Strategy PC Victoria 3

Respect voor het economisch systeem in VIC3.
Economisch systeem is echt super in VIC3, zeker wetende dat dit nog maar "release" is. Daar is ook het minste werk aan. In de laatste patch zag ik dat er wat veranderingen zijn voor politiek, kleine voorlopig wel.

Economy​

  • Petit-Bourgeoisie is now also concerned with government salary.
  • Slashing government wages will now reduce prestige.
  • Slashing military wages will now reduce the training rate.
    Debt enslavement may now enslave population up to wealth level 9, but in fewer numbers at each point of wealth.
  • Reduce the maximum weekly population enslaved by debt slavery from 5% to 0.5% of the state population.
  • Debt slavery will no longer enslave more populations when slaves constitute at least 20% of the state’s population.
  • Tweak subsistence production in decentralized countries to prevent the African population from beginning at starvation levels.

Politics​

  • Increased the likelihood of the emergence of progressive political movements appearing throughout the game.
  • Movements to Preserve now have a larger effect on the chance for a law to stall, making it harder to pass laws opposed by powerful groups.
  • Political Movements in favor of or against a change in Slavery and Government principles laws will now be more radical.
  • Reduced base effect of Propagandists Intelligentsia trait from 50% to 25%.
  • Reduced effect of guaranteed liberties on loyalists’ and radicals’ growth.

Colonization​

  • Native Uprisings now get a significant bonus to their combat capabilities, mainly on the defensive.
  • Decreased the likelihood of Native Uprisings when provinces are colonized.

AI changes​

Diplomacy​

  • AI is now a bit less likely to back down in diplomatic plays.
  • AI is now a bit more likely to get involved in diplomatic plays.
  • Make AI more interested in persuading nations to join its cause if it is outmatched in a diplomatic play.

War​

  • AI is now a lot more focused on taking land-adjacent states and conquering contiguous land areas in general.
  • Increase AI aggression against Unrecognized countries after unlocking Civilizing Mission.

Colonization​

  • Increased AI tendency to get involved in Native Uprisings slightly.

Ik ga later opnieuw wat meer spelen, maar ben nu wat meer met andere dingen bezig. Tegen dat ik weer tijd hier voor heb, zal het al enkele patches gehad hebben, waardoor het nog beter speelt.[/spoiler]
 

V3-PostLaunch-ForLoc.jpg


Korte termijn plannen die eigenlijk veel aangehaalde kritiekpuntjes al zal tweaken.
 
omgeschakeld naar een council republic, nieuwe vlag:

25A728CC586573C5928E04EF5730662E62650B30

:eek: ne commie

Mooi stukje Belgisch Duitsland dat je hebt veroverd :)

Ik ben gisteren begonnen met Pruisen. Duitsland vlotjes verenigd. Een hoop gebieden in Indonesië en Afrika veroverd. Zwitserland is ook een puppet dus dat is het volgende doel om te annexeren. Zijn cultuur broeders dus incorporaten zou snel moeten gaan. Ook een stukje in India (Sind)gepuppet dus die dan ook annexeren en dan kan ik zelf mij opium maken.

Laws zijn volledig progressief na 2 games (Spanje en Japan) waar ik relatief conservatief bleef. Progressief is zoveel beter, de bevolkingsgroei is gewoon niet bij te houden.
 
ook eerder per toeval. Engeland is ook al commie, ik denk dat Frankrijk ook nog wel zal volgen. de groepen die bij mij de commie-partij vormen zijn daar ook de grootsten. en die hebben mij gesteund in de revolutie die er gekomen is.
ik was eigenlijk naar council gegaan, omdat dat veel steun had, en weinig tegenstand, in de hoop dat mijn aantal radicals zou zakken. maar lukt niet echt.

ik heb een groot deel van Centraal Afrika, met Benin en Somalie bij, en Sulawesi in Indonesie.

maar ik zit nu vooral te wachten, heb ik het gevoel. probeer wat economie te doen, maar veel lukt er niet. als ik begin te bouwen, gaat mijn saldo diep in't rood?
 
