Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Één ding is duidelijk. Hoe langer da spel duurt hoe belachelijker ze zich maken.
Met paar honderd man en dan nog de buurlanden die moeten komen helpen.
Top voor 't imago se.

Straks steken ze nog per ongeluk dat park in de fik :unsure:

Bij eender welke persoon zou ik denken dat dit een grap is maar bij jou twijfel ik toch altijd.
Haha ja, hadden we nu maar een paar duikboten verdorie!
Meer serieus: ik vroeg me al af waarom ze die 'Piranha' tank-achtige dingen naar daar gestuurd hebben. Gaan ze daarmee door het park rijden om hem te zoeken of wat?

Meer serieus: ik vroeg me al af waarom ze die 'Piranha' tank-achtige dingen naar daar gestuurd hebben. Gaan ze daarmee door het park rijden om hem te zoeken of wat?
Door enkele lange afstandsraketten en bommenwerpers naar Maasmechelen te sturen, had het doelwit al wel geneutraliseerd kunnen worden. Op z'n Netanyahu's.

Kunnen ze eigenlijk geen satellieten of een awacs inschakelen?
Als hij geen enkel elektromagnetisch signaal afgeeft (smartphone) heeft dat geen zin. En een AWACS is een radar die hoog boven de grond zit om geen last te hebben van de kromming van de aarde om extra ver mee te kunnen scannen, daar schiet je voor gronddoelen van vlees niets mee op.

Wat is de "blast-radius" van zo'n kernkop die niet op Kleine Brogel ligt?

Door enkele lange afstandsraketten en bommenwerpers naar Maasmechelen te sturen, had het doelwit al wel geneutraliseerd kunnen worden. Op z'n Netanyahu's.
Zodra hij raketten af begint te schieten op random huizen/onschuldig mensen lijkt me dat geen slecht actieplan.

Op de Leopards zat een zeer sterke thermische kijker voor nachtdoelen, misschien zitten die op de Piranha's ook en worden ze 's nachts vooral ingezet?

Eerder al vermeld: ik gok dat die inderdaad daar zijn voor hun All Terrain capaciteit, dat gebied is zoal half moeras op plaatsen, het weer van de afgelopen tijd zal daar niet veel aan helpen.
Plus die (nuja, sommigen) zijn blijkbaar uitgerust als recon-vehicle dus infraroodsensors, heatcams, scanners, de hele reutemeteut

De pers loopt ook weer over van de kwaliteitsjournalistiek. Bernadette, die wel eens op de hond paste, kon ongetwijfeld belangrijke inzichten in de psyche van de man leveren :help: Binnenkort hopelijk een diepte-interview met de hond zelf.

Marc Van Ranst slaagt er verder zelfs vanuit z'n schuilplaats ook nog in wat extra olie op het vuur te gooien :laugh::
"Deze extreemrechtse haters voelen zich bovendien gelegitimeerd door een continue stroom van denigrerende en tendentieuze berichten van het legioen Vlaams Belangers en van prominenten zoals Siegfried Bracke, Rik Torfs en Hendrik Vuye. Weet u, onder het mom van ‘kritiek’ werken zij mee aan het creëren van een toxisch sfeertje.”" (DM)

De pers loopt ook weer over van de kwaliteitsjournalistiek. Bernadette, die wel eens op de hond paste, kon ongetwijfeld belangrijke inzichten in de psyche van de man leveren :help: Binnenkort hopelijk een diepte-interview met de hond zelf.

Marc Van Ranst slaagt er verder zelfs vanuit z'n schuilplaats ook nog in wat extra olie op het vuur te gooien :laugh::
"Deze extreemrechtse haters voelen zich bovendien gelegitimeerd door een continue stroom van denigrerende en tendentieuze berichten van het legioen Vlaams Belangers en van prominenten zoals Siegfried Bracke, Rik Torfs en Hendrik Vuye. Weet u, onder het mom van ‘kritiek’ werken zij mee aan het creëren van een toxisch sfeertje.”" (DM)
Zijn dat de drie heiligen die kritiek geponneerd hebben op zijn twitter kanaal?
waarom die sneer naar rik torfs? Siegfried bracke kan ik nog begrijpen, hendrik vuye ook maar rik torfs?

