Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Het feit dat ze de enige partij is die openlijke steun aan een terrorist niet afkeurt, maar zelfs aanmoedigt, zegt genoeg.

Het feit dat ze het democratisch proces in het Vlaams Parlement belemmeren door de bevoegde commissie te weigeren laten samenkomen, zegt genoeg.

Als er een paar moslims juichen bij een aanslag is het kot te klein en een teken dat alle moslims slecht zijn, als er massaal steunbetuigingen komen voor een Vlaamse terrorist, dan is het 'afwachten tot alle feiten gekend zijn' en valt rechts net niet over elkaar in pogingen om de feiten te minimaliseren tot zelfs goed te praten of regelrecht te steunen.

Achja. Toffe maatschappij waar we naartoe gaan.

1MYGZm2.png

Volgens mij begint het op Marc door te wegen dat hij al 3 dagen geen tv-studio's heeft kunnen afschuimen. Zo vond hij gisteren Rik Torfs, Ivan Van de Cloot en Hendrik Vuye bijdragen aan de polarisering, en ging hij even later ook met Stijn Baert in de clinch.

Topviroloog, maar volgens mij beseft hij zelf niet dat hij zelf nog het meest van al bijdraagt aan de polarisering.
Jammer voor hem dat hij niet veel eerder geboren was ergens 3.000 km ten oosten. Daar deelden ze die voorliefde voor censuur ook.
Nog een extra reden om het einde van de pandemie te zullen vieren: Marc niet meer dagelijks te moeten zien. En als er een volgende pandemie voorbijkomt hoop ik dat de hoofdrol gaat naar een wetenschapper die wél neutraal, zijn collega-wetenschappers niet aanvalt en geen polarisator is.

Oftewel: #CancelMarc

1MYGZm2.png

Volgens mij begint het op Marc door te wegen dat hij al 3 dagen geen tv-studio's heeft kunnen afschuimen. Zo vond hij gisteren Rik Torfs, Ivan Van de Cloot en Hendrik Vuye bijdragen aan de polarisering, en ging hij even later ook met Stijn Baert in de clinch.

Topviroloog, maar volgens mij beseft hij zelf niet dat hij zelf nog het meest van al bijdraagt aan de polarisering.
Jammer voor hem dat hij niet veel eerder geboren was ergens 3.000 km ten oosten. Daar deelden ze die voorliefde voor censuur ook.
Nog een extra reden om het einde van de pandemie te zullen vieren: Marc niet meer dagelijks te moeten zien. En als er een volgende pandemie voorbijkomt hoop ik dat de hoofdrol gaat naar een wetenschapper die wél neutraal, zijn collega-wetenschappers niet aanvalt en geen polarisator is.

Oftewel: #CancelMarc

Ik ben eens gaan kijken op die zijn tweets en replies.
https://twitter.com/vanranstmarc/with_replies?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

heeft die feitelijk nog tijd om zijn functie als viroloog uit te oefenen? Die zit toch constant op twitter?

Ik heb nooit een fractie van deze politie mankracht te werk weten gaan toen pakweg Shariah4Belgium bestond sls beweging en actief oproepte om de democratie hier omver te werpen. We hadden toen een beweging met verschillende gevaarlijke (ex-veroordeelde) personen, en ze lieten het in het begin compleet op hun z’n gaan. Pas toen vaststond dat die beweging actief gerecruteerd had voor de oorlog in Syrie hebben ze discreet de kopstukken opgepakt.
Hoeveel militairen lopen er ondertussen al jaren rond op alle publieke plekken?

Ik ben eens gaan kijken op die zijn tweets en replies.
https://twitter.com/vanranstmarc/with_replies?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

heeft die feitelijk nog tijd om zijn functie als viroloog uit te oefenen? Die zit toch constant op twitter?
Wat die man in zijne privé doet en 's nachts blijft doortwitteren is zijn volste recht.
Maar de manier waarop hij op een even platvloerse en lage manier reageert op de mensen die hij verwijt "te polariseren" (aka gewoon iets zeggen wat hem niet zint, en dat zijn niet enkel antivaxxers en extreemrechts tuig), impliceert dat hij eigenlijk niet veel beter is.
Als je vuur met vuur bestrijdt ben je zelf een pyromaan, geen brandweer.

En dat staat compleet los van het goed werk dat hij levert als viroloog.

Gestolen van de Facebook van mijn oud-leerkracht Godsdienst:

Als je de discussies volgt aangaande de voortvluchtige Jürgen Conings, dan is dit inzicht van professor Chris Fleming alweer bijzonder actueel (parafrasering):

"Depending on the external features of the violent extremists in question, both the political left and right easily replace structural theories with theories of agency in explaining human behavior. For instance, the right tends to explain the violence of a Muslim shooter from the ideological structure that is Islam, while the left in this case generally claims that the problem lies in the individual and not in Islam. The reverse will happen in the case of a white (Christian and/or Nationalist) shooter, for instance.

