Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Alles of niets spelen? Zoals ook Frison deed.

Ok, een aanval draait misschien ook op niets uit, maar dat leek toch zijn beste kans. Eén moment van aarzeling kan genoeg zijn.

Ik ga er dus vanuit dat er eigenlijk niets meer op zat bij Lampaert.

Alsof die poging van Frison meer voorstelde dan die van Lampaert waren toch allebei compleet kansloos
 
Tjah, dan kon je als QS zijne beter afstappen en stoppen, want ze hadden géén kans om te winnen...

Het enige dat ik zeg is dat de kans dat Lampie de rit won vanuit die kopgroep, zonder een poging tot demarrage te doen, nog kleiner was dan dat de groep Jakobsen nog terugkwam mét een man extra. Uiteraard is in beide gevallen de kans groter dat Phillipsen wint, die was beresterk vandaag.
 
Had toch ook verwacht dat Lampaert direct na Frison ook een aanval ging plaatsen. Het was al dicht genoeg bij de aankomst dat de 2 sprinters mssch toch die seconde te lang twijfelen.
 
Philipsen toch wel topfavoriet voor Gent Wevelgem voor mij. Ik zie dat wel tot een sprint komen met veel sterke ploegen die dat willen. QS met Merlier, Alpecin met Philipsen, Lotto met De Lie. Hangt natuurlijk ook van het weer af. Op dit moment wordt er minder wind, maar wel veel regen voorspeld. Valt het met bakken uit de hemel, krijg je natuurlijk sowieso een uitputtingsslag. Maar we hebben vandaag gezien dat dat Philipsen zeker niet deert. De Lie ook niet, maar de vraag bij hem is of hij al sterk genoeg is natuurlijk (en hoe de vorm is).
 
Maar Frison probeert natuurlijk wel tenminste. Kwam bij mij ook wel vreemd over dat Lampaert niet eens probeerde met een aanval. Niet dat ik denk dat het zou gewerkt hebben, maar de sprint aangaan tegen Philipsen en Kooij vond ik wel vrij naïef.
Je moet ook kunnen natuurlijk.
Hij sprong mee en heeft dan heel de tijd gewoon achteraan gezeten en tegengewerkt. Heeft nooit een trap op de kop gedaan.
Hij speelt het ploegenspel wel goed want dwingt Philipsen en Kooij steeds de kop op. En dan komt Frison erbij en draaien ze met 3.
Gokken dat de 3 krachten verspelen en stilvallen. Maar met deze sterke Phillipsen was dat geen waar.
 
Alles of niets spelen? Zoals ook Frison deed.

Ok, een aanval draait misschien ook op niets uit, maar dat leek toch zijn beste kans. Eén moment van aarzeling kan genoeg zijn.

Ik ga er dus vanuit dat er eigenlijk niets meer op zat bij Lampaert.
Dat hoop ik toch niet voor Lampaert want dan komt dat niet goed voor de rest van de koersen die er nu aankomen. Hij zit hier uiteindelijk 15km in de wielen, verbruikt dus toch aanzienlijk minder energie. Wel hondenweer natuurlijk.

Ik vind wel dat Lampaert weinig te verwijten valt. De rest van de tactiek rammelde wel serieus... ze laten Frison er nog naartoe springen, zonder reactie. Wachten dan tot het gat 20-25s is om zich dan te realiseren "wacht even, dit is eigenlijk helemaal geen goede situatie voor ons" om dan Van Lerberghe op te soeperen en Ballerini dan alleen te laten spartelen :wtf:
Jackobsen is op papier snelste van die groep, kan je dan niet beter gewoon controleren?
 
Ballerini had inderdaad eventueel nog mee moeten springen met Frison. Als je ziet wat werk hij nog verricht in de achtervolging, die was sterk genoeg en is tenminste ook nog snel aan de meet.
 
Dat hoop ik toch niet voor Lampaert want dan komt dat niet goed voor de rest van de koersen die er nu aankomen. Hij zit hier uiteindelijk 15km in de wielen, verbruikt dus toch aanzienlijk minder energie. Wel hondenweer natuurlijk.
Anderzijds, als je ziet hoe sommige anderen daarachter zaten te krasselen om zelfs gewoon mee te kunnen. Mij lijkt het niet ondenkbaar dat het beste kruid uit zijn benen was.

Ik had dat sprintje tussen Jakobsen en Philipsen wel eens willen zien trouwens :)

Philipsen heeft toch veel inhoud gekweekt, amai. Jammer dat hij de E3 skipt (wel niet onbegrijpelijk). Had wel eens willen zien hoe ver hij nu komt in de Vlaamse heuveltjes.
 
Philipsen zet logischerwijze alles op Gent Wevelgem. Buiten Pidcock starten alle klassieke toppers in Harelbeke, zie hem die mannen nog niet kloppen of het zou een passieve koers moeten zijn.
 
Philipsen zet logischerwijze alles op Gent Wevelgem. Buiten Pidcock starten alle klassieke toppers in Harelbeke, zie hem die mannen nog niet kloppen of het zou een passieve koers moeten zijn.
Nee kloppen niet nee. Was gewoon wel eens benieuwd waar hij zou eindigen. Welke progressie hij gemaakt heeft.

Gent-Wevelgem winnen, zou natuurlijk ook al een ferm resultaat zijn.
 
Anderzijds, als je ziet hoe sommige anderen daarachter zaten te krasselen om zelfs gewoon mee te kunnen. Mij lijkt het niet ondenkbaar dat het beste kruid uit zijn benen was.

Ik had dat sprintje tussen Jakobsen en Philipsen wel eens willen zien trouwens :)
Je moet natuurlijk wel rekenen dat dit "de B renners" waren, op klassiek gebied bedoel ik.
Vanaf vrijdag komt daar nog een ferme laag bovenop.
 
Je moet natuurlijk wel rekenen dat dit "de B renners" waren, op klassiek gebied bedoel ik.
Vanaf vrijdag komt daar nog een ferme laag bovenop.
Ik zie Lampaert nu ook niet meedoen voor het podium in de E3 of RVV ;)
Hij mag me verbazen, maar ik verwacht er ook niet echt heel veel van. Ook niet in P-R dit keer.
 
Ik zie Lampaert nu ook niet meedoen voor het podium in de E3 of RVV ;)
Hij mag me verbazen, maar ik verwacht er ook niet echt heel veel van. Ook niet in P-R dit keer.
E3 en RvV niet nee. P-R doe ik geen uitspraken over, daar gaf ik vorig jaar ook niks voor maar hij reed er toch wel tussen, tot hij dan tegen die supporter reed natuurlijk.

P-R is een raar koerske waar zeker niet altijd de sterkste man in koers wint. Dat is in de RvV met de huidige aankomst toch wel enigszins anders.
 
Op Sporza staat nu trouwens een klein interview met Lampaert. Het bleek toch een bewuste strategie te zijn om te wachten op de sprint :tongue:
Hij hoopte dat Philipsen en Kooij al teveel krachten hadden verspild...
 
Terug
Bovenaan