Ook in Oostende is donderdagavond een massale klopjacht gehouden, naar de verdachte van een <a href="https://www.hln.be/bredene/man-45-dringt-woning-van-ex-binnen-en-schiet-haar-nieuwe-vriend-neer-politie-met-man-en-macht-op-zoek-naar-voortvluchtige-dader~a80c8557/">moordpoging in Bredene van...
www.hln.be
Zitten blijkbaar met een copy cat in Oostende.
Is toch geen copycat. Heeft niets te maken met het systeem. Gewoon kortsluiting in de hersenen tijdens een scheiding.
Ik zou verwachten dat speurhonden daar toch een oplossing voor zijn?
Peper hé, peper.
Het houdt inderdaad geen steek. Wapentuig ontvreemden, afscheidsbrieven inclusief dreigementen schrijven en dan bij uw thuis achter in het bos gaan zitten. Iets klopt er niet, en we zullen binnenkort wel weten wat zeker.
Ik heb het al gezegd. Volgende week komt de clue boven. Het was een benchmark van ons apparaat en de globale samenwerking. Daarna schrijft de jurgen een paper van 400 pagina's waar hij zegt dat er verbeteringen moeten komen om dergelijke problemen op te lossen.
Ook was dit een manier om te duiden hoe erg de besparingen de goede functionering hebben aangetast bij het leger, en het gevaar verhogen. En is zijn link met rechts puur een undercoveroperatie geweest van jaaaarrreeeeeen om aan te tonen dat dat eigenlijk meer blaat dan wol is. En dat we niet klaar zijn voor fundamentalisten die een eitje te pellen hebben met iemand.
Als uw reactie 'allé daar is hij weer' is op zo'n posts, en er voor de rest geen kwaad in ziet, dan is er iets mis. Dat is het normaliseren en minimaliseren van een verwerpelijk en gevaarlijk gedachtegoed. Dat is niet onschuldig, en ik zal dat altijd bestrijden. Het is immers in het normaliseren van dat soort ideeën dat gevaarlijke gekken zoals deze militair helemaal beginnen te radicaliseren en tot actie over gaan.
En dat is verkeerd. Want je doet deze mensen niet van idee veranderen door het te bestrijden. Je versterkt hun idee daar enkel mee. Het systeem is tegen hen !!!! Terwijl je hen eigenlijk mee in het systeem moet betrekken en in gesprek gaan zodanig dat ze zelf zien waar hun opinie te simplistisch is. Dat lost veel meer op dan wat men al 20+ jaar doet. Met name een vijandsbeeld creëren / romantiseren waarin deze groep zich tegen het systeem kan afzetten.
Persoonlijk heb ik liever dat die ideeën zichtbaar zijn, dat is makkelijker om uw maatschappij ertegen te beschermen.
En dat je in gesprek kunt gaan, niet met de intentie om die mensen van idee te veranderen maar wel met de intentie om hen te informeren. Wat ze ermee doen is hopelijk daaruit lessen trekken en als persoon groeien.
Extremisme aan gelijk welke kant is volgens de meeste definities gewoon een uiterst doorgetrokken ideologie waarin compromissen niet mogelijk zijn. En dat lijkt hier toch wel een beetje het geval te zijn met die posts.
"En nu onze "culturele verrijking" laten opdraaien voor alle miserie die ze veroorzaakt heeft", dat laat niet heel veel aan de verbeelding over, en samen met de context van de andere tweets is zijn opvatting over asielzoekers en vluchtelingen, en gewoon immigranten in het algemeen, redelijk overduidelijk. Namelijk een doorgetrokken ideologie waarin compromissen niet mogelijk lijken.
Allee, dat kun je toch maar moeilijk nog "gematigd rechts" noemen? Dat zijn geen CD1&V-standpunten, zoals iemand anders al opmerkte. Dat is gewoon extreemrechts.
Ik heb nooit begrepen waarom men nazi's extreem rechts noemt... voor mij waren dat extreem nationalisten... ik zie extreem rechts eerder als kapitalist tot in de kist. En extreem links acht ik dan eerder als communist tot in de kist.
Maar net zoals je ook extreem rechts, extreem links, etc hebt, is er ook extreem centrist.
Maar extreem rechts, links, centrist, nationalist,... whatever zijn is geen probleem. Het probleem is wel :
Elke ideologie waar men niet bereid is om van de single minded opinie af te stappen en water bij de wijn te doen om tot een concensus te komen.
De beste regeringen zijn dan ook de regeringen waar er een duidelijke lijn zit in het beleid, niet degenen waar het al jaren eerder van moeten is.