ook eerder per toeval. Engeland is ook al commie, ik denk dat Frankrijk ook nog wel zal volgen. de groepen die bij mij de commie-partij vormen zijn daar ook de grootsten. en die hebben mij gesteund in de revolutie die er gekomen is.
ik was eigenlijk naar council gegaan, omdat dat veel steun had, en weinig tegenstand, in de hoop dat mijn aantal radicals zou zakken. maar lukt niet echt.

ik heb een groot deel van Centraal Afrika, met Benin en Somalie bij, en Sulawesi in Indonesie.

maar ik zit nu vooral te wachten, heb ik het gevoel. probeer wat economie te doen, maar veel lukt er niet. als ik begin te bouwen, gaat mijn saldo diep in't rood?

Als je minder radicals wil vooral belasting verlagen, zodat SoL stijgt.

Is normaal dat als je bouwt je meer geld uitgeeft dat is de kost van de bouwmaterialen die je moet betalen. Daarom zijn kapitalisten zo goed die betalen dan een deel van de kosten. (Laissez Faire tot zelfs 50% dacht ik)
 
1DCE38E3C09DA215E4B39D45285D04ED41BE857C


Eerste game is klaar :)
op het einde nog Nigerie veroverd, wat een pop boost gaf, maar de rest wel wat gedropt heeft (en Sunni de grootste religie werd)
 
1DCE38E3C09DA215E4B39D45285D04ED41BE857C


Eerste game is klaar :)
op het einde nog Nigerie veroverd, wat een pop boost gaf, maar de rest wel wat gedropt heeft (en Sunni de grootste religie werd)

Vreemd dat de meesten gewoon Vlaming (11 miljoen) zijn terwijl in religie er maar 4 miljoen katholieken zijn. Ze assimileren dus maar converteren niet.

Ik ben nog niet tot 1936 geraakt, games gaan te traag voor mij. Wachten op een patch die beterschap zou moeten brengen en de end game vlotter moet doen verlopen. Hadden met Stellaris ook eens zo'n probleem dat de vele verschillende pops alles traag deden lopen hebben het toen uit eindelijk ook kunnen oplossen. Hopelijk duurt het niet te lang.
 
Vreemd dat de meesten gewoon Vlaming (11 miljoen) zijn terwijl in religie er maar 4 miljoen katholieken zijn. Ze assimileren dus maar converteren niet.

misschien omdat één van de eerste wetten die ik heb ingevoerd vrijheid van religie was?
in mijn Congolese gebieden en Yemen waren Vlamingen de dominante cultuur, maar die moesten dan niet van religie veranderen, gok ik.
Ik ben nog niet tot 1936 geraakt, games gaan te traag voor mij. Wachten op een patch die beterschap zou moeten brengen en de end game vlotter moet doen verlopen. Hadden met Stellaris ook eens zo'n probleem dat de vele verschillende pops alles traag deden lopen hebben het toen uit eindelijk ook kunnen oplossen. Hopelijk duurt het niet te lang.

 

Daar is em. Had het niet zo vroeg in de dag/week verwacht. Patch op maandag morgen zelden gezien.

- Reduced the number of pops in the mid- to late-game by merging very small pops back into the general population
- Reduced the number of pops in the mid- to late-game by forcing unemployed pops to switch profession when sufficiently poor
- Improved performance of updating trends for political movements
- Improved performance of enumerating Liberation war goals

Hopelijk loopt de endgame nu een stuk vlotter.
 
Spel gespeeld met Frankrijk.

In het begin België en Nederland veroverd, beetje oorlog geprobeerd in Noord-Afrika, maar enkel Tunesie kunnen veroveren.

