Desktop Videokaarten schandalig duur?

De vraag is waar moede zijn en welke sites hou je in de gaten ?
Is dit via nvidia zelf of gewoon een winkel die FE verkoopt ?
Zou echt niet weten hoe je aan zo kaart kunt komen.
 
De vraag is waar moede zijn en welke sites hou je in de gaten ?
Is dit via nvidia zelf of gewoon een winkel die FE verkoopt ?
Zou echt niet weten hoe je aan zo kaart kunt komen.

Je kan ze kopen bij www.ldlc.com - dit is de enige winkel die FE's verkoopt en naar België shipped.
Indien je ook iemand met een Nederlands adres kent kan je je kans verdubbelen, want www.notebooksbilliger.de shipped naar NL.

FE's droppen maar op bepaalde momenten (typisch om de 2-3 weken), altijd aan MSRP. Om te weten wanneer er drops zijn zit je best ergens in een telegram of discord met trackers die dit bijhouden. En dan is het een kwestie van je notificaties (windows/android) goed in te stellen en in de gaten te houden, ingelogd zijn op de sites, je betaalmiddelen bij de hand hebben, direct reageren wanneer er een notificatie komt en de aankoopflow zo snel mogelijk te doorlopen. Het is wel een race, en je zal er ook naast grijpen.

Indien je linkje wil voor een Discord stockchecker => PM (of spreek me ff aan via de BG Discord :)).
 
  • Leuk
Waarderingen: KBE
Achja, ik heb alvast geen tijd om constant naar een stock bot te liggen staren. Ik heb wel andere dingen aan mn hoofd
Dat is waarvoor notificaties dienen, om er niet de hele tijd naar te moeten staren ;)
Het helpt om kantoorwerk te doen natuurlijk.
 
Dus jij zou op het werk stiekem op kantoor je coins en koersen controlleren?
Waarom niet aan de baas vragen of je in de productie hal beneden een farm mag aanleggen, heb je ineens 3 fase 3 x 420v. :p

Ik ben zelf "de baas" en ik investeer meer dan genoeg van m'n tijd in het werk om eens op een notificatie te reageren.

Dat gezegd zijnde, ik ben er niet meer mee bezig geweest sinds mei.
 
2dehands zit toch ook veel met leuke typetjes wat betreft GPU's.

Iemand plaatste een post dat hij op zoek is naar iets low-end(denk 1650, 1050ti, RX 570). Hij vermeld expliciet in zijn thread "geen scalperprijzen"

Ik stuur hem een bericht voor een 1650 van een dikke maand oud, inclusief factuur en doos -> €190 exclusief en hij mocht hem hebben.

Persoonlijk denk ik dan vriendelijk te zijn :p Kan de GPU gerust in men kast houden als backup of gewoon voor €300 ofzo online zetten, mocht iemand het zo kopen.

Stuur hij me bericht dat k ben afgezet en dat ge via gputracker voor €144 al een kunt vinden. :rofl:

"Ik wil je €100 geven" :sop:

De realiteit is dat ge aan die prijzen ze nergens vindt, juist gelijk de RX570 of de RX6600 die zogezegd maar €450 zou moeten kosten.
 
Stuur hij me bericht dat k ben afgezet en dat ge via gputracker voor €144 al een kun vinden. :rofl:
De goedkoopste 1650 die effectief in voorraad is volgens gputracker, kost momenteel 279.9€.
Als je geduld hebt of hard zoekt, ga je die kaart zeker nog ergens goedkoper vinden, maar 144€ (of lager) is momenteel niet erg realistisch.

Jou aanbod van 190€ lijkt me dan ook fair tov de huidige prijzen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op dit moment nog een 1060 6gb, werkt perfect en heeft me al 4 goeie jaren gegeven maar wat als ik nu iets nieuw wil ? Wat betaal je voor een 3060 of 3070 ? Ik zie bv De 3070 voor 1100 euro op bol.com , kan dit goedkoper of is dit een correcte prijs ?
 
Nogmaals de FE is een keer of 2 per maand beschikbaar aan msrp op lcdc.com.

Als je er snel bij bent uiteraard.
 
Telegram installeren en de stockbot toevoegen.


 
Is er een manier om daar een notificatie van te krijgen ? Ik zie dat je link ondertussen geen resultaten weergeeft.
Op mobiele browsers is mijn ervaring wel dat die link-forwarding vanuit de telegram stockbot naar de juiste link op ldlc te traag is.

Als ik u een paar tips mag geven die mij geholpen hebben:

1) Zorg dat ge altijd zijt aangemeld op de website van LDLC met een account waarop uw lever-adres reeds ingevuld is
2) Snel zijn is belangrijk. Normaal sla ik mijn creditcard-info niet op als chrome erom vraagt, maar hiervoor wel dus. Als ge in chrome uw CC-nummer hebt opgeslagen is het veel sneller om rap nog even uw 3-cijferige code in te vullen bij het pop-upvenstertje dan te moeten wachten op Paypal
3) Ik doe telewerk voor 80% van mijn uren en hab bijgevolg quasi altijd telegram-webclient openstaan. Voor de app op men gsm had ik een zeer luide/kenmerkende toon ingestelde voor telegram-meldingen zodat ik direct herkende wat de melding was en rap naar mijn open tabke ging met telegram.