Die man heeft toch z'n kans geroken om z'n media aandacht proberen te verzilveren voor z'n politieke gedachtegoed en zelf wat te polariseren se.

Laatst bewerkt:

Olie op het vuur gooien of gewoon duidelijk zeggen waar het op staat? Wat is er inhoudelijk mis met dat interview?
Zijn dat de drie heiligen die kritiek geponneerd hebben op zijn twitter kanaal?
waarom die sneer naar rik torfs? Siegfried bracke kan ik nog begrijpen, hendrik vuye ook maar rik torfs?
Torfs probeert met ballonnetjes op Twitter op regelmatige basis Van Ranst in diskrediet te brengen.
Die man heeft toch z'n kans geroken om z'n media aandacht proberen te verzilveren voor z'n politieke gedachtegoed en zelf wat te polariseren se.
En natuurlijk kan de grootste kruisvaarder van het forum tegen de zogezegde cancel culture niet ontbreken om iemand het zwijgen willen op te leggen. Hoe vaak heb ik van jou nu niet (terecht!!) moeten lezen hoe erg het wel is dat mensen doodsbedreigingen krijgen omwille van hun mening online? Maar als het iemand is wiens mening niet in uw kraam past, wel vrolijk mee doen met de victim blamers.

En natuurlijk kan de grootste kruisvaarder van het forum tegen de zogezegde cancel culture niet ontbreken om iemand het zwijgen willen op te leggen. Hoe vaak heb ik van jou nu niet (terecht!!) moeten lezen hoe erg het wel is dat mensen doodsbedreigingen krijgen omwille van hun mening online? Maar als het iemand is wiens mening niet in uw kraam past, wel vrolijk mee doen met de victim blamers.

Euh ik mag toch nog mijn mening hebben over wat iemand zegt he. Denk dat ik hier al herhaaldelijk in deze topic én andere het opgenomen heb voor MVR zijn recht om iets te zeggen. Maar ik heb even goed mijn recht om daar ook mijn gedacht van te zeggen.
Vanaf hier bijvoorbeeld.

Dat is gewoon victim blaming he.

Ik zou liefst van al leven in een maatschappij waar iedereen mag zeggen wat em willen zonder dat er getrainde extremisten u achterna komen met wapens.

Dat is hetzelfde als zeggen dat die van Charlie Hebdo maar geen tekeningske van Mohammed hadden moeten maken.

Dit dus.
Alsof van mening verschillen van mening met MVR zijn activisme wil zeggen dat ge daarom dit soort zaken goedkeurt.

Integendeel MVR mag en moet kunnen zeggen wat hij wil.
Maar mensen die van mening verschillen mogen dat toch ook nog he zonder beschuldigd te worden van God-weet-wat.
Polarisatie is afhankelijk van uw positie in het spectrum en wie gelijk heeft mag spreken, wie ongelijk heeft moet zwijgen :sarcastic:

Olie op het vuur gooien of gewoon duidelijk zeggen waar het op staat? Wat is er inhoudelijk mis met dat interview?
Inhoudelijk, dat als hij vindt dat die 3 personen die hij vernoemt voor een toxisch sfeertje zorgen, hij minstens zelf even schuldig is. Hij wil steeds precies elke kritiek op hem afdoen als persoonlijke vetes van extremistische mensen. Siegfried Bracke, Rik Torfs en Hendrik Vuye hebben kritiek op hem, dat allemaal afdoen als denigrerende en tendentieuze berichten van trolls, klinkt als iemand die niet met kritiek overweg kan en alles meteen persoonlijk opneemt.

In het kader van de JC-klopjacht snap ik niet waarom je nu nog zo'n interview zou geven. Is er dan niemand in z'n omgeving die zegt "Hou je even rustig, Marc, laat de storm overwaaien." Nu even (ex-)politici van N-VA, CD&V en Vlaams Belang allemaal op een hoop met extremisten gooien, lijkt me weinig stichtend en enkel dat toxisch vuurtje dat hij zo veroordeelt, verder opstoken.

