Ik snap écht niet wat hier allemaal gaande is. Dat Marc Van Ranst een controversiëel figuur is, tot daar aan toe. Dat Marc Van Ranst zijn meningen enorm veel uit, en mediageil is, sure. De man is echter niet geaffilieerd met een politieke partij, dus van mijn part mag die man zeggen wat hij wilt. Of het verstandig is, laat ik in het midden. Ik ben blij dat er een Marc Van Ranst bestond tijdens deze hele epidemie, en ik heb zijn advies altijd ter harte genomen. Dat rechts en extreemrechts Marc beschimptte omwille van zijn adviezen, dat staat volgens mij ook buiten kijf.
Wat ik écht niet snap, is dat er mensen zijn die sympathiëen kunnen opbrengen voor een figuur die dreigt met fysiek geweld tegen de viroloog in kwestie, en tegen andere politici/politieke en religieuze instellingen. Where did we go wrong? Ik zag net dat mijn vader ook lid is geworden van de beruchte facebookgroep en mijn maag keert zich helemaal. Ik vind dit niets anders dan walgelijk. Jullie zouden jullie echt moeten schamen. Mijn vader inclusief. Ik vind dit énorm walgelijk. Ik heb het ongeluk gehad aanwezig geweest te zijn in de luchthaven tijdens de aanslagen. Ik heb NOOIT of te NIMMER mijn frustratie op zo'n manier naar het Belgische politieke systeem geuit. Tuurlijk konden er dingen beter zijn uitgevoerd geweest. Tuurlijk was er meer mogelijk geweest. Tuurlijk zijn er dingen fout gelopen. Maar dreigen met fysiek geweld, zo'n opjuttende taal gebruiken. Ik vind dit allemaal verschrikkelijk. Ik geloof nog steeds in de democratie. Maar op momenten zoals deze ben ik bang voor de toekomst van de democratie. Ik vind dit intriest.