Als ge niet in een werk-situatie zit waar ge heel vaak op een pc bezig zijt en snel naar uw gsm moet grijpen.... Succes :p

Ik weet dat het veel gedoe is, maar als ge ziet hoeveel minder het u kost tegenover de gewone kaarten van boardpartners gelijk MSI en Gigabyte...
 
Op mobiele browsers is mijn ervaring wel dat die link-forwarding vanuit de telegram stockbot naar de juiste link op ldlc te traag is.

Als ik u een paar tips mag geven die mij geholpen hebben:

1) Zorg dat ge altijd zijt aangemeld op de website van LDLC met een account waarop uw lever-adres reeds ingevuld is
2) Snel zijn is belangrijk. Normaal sla ik mijn creditcard-info niet op als chrome erom vraagt, maar hiervoor wel dus. Als ge in chrome uw CC-nummer hebt opgeslagen is het veel sneller om rap nog even uw 3-cijferige code in te vullen bij het pop-upvenstertje dan te moeten wachten op Paypal
3) Ik doe telewerk voor 80% van mijn uren en hab bijgevolg quasi altijd telegram-webclient openstaan. Voor de app op men gsm had ik een zeer luide/kenmerkende toon ingestelde voor telegram-meldingen zodat ik direct herkende wat de melding was en rap naar mijn open tabke ging met telegram.

Als ge niet in een werk-situatie zit waar ge heel vaak op een pc bezig zijt en snel naar uw gsm moet grijpen.... Succes :p

Ik weet dat het veel gedoe is, maar als ge ziet hoeveel minder het u kost tegenover de gewone kaarten van boardpartners gelijk MSI en Gigabyte...
Er zit geen addertje onder het gras @Michster & @MaTi ?

Aangezien de prijzen zo hoog zijn ben ik toch geneigd om hier gewoon eentje te kopen. Vrees een beetje dat mijn gtx 1060 6gb niet meer zal volstaan tot er ooit een nieuwe generatie videokaarten uitkomt.
 
Er zit geen addertje onder het gras @Michster & @MaTi ?

Aangezien de prijzen zo hoog zijn ben ik toch geneigd om hier gewoon eentje te kopen. Vrees een beetje dat mijn gtx 1060 6gb niet meer zal volstaan tot er ooit een nieuwe generatie videokaarten uitkomt.
Ik heb er zo twee besteld. Een 3060 ti voor mezelf en een 3070 voor men beste kameraad(hij zit voor zen werk op de baan, dus die kan niet zomaar zijn gsm pakken out of the blue)

Kaartjes werken voor ons beiden prima en werden keurig geleverd telkens.

Het prestatie-verschil met de ontwerpen van boardpartners is gewoon te miniem. Zeker als je naar zo een gigantisch prijsverschil bent aant kijken.
 
Ik heb er zo twee besteld. Een 3060 ti voor mezelf en een 3070 voor men beste kameraad(hij zit voor zen werk op de baan, dus die kan niet zomaar zijn gsm pakken out of the blue)

Kaartjes werken voor ons beiden prima en werden keurig geleverd telkens.

Het prestatie-verschil met de ontwerpen van boardpartners is gewoon te miniem. Zeker als je naar zo een gigantisch prijsverschil bent aant kijken.
Zalig, ik lees nu wel uit niet geconfirmeerde bronnen dat de 4XXX serie in 2022 zou releasen. Een jaartje kan ik wel wachten maar dan weet ik alleszins al dat het mogelijk is om een 'normale' prijs te betalen.
 
Ik heb op dit moment nog een 1060 6gb, werkt perfect en heeft me al 4 goeie jaren gegeven maar wat als ik nu iets nieuw wil ? Wat betaal je voor een 3060 of 3070 ? Ik zie bv De 3070 voor 1100 euro op bol.com , kan dit goedkoper of is dit een correcte prijs ?
In normale tijden zou die kaart blijkbaar +-700€ moeten kosten. Het goedkoopste dat ik momenteel vind is +-950€. (Maar 1 minuut nadat ik dit post is die kaart verkocht en is het goedkoopste 979€ - zo snel gaat dit blijkbaar)

Dus of te wel via FE gaan of te wel nog even wachten om er ééntje te bestellen zeker?
 
Heb nu uiteindelijk nog een rtx3070ti kunnen kopen voor 980€ . Dag na m'n bestelling was hij terug 1199€. Dus denk dat de prijs niet correct was en direct hebben aangepast.
 
Terug
Bovenaan