven imo, maar in podcasts enzo vind ik hem toch niet zo grappig.

Ook niet meer de sympathiekste naar de mensen die zijn carrière mee wisten te redden, sinds hij door de mainstream wordt opgepikt.

Staat voor mij toch nog een eindje van een Wim Helsen of Lukas Lelie, maar ieder zijn smaak uiteraard.
Idd een eindje boven die 2 ;)

Ik ben al lang fan van Xander. Ik ben een jaar ouder dan hem, en veel van de zaken waar hij het in zijn zaalshows over heeft/had kon ik projecteren op mezelf.

Enorm spijt dat ik niet naar HHVB geweest ben. Maar het kwam enorm slecht uit voor ons. En ik zie er tegenwoordig zwaar tegenop om ergens in zo een drukte te lopen/zitten.

binnen 2 weken live Mosselen0130 in Zele, daar kijk ik zwaar naar uit

Maar veel kans dat ik volgend jaar toch wel zal gaan.

Idd een eindje boven die 2 ;)

Ik ben al lang fan van Xander. Ik ben een jaar ouder dan hem, en veel van de zaken waar hij het in zijn zaalshows over heeft/had kon ik projecteren op mezelf.
Kan ik volledig inkomen. Heb ook de meeste van zijn shows gezien. Vind die zelf ook niet slecht hoor.

Maar in podcasts en op zijn Instagram vind ik hem echt niet grappig, en heeft hij imo wat een airke gekregen.

Als ik dan zaken hoor van iemand die ik ken in het comedy wereldje, heb ik nog maar weinig sympathie voor de man.

Ieder zijn humor uiteraard. En ik kan meer genieten van een Vandecasteele, Iwein Sergers en Wim Helsen. Maar er zijn net zozeer mensen die dan weer wild worden van een Kamal of Geert Hoste.

Bwa, lijkt me op zich wel mee te vallen met het aantal vijanden dat hij heeft binnen het comedy wereldje. Zowat alle Vlaamse komieken zijn ooit wel gepasseerd in zijn podcast (Urbanus, Jacques Vermeire, neveneffecten, Van Peel, Alex Agnew, Wim Helsen, Bart Cannaerts, Jade Mintjens, Jens Dendoncker, Philippe Geubels, ...), lijkt me wel straf dat je dat zou doen als je elkaar niet kunt uitstaan. Dat hij het niet heeft voor personen als Kamal Kharmach en Geert Hoste is wel gekend, en dat hij vroeger ook wel wat problemen heeft gehad met Philippe Geubels is ook wel geweten.

Kan ik volledig inkomen. Heb ook de meeste van zijn shows gezien. Vind die zelf ook niet slecht hoor.

Maar in podcasts en op zijn Instagram vind ik hem echt niet grappig, en heeft hij imo wat een airke gekregen.

Als ik dan zaken hoor van iemand die ik ken in het comedy wereldje, heb ik nog maar weinig sympathie voor de man.

Ieder zijn humor uiteraard. En ik kan meer genieten van een Vandecasteele, Iwein Sergers en Wim Helsen. Maar er zijn net zozeer mensen die dan weer wild worden van een Kamal of Geert Hoste.

Maar Xander moet toch enkel grappig zijn als dat effectief de bedoeling is, op zijn comedy shows ?

Podcast is het zelf meestal niet de bedoeling om de komiek uit de hangen. Maar wordt het vaak wel eens grappig.

Daarnaast is iedere komiek/mens ook anders

- Vele moeten voorbereid zijn , sommige niet
-Sommige zitten graag tussen hun fans/volk , andere minder/niet
..

Terug
Bovenaan