Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Hoezo gaat dat over iets anders? Hij misbruikt twitter op verschillende manieren voor aandacht en dat is een extra voorbeeld. Het is echt niet voor niets dat we het ene na het andere relletje van hem zien gelanceerd worden in de media of hij nu gelijk heeft of niet. Elke reactie die hij tweet zet hij op een spandoek en gaat ermee op de brug van de autostrade staan wapperen.
Theo Francken zit ook constant te flamen op Twitter, als hij reële doodsbedreigingen zou krijgen denk ik niet dat we hier nog veel 'victim blamers' zouden vinden op het forum. Maar ja, veel mensen zijn hier precies de mening aangedaan dat MVR het zelf heeft gezocht want het is ne Rooie... .

Bof. Het zal uw zoon maar eens zijn die in dat beeldfragment meeloopt en nu zonder er zelf schuld aan te hebben belachelijk wordt gemaakt (onder andere hier dus). Lachen met het Belgische leger als instituut vind ik prima. Maar inzoomen op individuen, en dan zeker als het gaat over potentiële minderjarigen, vind ik goedkoop en misplaatst.
Als je meeloopt in het defilé weet je dat je gefilmd wordt, dus dan moet je de gevolgen daarvan maar dragen. En daarbij, het is toch gewoon grappig zonder meer? Ik zie het probleem niet echt. :tongue:

zouden ze op 21 juli op het defilé nu allemaal met een scoutspatchke op hun arm lopen met "Search 2021 JC: I was there?" :unsure:

Toch echt onthutsend hoeveel idioten openlijk hun steun betuigen voor de acties van Conings. Je kan zeggen dat het erg is dat hij mentaal zo ver gedreven is zonder hulp (hoewel we helemaal nog niet weten wat hem drijft maar goed) en je kan van Van Ranst en linkse en rechtse personen vinden wat je wilt, maar als je zegt dat je de acties van Conings steunt dan ben je in mijn ogen een regelrechte idioot.

Het is anekdotisch, maar voor zover ik kan zien in mijn brede kring zijn het ook vooral zeer rechtse personen die onzin verkopen zoals 'je suis Jurgen'. Ik vraag me af of die ook zo zouden reageren moest Conings Mohamed heten en geloven in Allah maar voor de rest exact hetzelfde tewerk zijn gegaan.

Voor alle duidelijkheid: ik het het hier niet over iemand specifiek op dit forum. Ik zie het vooral op Facebook en Twitter gebeuren, maar het moest me even van het hart. Hoe ver ben je dan al als je doodsbedreigingen en terroristische gedachtengangen gaat steunen.

Als je meeloopt in het defilé weet je dat je gefilmd wordt, dus dan moet je de gevolgen daarvan maar dragen. En daarbij, het is toch gewoon grappig zonder meer? Ik zie het probleem niet echt. :tongue:

Wat een eigenaardige houding hier van sommigen.

Moet u eens inbeelden dat het dansnummer van uw zoon of dochter op het schoolfeest helemaal de soep inloopt en dat dat door iemand uit het publiek op een herkenbare manier online wordt gepost om er de draak mee te steken.

Lachen met het instituut is prima. Lachen met individuen, nogmaals, potentieel minderjarigen, is flauwe troep.

Moet u eens inbeelden dat het dansnummer van uw zoon of dochter op het schoolfeest helemaal de soep inloopt en dat dat door iemand uit het publiek op een herkenbare manier online wordt gepost om er de draak mee te steken.
Als dat schoolfeest live op de openbare omroep komt en ge weet dat op voorhand, pech gehad hé, niet? Lach er eens mee en move on. Met het amateurisme dat nu in deze zaak naar boven komt heeft dat eigenlijk echt niets te maken hoor.

Wat een eigenaardige houding hier van sommigen.

Lachen met het instituut is prima. Lachen met individuen, nogmaals, potentieel minderjarigen, is flauwe troep.
Je kan nu toch echt een nationaal defilé niet gaan vergelijken met het schoolfeest van de dochter of zoon hoor. Appelen en peren.

