Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Tja, je weet zelf hoe groot die bossen zijn. En je kunt op 2 meter van iemand passeren zonder hem te zien. Komt daar nog bij dat hij gewapend is en duidelijk heeft aangegeven dat hij gevaarlijk is, dus je niet zomaar op je gemakje door het bos om het uit te kammen, dan riskeer je slachtoffers. En eigenlijk is het nog maar een dikke halve dag met zo'n machtsontplooiing, en nog maar 2 dagen dat hij echt gezocht wordt, toch?

Ik zou verwachten dat speurhonden daar toch een oplossing voor zijn?

Ik zou verwachten dat speurhonden daar toch een oplossing voor zijn?
Voor dat ene zinnetje wel, ja. Maar 12.000 hectare, 127 vierkante kilometer. Daar zijn al heel wat honden voor nodig, hè. En op een rijtje even door het bos op goed geluk, gaat gewoon niet als je met een gewapende man zit? Je doet alsof het niks is, maar het is overduidelijk niet niks, anders had iedereen die het voor z'n werk doet, het toch wel al gepiept zeker?

Andere vraag, wat maakt deze man eigenlijk Extreem-rechts ?
Wanneer ben je extreem-rechts en waar ligt de grens met gewoon rechts ?

Hij heeft een rechts gedachtengoed, maar gaat het dan om over iets dat hij zei of eens de verkeerde post gedeeld of 'vind ik leuk' of omdat hij kaal is ?

Voor zover ik zie of hoor heeft hij geen bedreigingen gemaakt tegen bv Moskee's dus waarom is dit relevant ?

Voor dat ene zinnetje wel, ja. Maar 12.000 hectare, 127 vierkante kilometer. Daar zijn al heel wat honden voor nodig, hè. En op een rijtje even door het bos op goed geluk, gaat gewoon niet als je met een gewapende man zit? Je doet alsof het niks is, maar het is overduidelijk niet niks, anders had iedereen die het voor z'n werk doet, het toch wel al gepiept zeker?
Goh ja zoals ik zei ik heb er wel begrip voor. Maar ze maken toch echt geen goede buurt in de ogen van vele mensen

Hij heeft een rechts gedachtengoed, maar gaat het dan om over iets dat hij zei of eens de verkeerde post gedeeld of 'vind ik leuk' of omdat hij kaal is ?

Voor zover ik zie of hoor heeft hij geen bedreigingen gemaakt tegen bv Moskee's dus waarom is dit relevant ?
Hij had al eens sancties gekregen voor extremistische uitspraken en doodsbedreigingen meen ik mij ter herinneren.

Of hij extreem rechts, extreem links of extreem gematigd is vind ik op zich niet zo relevant, wél dat hij op de OCAD-lijst staat en tuchtsancties heeft gekregen.

Denk dat iedereen wel beseft dat het moeilijk is maar het begint gewoon lachwekkend te worden puur door het machtsvertoon.

Hier "zijn" tentje dat gevonden zou zijn. Die heeft dus met frigoboxen zitten sleuren? Ik stel mij toch vragen bij zijn motieven dan.

https%3A%2F%2Fstatic.hbvl.be%2FAssets%2FImages_Upload%2F2021%2F05%2F21%2Fbc9b479a-037d-4c1a-90ee-5f25c2fcaf3d.png

Hij is openlijk bevriend met Tomas Bouten van Bloed Bodem Eer en Trouw en hij heeft al twee interne tuchtsancties voor racistisch / extreem-rechts gedachtegoed. Die krijg je niet omdat je negerinnetetten zegt tegen melocakes hé, voor alle duidelijkheid.

Sowieso een jagershutje of een vals spoor hé.
Ge gaat me niet zeggen dat die kerel bewust ne frigo box enzo achterlaat terwijl em dat daar in één van de vele plassen van kegelen.

Na even googlen vind ik dit

E1vpCdOWUAA1dRV.jpg

Lijkt me nu niet bepaald een CD&V stemmer.

Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen dat het parket die tent ook helemaal niet als van hem zijnde beschouwd op dit moment.

Nu staat heel mijn facebook vol met posts dat ze het schandalig vinden dat ze op hem klopjacht maken, dat het allemaal zo ver is gekomen omdat hem onmenselijke dingens heeft meegemaakt en er geen vangnet is voor zo’n militairen,...