Vanaf dan was ik bekend in Europa als pariah, en werd ik afwisselend aangevallen door Pruisen en Oostenrijk, etc. Telkens voegde ik dan zoveel mogelijk provincies toe aan mijn war goals, waardoor ik gewoon zo diep in die pariah-reputatie zat dat ik maar gewoon beslist heb om daarop voort te gaan.
Resultaat is dat ik quasi heel (West-)Europa en Afrika veroverd heb op 100 jaar. De meeste provincies in Europa vooral dus door zelf aangevallen te worden.

Het hàd meer kunnen zijn, maar: je kan maar een beperkt aantal provincies war-goalen, en als de andere partij inbindt, win je enkel je "primary war goal". En aangezien je maar over 1 provincie een diplomatic play kan aangaan, is dàt dan je primary goal, en win je enkel die éne provincie, met een aantal jaar wapenstilstand als gevolg. Dat beperkt de conquest-mogelijkheden toch aanzienlijk, imo.

Minder zichtbaar op de kaart, maar ook Haiti en Puerto Rico zijn veroverd, samen met 2 Zuid-Amerikaans provincies.

Het economische gedeelte snap ik nog altijd niet 100%. Ik dacht dat je productie-opties wijzigen impact zou hebben op je cash-flow, maar dat is blijkbaar niet het geval?

EBC4C756D514367FF27463F3E679378BCC8CC55F

4D764CF62430BA0C267AF6A7E199E21A8840A186
 


1.3 gaat al gepaard met de eerste DLC, gericht op Frankrijk en wat politieke veranderingen.

Niet echt duidelijk wat het zal worden, en of het de prijs waard is (al krijg ik het er gratis bij). Ik hoop dat als ze een miljoen aantal DLC's weer releasen, dat ze gewoon eens inzetten op yearly season passes voor content.
 
Ik heb eens een poging gedaan om het te begrijpen, maar ik vond het precies toch niet zo eenvoudig. Binnenkort nog eens een nieuwe poging wagen nu ik terug wat meer tijd heb.
 
Spel gespeeld met Frankrijk.

In het begin België en Nederland veroverd, beetje oorlog geprobeerd in Noord-Afrika, maar enkel Tunesie kunnen veroveren.

Vanaf dan was ik bekend in Europa als pariah, en werd ik afwisselend aangevallen door Pruisen en Oostenrijk, etc. Telkens voegde ik dan zoveel mogelijk provincies toe aan mijn war goals, waardoor ik gewoon zo diep in die pariah-reputatie zat dat ik maar gewoon beslist heb om daarop voort te gaan.
Resultaat is dat ik quasi heel (West-)Europa en Afrika veroverd heb op 100 jaar. De meeste provincies in Europa vooral dus door zelf aangevallen te worden.

Het hàd meer kunnen zijn, maar: je kan maar een beperkt aantal provincies war-goalen, en als de andere partij inbindt, win je enkel je "primary war goal". En aangezien je maar over 1 provincie een diplomatic play kan aangaan, is dàt dan je primary goal, en win je enkel die éne provincie, met een aantal jaar wapenstilstand als gevolg. Dat beperkt de conquest-mogelijkheden toch aanzienlijk, imo.

Minder zichtbaar op de kaart, maar ook Haiti en Puerto Rico zijn veroverd, samen met 2 Zuid-Amerikaans provincies.

Het economische gedeelte snap ik nog altijd niet 100%. Ik dacht dat je productie-opties wijzigen impact zou hebben op je cash-flow, maar dat is blijkbaar niet het geval?
Eigenlijk zou je toch constant oorlog moeten kunnen voeren à la Napoleon. De rest van de wereld (en eigenlijk ook uw onderdanen) haat u dan, maar in een vrije wereld zou je toch die beslissing moeten kunnen nemen:p. Maar uiteindelijk is Victoria ook geen militair spel.
 
Ik heb eens een poging gedaan om het te begrijpen, maar ik vond het precies toch niet zo eenvoudig. Binnenkort nog eens een nieuwe poging wagen nu ik terug wat meer tijd heb.
Nog eens een poging gewaagd. Ik heb eigenlijk totaal geen idee wat ik aan het doen ben :unsure:
 
Terug
Bovenaan