"Gisteren ontkende het federaal parket nog dat er een explosief in de wagen werd gevonden. Het zou om een handgranaat gegaan zijn die met een draad verboden was met de klink. Bij het openen van het portier moest de granaat ontploffen. Maar dat is gelukkig niet gebeurd. De jager die de wagen vond, verwittigde de politie en bleef van de auto af."

Dixit

Wat is 't nu eigenlijk?
Want eerst was 't van wel, dan weer ni en nu weer wel.

'Waar is Jürgen', vanaf volgende maand te koop in de betere boekhandel.

Mja... Voor mijn part mag dit wel weg. Het gaat hier over (potentieel minderjarige) kadetten die duidelijk niet afdoende opleiding hebben gekregen om in dergelijke defilé mee te marcheren. Ik wil gerust eens lachen met het professionele Belgische leger; maar die gasten van de kadetten zijn eigenlijk ongehoord te kakken gezet op het internet.
Het is natuurlijk ook wel belachelijk om ze dan te laten meemarcheren eh.
Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het een afdeling mentaal gehandicapten was, omdat zelf die aanvoerder er maar bedenkelijk uitziet en stapt. Ze hadden dan even goed Mie Tut en Zatte Dré kunnen laten meelopen.

Goh ja, Salah Abdeslam heeft zich hoeveel maanden kunnen verschuilen in Molenbeek - waarschijnlijk ook met hulp - en die had al vele doden op zijn geweten. Zonder de NSA had de Belgische politie die ook nooit gevonden waarschijnlijk. Hoeveel man hebben ze daar uiteindelijk voor opgetrommeld? Niet eens de helft lijkt me.

Nu goed, dat is geen verdediging voor het in deze zaak zomaar te laten passeren, gevaarlijke wapens stelen van het leger en doodsbedreigingen zijn ook niet oké, maar qua proporties kan je daar vraagtekens bij plaatsen en qua schande is dit inderdaad weer zeen zoveelste afgang van het Belgische veiligheidsapparaat. Normaal gezien moet je daarvoor bij Justitie zijn...

Tgoh, het is ook totaal niet proportioneel. Ok, hij is een rechtsextremist die wat wapens meeritst uit de kazerne en 'ineens' niet meer thuiskomt bij moeder de vrouw 's avonds, maar in hoeverre wordt het gevaar niet opgeklopt dat het de ontplooiing van het halve Belgische leger rechtvaardigt?
Precies alsof dat de enige wapens zijn die nu vrij in omloop zijn. Moest je in Molenbeek of bij de drugsmensen gaan kijken wat daar allemaal ligt, daar zullen deze paar handgranaten en geweertjes erg klein bier bij zijn.

Het moest goed zijn als ze consequent zijn en het moslimfundamentalisme en de drugsbaronnen/-jongens op dezelfde manier opjagen.
Ik denk dat dat optreden met twee maten en twee gewichten ervoor zorgt dat zoveel mensen zich nu als 'Team Jürgen' of dergelijke omschrijven.

Theo Francken zit ook constant te flamen op Twitter, als hij reële doodsbedreigingen zou krijgen denk ik niet dat we hier nog veel 'victim blamers' zouden vinden op het forum. Maar ja, veel mensen zijn hier precies de mening aangedaan dat MVR het zelf heeft gezocht want het is ne Rooie... .
Allez we zitten terug aan het begin van de cirkel. Misschien al de rest ook eens lezen in plaats van alles uit de context te halen.

Kan mij het wat schelen dat het ne rooie is.

Welcome to the internet...
Het staat er vol van en je kan je een kriek lachen.

Of wat dan met programma's zoals ridiculousness?

Hoh ik kan het ergens wel snappen hoor ,de man heeft wel ons land gediend en op missie geweest in Irak en Afghanistan , voor zo een mensen heb je wel respect. En het grote deel vd bevolking is anti de regering en heel veel mensen moeten niks weten van een MVR . En er zijn ook nog geen slachtoffers gevallen . Dat hij het beleid nu wat te kakken zet , kan daar wel inkomen dat daar een zekere sympathie voor is . Ik hoop dat ze hem levend pakken in ieder geval .