In other words, from a certain political left, Islam structurally remains something pure and worthy of protection by scapegoating an individual agent, i.e. the Muslim shooter. On the other hand, from a certain political right, Christianity and/or Nationalism structurally remains something pure and worthy of protection by, once again, scapegoating an individual agent, this time a Nationalist or Christian shooter. Contenders on both sides would try to generalize the disposition of one agent to a collective disposition of THE Nationalist or THE Muslim or THE Christian, or even THE believer (if certain atheists were to be believed). If you belong to a certain group and you want to protect the image of purity of that group, you might attribute the terrorist behavior of one of your own to specific circumstances explaining the erratic behavior of that individual. So there are different levels of attribution in all these cases."

Wat die man in zijne privé doet en 's nachts blijft doortwitteren is zijn volste recht.
Maar de manier waarop hij op een even platvloerse en lage manier reageert op de mensen die hij verwijt "te polariseren" (aka gewoon iets zeggen wat hem niet zint, en dat zijn niet enkel antivaxxers en extreemrechts tuig), impliceert dat hij eigenlijk niet veel beter is.
Als je vuur met vuur bestrijdt ben je zelf een pyromaan, geen brandweer.
Ik zou daar echt mijn tijd niet insteken.
Het blijft toch maar wat getrol op twitter. Er lijken me belangrijker zaken in het leven dan het laatste woord te hebben op een trolmening.

Ik zou daar echt mijn tijd niet insteken.
Het blijft toch maar wat getrol op twitter. Er lijken me belangrijker zaken in het leven dan het laatste woord te hebben op een trolmening.
Tgoh, er zijn zoveel zaken waar ik mijn tijd niet in zou steken. Iedereen moet doen wat hij/zij/hen zelf graag doet, en als dat voor Marc 's nachts op elke tweet reageren is, so be it. Het gaat om de stijl die hij hanteert.

Wat ik me wel afvraag: hangen er in zo'n gebied geen wildcamera's waar iets op te zien zou kunnen zijn? En vonden speurhonden ook geen spoor?
Wild camera's gebruiken gewoon een SD kaartje. Je kan die niet realtime monitoren.
Je zou ze dus allemaal kunnen gaan uitlezen (wat ze mogelijks ook wel doen), maar dan weet je ook alleen maar waar hij afgelopen dagen is geweest, niet waar hij op die moment is.

Laatst bewerkt:
Vlaams Belang heeft het al afgekeurd met in betrekking tot Tom Van Grieken in villa politica bij Linda De win.
Hij heeft er nog aan toegevoegd dat ze pas een standpunt innemen als alle informatie gekend was. Voorts vertelde hij er terloops ook bij dat hij op de ocad- lijst stond. Dus dat dat geen indicaties vormen, dat er geen systeem in zit.

Ik vond dit een correct interview. De partijen die moord en brand schreeuwen en extreem rechts er continu bij halen, dat is pas dramaqueen spelen.
Jw8Uj25.png

Ja, duidelijke afkeuring en zeker niet proberen om het probleem van toenemende radicalisering om te toveren in een verhaal van "links-activisme journalistiek". Elke keer hetzelfde, elke keer zeer transparant en elke keer blijven de mensen ervoor vallen.

Dit is net hetzelfde als de PVDA met zijn "ja, maar" als het om de Oeigoeren en hun standpunt jegens China gaat. Er is geen maar, het enige wat je moet doen is dit resoluut afkeuren zonder reservaties en zelfs dat kan er niet vanaf.

Wel ironisch om braaksel-inducerende politici zoals Egbert Lachaert nu zich wanhopig trachten te profileren alsof dit soort extremisme de schuld is van Vlaams Belang. Misschien dat zijn belabberde peilingresultaat daar voor iets tussen zit. Nu ik draag het Vlaams Belang ook allesbehalve een warm hart toe, voor wie zijn geschiedenis kent, zitten er helaas nog te veel foute figuren bij die partij, maar dat is een andere discussie.

De voornaamste voedingsbodem voor wantrouwen jegens de overheid en haat jegens migranten ligt wat mij betreft toch echt wel bij bestuurspartijen, waarbij de OpenVLD toch allesbehalve een deftig palmares kan voorleggen: met politici die variëren van écht corrupt - Karel Pinxten & Sihame El Kaouakibi - over ethisch corrupt maar wettelijk ingedekt - Verhofstadt en De Gucht - tot nog het minst "erge": gewoon wat nepotisme - De Croo Junior / Michel Junior II / De Clerq Junior -. En qua beleid? Van het opfikken van de strategische stock mondmaskers - beloond met het fractieleiderschap in de Kamer -, tot de snel-Belgwet - premier weggepromoveerd met een Win-For-Life in het EP -....
Als men hier een deftig migratiebeleid gevoerd had de laatste 20 à 40 jaar dan was het Vlaams Belang nooit niet zo groot geworden.
Er zijn héél wat fantastische migranten, maar ook héél wat mindere... en zelfs voor die eersten is de draagkracht van een samenleving uiteindelijk beperkt want integratie vergt tijd/geld men heeft hier echter geen enkele selectie gevoerd in het beleid.

