Vlaams Regeerakkoord

Wel benieuwd wat het ministerschap van Zuhal Demir zal doen met de lokale veverkiezingen.
Weinig denk ik. Zelfs al zou ze de sjerp binnenhalen is het toch zowat altijd de verwachting geweest dat ze een ministerspost ( federaal of vlaams) ging opnemen. En uiteindelijk gaat ze toch nog even goed stemmen trekken, mensen kijken daar niet echt naar.
9/10 blijft Wim gewoon aan hoor.

Weinig denk ik. Zelfs al zou ze de sjerp binnenhalen is het toch zowat altijd de verwachting geweest dat ze een ministerspost ( federaal of vlaams) ging opnemen. En uiteindelijk gaat ze toch nog even goed stemmen trekken, mensen kijken daar niet echt naar.
9/10 blijft Wim gewoon aan hoor.
Ze heeft het altijd voor dit weekend in het midden gehouden of ze burgemeester of minister wou zijn. Maar nu weet ge dat ge eigenlijk kiest voor nr 2 op de lijst.

En Wim heeft altijd heel duidelijk gemaakt dat hij enkel burgemeester wilt zijn.

Ze heeft het altijd voor dit weekend in het midden gehouden of ze burgemeester of minister wou zijn. Maar nu weet ge dat ge eigenlijk kiest voor nr 2 op de lijst.

En Wim heeft altijd heel duidelijk gemaakt dat hij enkel burgemeester wilt zijn.
Ja, ze heeft nooit een voorkeur uitgesproken maar van wat ik hoor had toch niemand de verwachting dat ze een echte uitdager ging zijn voor Wim, hoogstens op papier burgemeester maar zetelend als minister/parlementslid en Wim als waarnemend burgemeester.
Ik vermoed dat, tenzij PvdA echt onhoudbaar wordt, er weinig zal veranderen hier en in uw chain of command.

Beetje dezelfde situatie in Hasselt btw waar het redelijk aangenomen is dat Vandeput eigenlijk graag terug federaal wil aanschuiven.

Met hetzelfde als nu misschien? Het is toch niet omdat je verhuist dat je per definitie ineens een andere, minder betaalde job moet hebben?
In Wallonië is het minder makkelijk om een job te vinden, en ook de lonen zijn lager. Dus neen, die vlieger zal voor velen niet opgaan.

In Wallonië is het minder makkelijk om een job te vinden, en ook de lonen zijn lager. Dus neen, die vlieger zal voor velen niet opgaan.
Als je kunt pendelen van de Vlaanders of Limburg naar Brussel kun je dat toch ook van pakweg Pays de Collines in Henegouwen of de Condroz in prov. Luik?
Die trend is al een tijd aan de gang en gaat niet stoppen.

Ik zeg ook niet dat iedereen moet/kan verhuizen. Het ging over de absurditeiten rond die renovatieplicht.

Als je kunt pendelen van de Vlaanders of Limburg naar Brussel kun je dat toch ook van pakweg Pays de Collines in Henegouwen of de Condroz in prov. Luik?
Die trend is al een tijd aan de gang en gaat niet stoppen.

Ik zeg ook niet dat iedereen moet/kan verhuizen. Het ging over de absurditeiten rond die renovatieplicht.
Dat wordt toch afgezwakt?

Geen digitale teller, goedkopere grond en als je net over de taalgrens woont is tubize/genval of dergelijke niet verder dan aalst brussel. + nog eens een betere verbinding. Die vlieger gaat al lang op en ik ken er wel een paar die dit gedaan hebben.

Afgezwakt is niet het juiste woord, het wordt alleen (voorlopig) niet verder verstrengd, maar de bestaande renovatieplicht blijft gewoon bestaan.

Renovatieplicht afgezwakt​

De toekomstige Vlaamse regering trekt daar nu een streep door: de doelstelling blijft D, maar de lat wordt de komende jaren niet stelselmatig hoger gelegd. De termijn om aan de huidige doelstelling te voldoen wordt verlengd, van 5 naar 6 jaar.

voor mij is dit ook wel degelijk afgezwakt hoor. Ik ben tevreden op dit vlak.

Wallonië is letterlijk 100m achter mijn tuin. Hoe leg je dat aan de mensen nog uit dat ze daar nog leuk stookolie tanks kunnne zetten, vlotte renovatie regels en geen digitale meter hebben.

Wallonië is letterlijk 100m achter mijn tuin. Hoe leg je dat aan de mensen nog uit dat ze daar nog leuk stookolie tanks kunnne zetten, vlotte renovatie regels en geen digitale meter hebben.
en bijna geen flitspalen, trajectcontroles en een veel soepeler beleid voor bouwvergunningen!

voor mij is dit ook wel degelijk afgezwakt hoor. Ik ben tevreden op dit vlak.
Van 5 naar 6 jaar, da's letterlijk het enige wat wijzigt. Maar of je dat nu 'afgezwakt' moet noemen...
Feit blijft dat je bij renovatie weet waar je begint maar nooit waar je eindigt (qua kosten dan)

Stookolie mag daar nog tot 2026 vervangen worden
Digitale meter is daar ook verplicht bij nieuwe installaties zonnepanelen (waarom die door grondwettelijk hof daar wel nog mag is me een raadsel, mss door de EU regels?)

Co2 in Wallonië is genoeg gedaald (door sluiting fabrieken) waardoor ze dus nu minder moeten doen
We kunnen dus kiezen: renoveren of sluiting van bedrijven

Van 5 naar 6 jaar, da's letterlijk het enige wat wijzigt. Maar of je dat nu 'afgezwakt' moet noemen...
Feit blijft dat je bij renovatie weet waar je begint maar nooit waar je eindigt (qua kosten dan)
Ook de latere verstrenging naar C, B, A is afeschaft. Dus heel grote afzwakking zelfs

Hoe leg je dat aan de mensen nog uit dat ze daar nog leuk stookolie tanks kunnne zetten, vlotte renovatie regels en geen digitale meter hebben.

Omdat het niet Wallonië is en ze in Vlaanderen leven. Waar Vlaanderen andere regels heeft dan Wallonië. Dat is nu eenmaal het effect van zaken zelf te willen beslissen. Dan kunnen die anders zijn dan hoe men ergens anders beslist.

Omdat het niet Wallonië is en ze in Vlaanderen leven. Waar Vlaanderen andere regels heeft dan Wallonië. Dat is nu eenmaal het effect van zaken zelf te willen beslissen. Dan kunnen die anders zijn dan hoe men ergens anders beslist.
En ze beginnen te beseffen dat het politieke zelfmoord is dat plan te blijven doorduwen, enige reden dat het van tafel is.

Terug
Bovenaan