Los daarvan zijn uiteraard de acties wat hij nu gedaan heeft absoluut not done. Maar ik begrijp wel dat de mensen wantrouwig zijn tegenover de media/politici

Hij is héél erg gevaarlijk. Maar wat kunnen ze hem doen als ze hem vinden?
Wat heeft ie gedaan, om hem jaren achter slot en grendel te laten plaatsen? Niks toch?
En al zeker niet in BE, waar de straffen zowiezo al lachwekkend zijn ..

Hij is héél erg gevaarlijk. Maar wat kunnen ze hem doen als ze hem vinden?
Wat heeft ie gedaan, om hem jaren achter slot en grendel te laten plaatsen? Niks toch?
Verboden wapenbezit, boobytrappen van een auto, doodsbedreigingen, als ze een beetje moeite doen lappen ze hem terrorisme aan zijn laars... hmmmm moeilijk moeilijk. :thinking:

Mod edit: persoonlijke aanvalletje verwijdered.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo gaat dat over iets anders? Hij misbruikt twitter op verschillende manieren voor aandacht en dat is een extra voorbeeld. Het is echt niet voor niets dat we het ene na het andere relletje van hem zien gelanceerd worden in de media of hij nu gelijk heeft of niet. Elke reactie die hij tweet zet hij op een spandoek en gaat ermee op de brug van de autostrade staan wapperen.
Ik vraag je om met bewijzen te komen voor je oorspronkelijke stelling, en in de plaats kom je af met andere stellingen die je ook niet bewijst. Doe eens wat moeite man.

Tgoh, het is ook totaal niet proportioneel. Ok, hij is een rechtsextremist die wat wapens meeritst uit de kazerne en 'ineens' niet meer thuiskomt bij moeder de vrouw 's avonds, maar in hoeverre wordt het gevaar niet opgeklopt dat het de ontplooiing van het halve Belgische leger rechtvaardigt?
Precies alsof dat de enige wapens zijn die nu vrij in omloop zijn. Moest je in Molenbeek of bij de drugsmensen gaan kijken wat daar allemaal ligt, daar zullen deze paar handgranaten en geweertjes erg klein bier bij zijn.

Het moest goed zijn als ze consequent zijn en het moslimfundamentalisme en de drugsbaronnen/-jongens op dezelfde manier opjagen.
Ik denk dat dat optreden met twee maten en twee gewichten ervoor zorgt dat zoveel mensen zich nu als 'Team Jürgen' of dergelijke omschrijven.
Ik vind het wel een enorm verschil tussen:
* Iemand die aankondigt een aanslag op de samenleving te willen plegen en bereid is hiervoor te sterven <=> onderlinge ruzies/afrekeningen waar je als buitenstaander niet veel mee te maken hebt.
* Een getrainde beroepsmilitair <=> kneusjes die via via aan wapens geraken.
Bovendien mag je niet vergeten dat ze hem nog niet hebben: ik kan me voorstellen dat we op dit moment als breed publiek slechts het topje van de ijsberg hebben gezien. Om ons niet te verontrusten, om niet in de kaarten te laten kijken, om wat voor reden ook. Ik vind het te makkelijk om vanachter je toetsenbord op dit moment te oordelen dat het niet proportioneel is of om de vergelijking met drugsbaronnen te maken. Als over een bepaalde tijd "alles" geweten is, lijkt me dat relevanter.

Hier val ik wel even van mijn stoel.

Hoe kan een zender als VTM aan de vertrouwelijke testresultaten van een psychologisch onderzoek (persoonlijkheidstest) in het kader van een solliciatie bij de Federale Overheid geraken? Dat is toch een gigantische inbreuk tegen de GDPR?
Mensen delen graag geprivilegieerde informatie als ze daarmee kunnen uitpakken. Al is het maar tegen een journalist.

Terug
Bovenaan