Welke partij is daarenboven een constante in alle regeringen van de laatste 20+ jaar die in Defensie zijn blijven snoeien? Juist ja.
Nu goed, de andere partijen die meebestuurd hebben dragen daar evenzeer verantwoordelijkheden, sommigen meer of minder naargelang de context. N-VA heeft ongetwijfeld meer geïnvesteerd in bepaald materiaal, maar of dat de juiste keuze was. Flahaut en De Crem waren al helemaal een klucht.

Je kan het Vlaams Belang gerust vragen mandatarissen die Jürgen Conings steunen op de vingers te tikken, want dat is niet oké, maar doen alsof de link tussen een doorgeslagen extreem-rechtse paracommando en het partijprogramma van Vlaams Belang te vergelijken is met de link tussen een jihadist die ongelovigen wilt vermoorden en dat wat letterlijk voorgeschreven wordt door de ergste passages in de heilige geschriften van de Islam, is bijna even waanzinnig als denken dat een topviroloog afschieten iets zou veranderen aan deze corona-merde waar we samen inzitten.

De man met het hoedje in Zaventem had ook nog 'niet veel mis gedaan' en over hem zal je ook wel 'verklaringen' kunnen vinden waarom hij onschuldigen wilde opblazen/doden (wat blijkbaar ook een plan is van Conings) maar daarvoor kwamen er geen gigantische Facebook groepen die hun steun betuigden.
?
"niet veel mis gedaan"? Buiten dan medeplichtigheid aan tientallen doden en gewonden een uurtje voordat hij met zijn hoedje in het nieuws kwam? Dit is toch helemaal niet te vergelijken met wat ons nu verteld wordt bij monde van de minister van justitie.
Ik volg uw ethische beoordeling wel en stop Conings en dit simpelweg in dezelfde doos van terroristen, maar niet met spek schieten. De vergelijkingen op dit forum swingen toch vaak de pan uit. Over die facebookgroepen valt overigens ook wel wat te nuanceren qua nationale situatie en context, maar ik heb eigenlijk geen zin om ook maar iemand van die 15k piemels of hoeveel zijn het er ondertussen die daar op klikt te "nuanceren". Ik hoop alleen dat ge dat zelf wel inziet.

Rustig, het is maar politieke recuperatie als reactie op Van Grieken die gisteren in De Afspraak de liberalen erdoor haalde zonder dat iemand hem tegenhield. Bart Eeckhout wou wel maar had zoals zo vaak niets bij te dragen, en de rest aan tafel reageerde niet echt.

Zou me niet verbazen als Conings ondertussen in sympathiserende millieus in Nederland of Duitsland zit

Op de man spelen
In Het Nieuwsblad staat vandaag dat de enige kritiek op de corona maatregelen uit extreemrechtse hoek komt...

Ik zou dan toch de beelden van La Boum nog eens goed bekijken als ik van hen was...

Dit voorval wordt IMHO iets te gretig aangegrepen om rechts te beschadigen.

Mod edit: ad hominem verwijderd

Maar plots wordt het mij wel duidelijk waarom veel laagopgeleiden het telkens hebben over "de main stream media" en "de pers deugt niet" en "de media zijn niet te vertrouwen". Als ze echt denken dat elke mening van een geïnterviewde ook effectief de mening is van de redactie...

Zo zie je maar hoe belangrijk een degelijke scholing is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit: ad hominem verwijderd

Maar plots wordt het mij wel duidelijk waarom veel laagopgeleiden het telkens hebben over "de main stream media" en "de pers deugt niet" en "de media zijn niet te vertrouwen". Als ze echt denken dat elke mening van een geïnterviewde ook effectief de mening is van de redactie...

Zo zie je maar hoe belangrijk een degelijke scholing is.
Ah bon dus ik ben een laaggeschoolde? Nog niet aan gedacht dat zo goed als elke mening of uitspraak in de krant, een quote van één of ander persoon is. Hetzij vanop sociale media, hetzij uit een interview of een persconferentie?

Kan jij mij enkele artikels bezorgen waar de neergeschreven mening effectief die van de redactie is, en dus niet van een columnist, opinieschrijver of geïnterviewde?

En omdat ik kritisch ben tegenover die uitspraken in dat artikel behoor ik automatisch tot het kamp 'tegen de mainstream media', zoals iedereen die kritisch is tegenover de coronamaatregelen automatisch in complottheorieën gelooft of antivaccinatie is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan