Desktop Videokaarten schandalig duur?

Ik heb nochtans mijn rtx3080 voor 800 en een klets gekocht. Toen vond ik die ook al duur trouwens. Maar hey... ik ging eens gek doen. Het was mijn eerste top tier kaart die ik ooit gekocht had. Anders deed ik altijd x60 tot xx70 reeksen.
Dit is maar één type kaart van de RTX 3080 versie hé, maar deze heeft dus ergens in 2020 gestaan aan 870+€
Nu als ik google - deze specifieke kaart - dan komt die nu uit op 2299€ !!! :wallbash: (Het kan goedkoper maar dan krijg ik momenteel: Deze kaart is uitverkocht)

Dit is echt erg sé .. en mensen kopen die kaart voor die hoge prijs dan hé! :frown:
 
Dit is maar één type kaart van de RTX 3080 versie hé, maar deze heeft dus ergens in 2020 gestaan aan 870+€
Nu als ik google - deze specifieke kaart - dan komt die nu uit op 2299€ !!! :wallbash: (Het kan goedkoper maar dan krijg ik momenteel: Deze kaart is uitverkocht)

Dit is echt erg sé .. en mensen kopen die kaart voor die hoge prijs dan hé! :frown:
Ja dat kan je toch niet meer verantwoorden.
Twas deze trouwens. TUF oc
https://tweakers.net/pricewatch/1608100/asus-tuf-gaming-geforce-rtx-3080-oc.html
 
Ik ben al 17 jaar lang 29 jaar oud. Dat ik ondertussen 46 ben vergeet ik altijd.
Ik blijf ook hangen in 2001 toen ik 22j was. Ondertussen 42 MAAR ... op het werk schatten ze me altijd achteraan 20 of begin 30 ^^
Geen idee hoe en wat maar het is wel leuk als restaurant manager :D
 
Nieuw betaal je elke videokaart veel te veel tegenwoordig. Zelfs als je hem via een Officiële winkel of fabrikant koopt.
FE's betaal je niet te veel, dus niet "elke".

En wanneer was dat?
Een founders edition wss? Welke nu niet meer nieuw te krijgen zijn.

Natuurlijk zijn FE's nog nieuw te krijgen.

Je moet er wel wat tijd in steken om er eentje vast te krijgen, maar het is verre van onhaalbaar.
 
Ik kijk al jaren uit naar een deftige PC-update (lees: volledig nieuw systeem assembleren) maar de prijzen van de videokaarten maken het gewoon onmogelijk duur :(
 
FE's betaal je niet te veel, dus niet "elke".



Natuurlijk zijn FE's nog nieuw te krijgen.

Je moet er wel wat tijd in steken om er eentje vast te krijgen, maar het is verre van onhaalbaar.
Als je er al een hoop moeite in moet steken om er mss 1tje te kunnen verkrijgen dan is dat niet echt vrij verkrijgbaar voor 99%van de gamers he. Als ik bij nvidia of eender welke source ga aankloppen dan krijg je een steevaste “njet” en al helemaal aan smrp.
 
Als je er al een hoop moeite in moet steken om er mss 1tje te kunnen verkrijgen dan is dat niet echt vrij verkrijgbaar voor 99%van de gamers he.

Jah. Ik zeg "het is niet onhaalbaar", dat betekent niet "vrij verkrijgbaar voor 99% van de gamers" he.

Je zei dat er geen FE's meer nieuw te krijgen vallen en dat elke kaart te duur is tegenwoordig, beide kloppen niet...

Als ik bij nvidia of eender welke source ga aankloppen dan krijg je een steevaste “njet” en al helemaal aan smrp.

*MSRP
En ja, de FE's blijven aan MSRP gaan. Daarvoor moet je inderdaad niet bij Nvidia gaan aankloppen, daar hebben we LDLC en NBB voor.
 
Ik had een paar weken terug bijna de hoop opgegeven voor ne pc ( amd drops geen geluk en 800 voor een 3060ti wou is niet geven. )

Toen iemand gevonden die een Asus ROG Strix 1080Ti OC verkocht voor 400 Euro.
Ken die gast van vroeger maar een jaar of 5 niet mee gesproken maar het is het type van “ ik koop high end spul en daar komt niets aan “

Op zich blij mee in deze tijden en kan eigenlijk op 1080 en 1440p nog meer dan mee, eigenlijk bijna belachelijk hoe goed deze kaart “ oud “ geworden is.
 
Ik heb ook een 1080ti, is een beest van een kaart voor de prijs. Zoiso een goeie koop. Natuurlijk is het altijd uitkijken met 2dehands spullen, maar als je de persoon kent, deste beter.
Ik van nog liever dood dan 700€ of meer te betalen voor een xx60 kaart, zelfs al was het een ti
 
Jah. Ik zeg "het is niet onhaalbaar", dat betekent niet "vrij verkrijgbaar voor 99% van de gamers" he.

Je zei dat er geen FE's meer nieuw te krijgen vallen en dat elke kaart te duur is tegenwoordig, beide kloppen niet...



*MSRP
En ja, de FE's blijven aan MSRP gaan. Daarvoor moet je inderdaad niet bij Nvidia gaan aankloppen, daar hebben we LDLC en NBB voor.

Wel ja als dat allemaal zo simpel is, regel jij dan voor mij een 3080FE aan msrp en ik geef u 50€ voor de moeite.
 
Wel ja als dat allemaal zo simpel is, regel jij dan voor mij een 3080FE aan msrp en ik geef u 50€ voor de moeite.

Stop eens met je stromannen. Ik heb het niet gezegd dat het "zo simpel" is, ik heb gezegd dat het "niet onhaalbaar" is.

Maar ja, ik heb wel degelijk een reeks familie en kennissen geholpen aan een 3080 FE, 2 3070 FE's en 2 3090 FE's. En daarnaast nog succesvolle bestellingen voor een vijftal andere FE's kunnen plaatsen die werden geannuleerd omdat je er bij LDLC er slechts 2 kan bestellen per huishouden. Dus een tiental FE's kunnen bestellen, allemaal aan MSRP. Dus echt simpel, nee, maar niet onhaalbaar, als ik als individu zonder bots/scripts/hacks of iets dergelijks dat klaarkrijg.
 
Stop eens met je stromannen. Ik heb het niet gezegd dat het "zo simpel" is, ik heb gezegd dat het "niet onhaalbaar" is.

Maar ja, ik heb wel degelijk een reeks familie en kennissen geholpen aan een 3080 FE, 2 3070 FE's en 2 3090 FE's. En daarnaast nog succesvolle bestellingen voor een vijftal andere FE's kunnen plaatsen die werden geannuleerd omdat je er bij LDLC er slechts 2 kan bestellen per huishouden. Dus een tiental FE's kunnen bestellen, allemaal aan MSRP. Dus echt simpel, nee, maar niet onhaalbaar, als ik als individu zonder bots/scripts/hacks of iets dergelijks dat klaarkrijg.
Ja natuurlijk, stop eens met zeveren. Moest het allemaal zo geen probleem zijn en met een beetje moeite kunnen. Dan zou niet Jan en alleman dubbel zoveel betalen om een kaart vast te krijgen. Stromannen, het is ook niet onmogelijk om de lotto te winnen. Dikke BS.

Maar het is goed hoor, je hebt gelijk. Niets is onmogelijk. Jij bent een positivo, het glas is halfvol. proficiat
 
Laatst bewerkt:
Ja natuurlijk, stop eens met zeveren. Moest het allemaal zo geen probleem zijn en met een beetje moeite kunnen. Dan zou niet Jan en alleman dubbel zoveel betalen om een kaart vast te krijgen. Stromannen, het is ook niet onmogelijk om de lotto te winnen. Dikke BS.

Maar het is goed hoor, je hebt gelijk. Niets is onmogelijk. Jij bent een positivo, het glas is halfvol. proficiat
Da's net eniac z'n punt. Met een beetje moeite en tijd lukt het wél.
Veel mensen willen er die tijd en moeite niet insteken, en gaan dan maar mee in wat het kost op dat moment zonder moeite te doen... Ge hoeft daarom niet zo met complimenten te gooien naar eniac :crazy:.

Vraag en aanbod, weet je wel...
 
Ja natuurlijk, stop eens met zeveren. Moest het allemaal zo geen probleem zijn en met een beetje moeite kunnen. Dan zou niet Jan en alleman dubbel zoveel betalen om een kaart vast te krijgen. Stromannen, het is ook niet onmogelijk om de lotto te winnen. Dikke BS.

Maar het is goed hoor, je hebt gelijk. Niets is onmogelijk. Jij bent een positivo, het glas is halfvol. proficiat
Gaat het wel een beetje?
 
Blijkbaar is er helemaal géén te kort aan
Ik heb ook een 1080ti, is een beest van een kaart voor de prijs. Zoiso een goeie koop. Natuurlijk is het altijd uitkijken met 2dehands spullen, maar als je de persoon kent, deste beter.
Ik van nog liever dood dan 700€ of meer te betalen voor een xx60 kaart, zelfs al was het een ti
Een 3060ti kost momenteel bij bol +-800€. Voor 700€ vind ik er al géén.
Als ik even hier kijk:

Dan zou de 3060ti eigenlijk 344€ moeten kosten. ... ok dan ?? :unsure:
 
Ja natuurlijk, stop eens met zeveren. Moest het allemaal zo geen probleem zijn en met een beetje moeite kunnen. Dan zou niet Jan en alleman dubbel zoveel betalen om een kaart vast te krijgen. Stromannen, het is ook niet onmogelijk om de lotto te winnen. Dikke BS.

Maar het is goed hoor, je hebt gelijk. Niets is onmogelijk. Jij bent een positivo, het glas is halfvol. proficiat

Zou ferm zijn mocht ik de Lotto 10 keer op 3 maand tijd kunnen winnen 😅

Je moet niet zo gepikeerd zijn en vooral gewoon lezen wat ik zeg ipv er wat van te maken dat er niet staat. Weeral een stroman, "het is zo geen probleem". Dat heb ik ook alweer niet gezegd. Natuurlijk is er een probleem, er is een grote schaarste en bijhorende inflatie. Maar als je weet hoe je aan die FE's moet raken, en je hebt de mogelijkheid om op te letten wanneer er een drop komt, dan is het gewoon haalbaar.

Er zijn er genoeg die via hier of via de discord nagevraagd hebben hoe eraan te raken en die ondertussen hun kaartje ook al hebben. Soms duurt het enkele drops vooraleer je prijs hebt maar velen scoren binnen een paar drops echt wel wat.

Dus neen, ik zever niet, en ik ben geen positivo. Gewoon nuchter en realistisch.

En nu ff diep inademen en weer rustig worden ;)
 
Terug
Bovenaan