:wtf:
Dat soort vergoeilijkingen is om van te kotsen. De mensen die dat zeggen en schrijven zouden zoiets nooit aanvaarden als het over Moslim terroristen gaat. Maar het is ene "van ons" en dan is het ineens ocharme wat die mens allemaal meegemaakt heeft. In beide gevallen is er geen excuus voor geweld. Nooit.

Er zullen wel meerdere achtergelaten tentjes staan in dat park, maar dat wil niet zeggen dat die van hem zijn. Het is ook de vraag of hij daar nog zit en of hij daadwerkelijk Rambo-gewijs alles heeft voorbereid. In theorie kan hij dan weken of zelfs maandenlang overleven, zeker nu de natuur herleeft en er genoeg eten en drinken te vinden is in het bos. Als hij werkelijk met een depressie zat is zelfmoord ook een piste en ligt hij daar gewoon ergens.

Ik ben geen genie ofzo, maar waarom zetten ze geen helikopter met warmtecamera in?
Daarnaast een paar drones met warmtecamera.

Dat soort vergoeilijkingen is om van te kotsen. De mensen die dat zeggen en schrijven zouden zoiets nooit aanvaarden als het over Moslim terroristen gaat. Maar het is ene "van ons" en dan is het ineens ocharme wat die mens allemaal meegemaakt heeft. In beide gevallen is er geen excuus voor geweld. Nooit.

Verschiet er ook van hoe veel steun die man eigenlijk krijgt.

Dat zijn dan dezelfde mensen die ik zie afgeven op het gerecht omdat ze criminelen laten lopen "omdat ze een moeilijke jeugd hebben gehad".
Maar dit dan wel helemaal vergoelijken.

Er zullen wel meerdere achtergelaten tentjes staan in dat park, maar dat wil niet zeggen dat die van hem zijn. Het is ook de vraag of hij daar nog zit en of hij daadwerkelijk Rambo-gewijs alles heeft voorbereid. In theorie kan hij dan weken of zelfs maandenlang overleven, zeker nu de natuur herleeft en er genoeg eten en drinken te vinden is in het bos. Als hij werkelijk met een depressie zat is zelfmoord ook een piste en ligt hij daar gewoon ergens.

Dat lijkt mij eigenlijk ook nog een valabele piste.
Ik versta ook niet zo goed dat als ge terroristische plannen hebt hoe ge dan een briefke maakt om u vervolgens dan in een bos te verstoppen.

Allee, als het echt uw plan is dan maakt ge dat briefke en legt ge dat thuis. Dan gaat ge uw wapens halen en rijdt ge rechtstreeks door naar uw doel om uw aanval uit te voeren?
Dan vinden ze da briefke pas toch véél later en hebt ge uwe gang kunnen gaan.

Ge zou denken dat ne getrainde militair toch iets slimmer is he.

Ik hoop toch niet dat ze effectief denken dat het kamp dat ze hebben gevonden van die Jurgen is? Kgeloof nooit dat hij zo ondoordacht zijne frigobox of een half leeggedronken flesje cola achterlaat.

Verschillende pagina's geleden al gelinkt naar een paar artikels. Hier zijn er nog een paar:

Hij is al verschillende jaren gekend om zijn gedweep met extreemrechts gedachtengoed op social media, en is daar al vaak op aangesproken. Jij zegt dat hij nog geen moskeeën heeft bedreigd, dat weet ik niet. Wel al verschillende keren een viroloog, lijkt me toch ook extreem. Wat ik wel weet, is dat hij hechte banden heeft met Tomas Boutens, zowel IRL als op sociale media, en heeft daarvoor ook een eerste sanctie gekregen van het leger. Boutens is een veroordeelde terrorist, oprichter van Bloed Bodem Eer en Trouw. Veel extreemrechtser kan het niet zijn.

Als je ziet hoe "moeilijk" het is om op die OCAD-lijst te komen, denk ik dat je toch veilig kunt besluiten dat het niet gewoon is omdat hij op het Vlaams Belang stemde. Natuurlijk gaan we nog niet alles weten, maar zijn tweets lieten weinig aan de verbeelding over, en hij zou ook lid zijn van Knights of Flanders, een gekende extremistische groepering. Er zijn ook aanklachten voor racisme geweest, hij zou banden hebben met het Vlaams Legioen (in de laatste link te zien met nazi-pickuptruck)

Terug
Bovenaan