Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Ik hoop dat die opduikt in Antwerpen of Oostende. Zou wel ff lachen zijn met het leger.

Ik gok dat niet alle 400 man mee zoekt maar er ook volk strategische plekken (stilstaand) bewaakt. En ja, het NPHK is geen weide, met bossen, struiken, afrasteringen, putten/plassen/... Ik denk niet dat het zo eenvoudig is als een lijntje maken zoals de redders op het strand maar dat er ook wat tactiek/sluipen bij aan de pas komt.
Ik denk dat ik vandaag vlot 100man in een statische positie heb zien wacht houden, echt letterlijk elke paar meter een flik. Dan nog de logistieke/ondersteunende dienst, roulatie,... pak dat die met mss 50 a 100 man ook effectief aant zoeken zijn.
En wilt ge echt Jef de sjampetter het bos insturen om zo iemand te gaan zoeken? Laat die maar rustig ergens zien dat ze geen paaltjes aan de wegversperring pikken

Ik vraag me echt af of daar geen militairen tussen zitten die bereid zijn de andere kant op te kijken moesten ze hem zien.
Daar had ik zelfs nog geen rekening mee gehouden. Ongetwijfeld zijn er genoeg mensen bij de politie en het leger die eigenlijk dezelfde overtuiging hebben als hem, en er misschien wel sympathie voor hebben. Waarom zouden die dan hun kameraad verraden, moesten ze hem toevallig vinden...

Ik hoop dat ze daar wel rekening mee houden enerzijds en anderzijds dat er toch ook het gros van hun personeel van onze veiligheidsdiensten (!) kunnen vertrouwen. Al zijn die twee natuurlijk wel tegenstrijdig en zie ik niet meteen hoe met beiden tegelijk rekening gehouden kan worden.

Daar had ik zelfs nog geen rekening mee gehouden. Ongetwijfeld zijn er genoeg mensen bij de politie en het leger die eigenlijk dezelfde overtuiging hebben als hem, en er misschien wel sympathie voor hebben. Waarom zouden die dan hun kameraad verraden, moesten ze hem toevallig vinden...
Daarom dat de Duitsers zijn gekomen.

Die kunnen dat wel, mensen vinden met andere ideeën die verborgen zitten :unsure:

Sinds deze avond de ene na de andere op mijn fb met kader 'Team Jurgen'. Corona tijden... Het doet toch rare dingen met de mensen

Ik hoop dat ze daar wel rekening mee houden enerzijds en anderzijds dat er toch ook het gros van hun personeel van onze veiligheidsdiensten (!) kunnen vertrouwen. Al zijn die twee natuurlijk wel tegenstrijdig en zie ik niet meteen hoe met beiden tegelijk rekening gehouden kan worden.

Daarom dat de Duitsers zijn gekomen.

Die kunnen dat wel, mensen vinden met andere ideeën die verborgen zitten :unsure:
Opgepast de ksk zit naar het schijnt vol met extreem rechtse rakkers. Die eenheid is deels opgeheven onlangs.

Als ik even terugdenk aan mijn prospectiedagen op de Italiaanse akkers destijds, kan dat heel erg lang duren om zo een gebied manueel uit te kammen ja.

Nu vraag ik me wel af, stel dat Jurgen Conings zich nu ergens gewoon gaat aangeven in een politiekantoor ofzo. Wat hangt die man eigenlijk van straf boven het hoofd? Wat kunnen ze die effectief ten laste leggen? Onrechtmatig bezit van wapens, dreigementen uiten?

Denk dat dit toch gewoon als (poging) tot terrorisme de boeken ingaat zelfs als hij nu niets meer doet.
Wapens stelen met als doel een politiek gemotiveerd doel 🤷‍♂️

Het beramen van een terroristische aanslag, zeker?
Uiteraard weten wij niet wat er precies in zijn brieven staat, maar het zal niet mooi zijn waarschijnlijk. Plus een hoop wapens als extra bewijs dat hij iets aan het plannen was.

Maar nogmaals, in dat opzicht is het raar dat hij richting het Nationaal Park zou gereden zijn. Al zijn 'doelwitten' zitten toch in meestal Leuven-Brussel? Of hij moet echt gewoon beseft hebben dat ze hem op het spoor gekomen zijn, en dan hebben willen proberen te verdwijnen...

Als ik even terugdenk aan mijn prospectiedagen op de Italiaanse akkers destijds, kan dat heel erg lang duren om zo een gebied manueel uit te kammen ja.
Zeker dat gebied nu, alles vol aant schieten, jonge scheuten overal. Ik passeer daar wel regelmatig en uw zicht voorbij de gebaande paden is echt maar enkele meters.
Niet dat dat een heuse jungle is ofzo maar ge moet dat toch niet onderschatten

Heb je de tweets van die mensen gericht aan Van Ranst al eens gelezen? Aan je reactie te zien vermoed ik van niet hoor.

Maar soit, het is duidelijk dat de anti-Van Ranst brigade vanavond weer goed gerepresenteerd is.

Ik heb mijn gedacht ervan gezegd en mijn respect voor een aantal leden is weer wat gezakt.

Je kan het zien zoals je wilt, maar niet alles is zwart wit of een pro contra 'brigade'.

Marc staat blijkbaar onder ferme druk (verstaanbaar op dit moment), en dan gaat hij precies net hard twitteren. Het was beter omgekeerd. Onder druk Marc? Take a break voor een dag of 2 3, laat de emotie vloeien ... en schrijf achteraf je mening dan! En dat geld voor iedereen: midveld links en rechts ... en extremisten? Nu die zijn toch extreem in alles, daar heb ik geen raad voor!

Torfs is nog verdomme mild! Als je hem al op een hoop extremisten gaat gooien staan we heel ver van huis. Ik zie in de 2 anderen ook geen extremisten. Als Jurgen C tot zware actie overgaat als hij in een hoekje zit, en mensen dood, zie ik dat wel zo. Ik hoop voor hem en iedereen rond hem dat hij z'n verstand gebruikt en zich overgeeft. Z'n punt heeft hij wel gemaakt dan.

Laatst bewerkt:
In the end is Jurgen dus gewoon een vleesetende plant.
Wat? :thinking:

Anyway, ik ben benieuwd of ze hem vannacht gaan vinden. Als hij zich 's nachts verplaatst lijkt de kans mij groter te zijn. Ik neem aan dat ze op pad zijn met nachtkijkers, etc.

Opgepast de ksk zit naar het schijnt vol met extreem rechtse rakkers. Die eenheid is deels opgeheven onlangs.

Tgoh, is het leger niet altijd een broedpoel voor (extreem)rechts? Wapens, mannen onder elkaar, law & order. Het leger trekt nu niet bepaald geitenwollensokken aan, dus je begint altijd al met een bepaald publiek die door de jaren heen door hun ervaringen ((moslim)terroristen, oorlogen in exotische landjes, etc) er ook niet bepaald 'progressiever' op worden. Kijk maar eens hoe progressief militaire junta's zijn.
En hetzelfde geldt wrs min of meer voor de politie.

Terug
Bovenaan