Inhoudelijk, dat als hij vindt dat die 3 personen die hij vernoemt voor een toxisch sfeertje zorgen, hij minstens zelf even schuldig is. Hij wil steeds precies elke kritiek op hem afdoen als persoonlijke vetes van extremistische mensen. Siegfried Bracke, Rik Torfs en Hendrik Vuye hebben kritiek op hem, dat allemaal afdoen als denigrerende en tendentieuze berichten van trolls, klinkt als iemand die niet met kritiek overweg kan en alles meteen persoonlijk opneemt.

In het kader van de JC-klopjacht snap ik niet waarom je nu nog zo'n interview zou geven. Is er dan niemand in z'n omgeving die zegt "Hou je even rustig, Marc, laat de storm overwaaien." Nu even (ex-)politici van N-VA, CD&V en Vlaams Belang allemaal op een hoop met extremisten gooien, lijkt me weinig stichtend en enkel dat toxisch vuurtje dat hij zo veroordeelt, verder opstoken.
Inderdaad, helemaal eens. Al was het maar uit respect voor die honderden agenten/militairen die nu net iets meer risico lopen dan hij. Als ze hem hebben kan hij tweeten en interviews geven wat hij wil, maar je zou toch verwachten dat hij het verstand heeft om nu enkele dagen gewoon rustig in zijn safe house te zitten terwijl er honderden anderen hun leven voor hem op het spel zetten.

Geef die man toch een Twitterban ,goede wetenschapper , maatschappelijk een eikel . Die haat creeërt ie gewoon zelf ,djeez je zit in een safehouse besef eens de ernst van de situatie

Dit dus.
Alsof van mening verschillen van mening met MVR zijn activisme wil zeggen dat ge daarom dit soort zaken goedkeurt.

Integendeel MVR mag en moet kunnen zeggen wat hij wil.
Maar mensen die van mening verschillen mogen dat toch ook nog he zonder beschuldigd te worden van God-weet-wat.
Achter elk politiek of maatschappelijk getint twitter bericht zit wel enige vorm van een tegenpartij in diskrediet te brengen.
Uiteindelijk iedereen is er dan schuldig aan.
En wie meedraait in die wereld ontsnapt er nu eemnaal niet aan.
'oh iemand heeft een mening en uit dat op twitter, dat is mij viseren!' tja

Ik vind het ook nogal flauw van MVR om even zelf ferm te pin pointen van het ligt wel mede aan die personen hoor. Hij kapt zelf olie op het vuur, waarbij reacties ongetwijfeld zullen volgen, en zo blijft het bezig. Hij viseert zelf. Hij mag viseren, maar omgekeerd mag het niet.

Of je steeds uw menig moet inhouden omdat er toch maar eens een zot ergens in overdrive mocht gaan. Neen.
Is zo een Torfs&co aanwrijven dat het hun schuld is dat er nu een rambo is losgeslagen. Dat is een boomerang uitgooien.

Laatst bewerkt:
Het zijn zaadjes die ontkiemen.

In the end is Jurgen dus gewoon een vleesetende plant.

Al wie dat niet links is, is een stinkende rottende mesthoop.

Dan moeten er ook namen gezocht worden die veranwoordelijk zijn voor de staat van aanslagen en rellen die we vaak uit bepaalde hoeken zien tegenwoordig. Maar dan is men stil. Dat zaad bestond niet. Zowat de grootste hypocrisie in het hele verhaal.
En het zal alleen nog maar meer uiteen groeien en ontploffen, letterlijk ontploffen.
Eerst geraken de grootste zotten onderaan de maatschappij in de clinch. We lachen er nog mee. Maar de lat verschuift alleen maar.

Laatst bewerkt:
Ik vind het toch maar walgelijke praat dat hij verkoopt zeker die laatste tweet, sorry MVR believers. Hij zou beter de mensen die hem beschermen en nu nog in de bres aan het zoeken zijn bedanken in plaats van meerderheid te schofferen. Met dat hautaine gedoe.

Terug
Bovenaan