Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Paywall, maar de titel is duidelijk. Als Conings zijn "missie" wat voorbereid heeft, en dus voedselvoorraden heeft aangelegd, schuilplaatsen heeft verkend,... dan kan hij dat gemakkelijk weken volhouden. Ervaring in Joegoslavië, Kosovo, Libanon, Irak & Afghanistan, en in dienst sinds 1992, da's een vat vol ervaring(en).

Er is toch wel een verschil tussen een doodsbedrieing krijgen en een doodsbedreiging door een miltair die op OCAD lijst staat, een afsheidsbrief schreef en met zwaar wapentuig van het leger op de baan is. Niet?

Euh, nee? Als mijn kop eraf gesneden wordt met een bot patattenmesje door een hulpkok die die dag met een pesthumeur is opgestaan, of mijn auto aan frennen geschoten door een machinepistool, ik ben in beide gevallen even dood hoor.

Paywall, maar de titel is duidelijk. Als Conings zijn "missie" wat voorbereid heeft, en dus voedselvoorraden heeft aangelegd, schuilplaatsen heeft verkend,... dan kan hij dat gemakkelijk weken volhouden. Ervaring in Joegoslavië, Kosovo, Libanon, Irak & Afghanistan, en in dienst sinds 1992, da's een vat vol ervaring(en).

Overleven zal 't probleem niet zijn maar ik vermoed dat zo een troepenmacht em toch wel sneller zal vinden.

Àls hij nog in dat natuurgebied zit. Stel je voor dat na een paar sweeps blijkt dat hij daar echt niet meer zit.

Die vraag heb ik mij ook al gesteld.
Maar kan mij toch niet voorstellen dat ze met zoveel volk op da gebied focussen als ze nie helemaal zeker zijn.

Militairen hebben ‘license to kill’ in zoektocht naar Jürgen Conings:

“In de benen schieten is iets voor in de films”

Dus stel dat die nu iets heeft van shit, mijn vrouw en kinderen, waar ben ik mee bezig.
Komt uit de bosjes gekropen met handen op het hoofd en pats, licht uit door trigger happy.
Ik dacht dat militairen en speciale eenheden altijd een license to kill hadden maar bon.
Lijkt me trouwens ook niet meer dan logisch dat er met de vinger op de trekker gewerkt wordt, vanaf de situatie het vraagt zal er geschoten worden en dit zo efficiënt mogelijk. En als het vuur op u geopend wordt met een SCAR dan heb je weinig te goed.

Als hij effectief daar zit dan zal hij daar niet te lang meer zich kunnen schuil houden. Maar ik acht de kans nog altijd groot dat er zelfs geen sprake zal zijn van het gebruik van wapens. Volgens mij gaat hij zich gewoon overgeven en klaar ermee. Hij heeft nog niks bereikt buiten wapens ontvreemd, dat is ernstig maar allesbehalve waarom men met zo een overmacht naar hem zoekt.

Àls hij nog in dat natuurgebied zit. Stel je voor dat na een paar sweeps blijkt dat hij daar echt niet meer zit.
Lijkt mij redelijk aannemelijk zelfs hoor . Dat grenst overal eigenlijk aan bewoonde wereld. Ander kleren aan,mondmaskertje (kijkt toch niemand meer van op), eventueel een pet ofzo en die kan zo de bus opstappen

Euh, nee? Als mijn kop eraf gesneden wordt met een bot patattenmesje door een hulpkok die die dag met een pesthumeur is opgestaan, of mijn auto aan frennen geschoten door een machinepistool, ik ben in beide gevallen even dood hoor.
Het verschil: een effectieve dreiging. "Rusland dreigt de VS aan te vallen" vs "Rusland heeft kernraketten op VS afgeschoten"...

Daar zijn we dan gelukkig ook uit. Maar waarom wordt er dan bij hen ook gedaan van "ja, ze zoeken het zelf (op)". Zeker bij een De Winter, DVL of Annemans is de maatschappelijke verontwaardiging eigenlijk onbestaande.
Lekkere whataboutisme. Heb je dat hier op dit forum al iemand zien zeggen bij De Winter en consorten? Neen, maar jij en anderen doen het hier wel bij Van Ranst. Kijk eerst in eigen boezem.

Er is een verschil tussen een uiting van dreiging en een effectieve dreiging.

Moest ik zo iets doen ik voorzie een tweede (anonieme) wagen. Ik zet die als voorbereiding al aan het natuurgebied. Paar dagen later parkeer je je officiele wagen daar neem de andere wagen en laat ze maar zoeken terwijl je al in het buitenland zit (wat wel mogelijk is op 3? dagen)

Doet mij allemaal een beetje denken aan Rambo die wordt opgejaagd door een half regiment (incompetente) Myanmarese soldaten.
Staatsveiligheid lijkt eerder op een beschutte werkplaats, anders kan dat toch niet.

Moest ik zo iets doen ik voorzie een tweede (anonieme) wagen. Ik zet die als voorbereiding al aan het natuurgebied. Paar dagen later parkeer je je officiele wagen daar neem de andere wagen en laat ze maar zoeken terwijl je al in het buitenland zit (wat wel mogelijk is op 3? dagen)
Maar wat is die zijn plan dan? Wat dreigen en dan naar het buitenland vluchten.

Wat dreigen en dan naar het buitenland vluchten.
Wel een uitgelezen manier om je doelwit voor een erg lange tijd aan het lijntje te houden, weggestoken in een safehouse, en met een knagende onzekerheid achter te laten. Bericht krijgen dat er iemand het op je gemunt heeft, en die blijkt niet meer te zitten waarvan iedereen denkt waar die zit, en dus werkelijk overal kan zijn, qua psychologische stress kan dat wel tellen.

Maar wat is die zijn plan dan? Wat dreigen en dan naar het buitenland vluchten.

Ik vraag me nog iets anders af: hoe lang duurde het vooraleer zijn 'verdwijning' werd opgemerkt en doorgegeven aan de politie?
Ik lees hier dat hij op maandag nog naar zijn werk is gegaan, daarna verdwenen is. Auto werd dinsdag om 18u gevonden dichtbij het Nationaal Park.

Als hij echt van plan was een aanslag te plegen op iemand, zou dat toch al gebeurd zijn? Waarom zou hij in godsnaam eerst naar dat park rijden op maandagavond of dinsdag?

Ik vraag me nog iets anders af: hoe lang duurde het vooraleer zijn 'verdwijning' werd opgemerkt en doorgegeven aan de politie?
Ik lees hier dat hij op maandag nog naar zijn werk is gegaan, daarna verdwenen is. Auto werd dinsdag om 18u gevonden dichtbij het Nationaal Park.

Als hij echt van plan was een aanslag te plegen op iemand, zou dat toch al gebeurd zijn? Waarom zou hij in godsnaam eerst naar dat park rijden op maandagavond of dinsdag?

Idd, verhaal lijkt echt langs alle kanten te rammelen. Rambo gaat rustig werken en dineren met z'n vlam, "verdwijnt" de dag erna, laat wat geweertjes rondslingeren en organiseert de vlucht naar Egypte terwijl hij in rook opgaat. En dat terwijl Jansen en Janssen elke steen omdraaien.
Precies 1 april.

In de cinema verwacht je nu een close-up beeld van een grijnzende Jurgen C met zijn snipergeweer die MVR in zijn safe house in het vizier heeft.

plottwist: die heeft zijn uniform aangetrokken en zich onder de troepen gemengd die naar hem op zoek zijn. Hij zoekt zelf naarstig mee en zal rond deze tijd met zijn gamel aanschuiven aan de veldkeuken :p

Terug
Bovenaan