Verslavingen

Worstel jij met een verslaving?

• Ik heb geen verslaving

Stemmen: 64 45,4%
  • Ik heb één of meerdere verslaving(en)

Stemmen: 57 40,4%
  • Ik had een verslaving, maar ben succesvol afgekickt

Stemmen: 18 12,8%
  • Ik had een verslaving, maar ben hervallen

Stemmen: 2 1,4%

• Totaal aantal stemmers
    141
Heeft iemand tips voor de opname van een drugsverslaafde?
Sint-Jan in Eeklo, uiteraard wachtlijst maar dat heb je overal. Mooi traject van A1 (volledig gesloten) naar A2 (1u buiten per dag) naar A3 (weekends buiten) tot A4. Opvolging nadien bij lokale psycholoog. Toen ik er zat, was er maar plaats voor 8 personen (hero, benzo, coke, alcohol, ghb, speed, ...)

Als het een steun mag wezen, ik heb diep gezeten en heb me vandaag de dag nog nooit zo goed gevoeld (mede dankzij dagelijks sporten) dus het is zeker mogelijk. Echter, bij Sint-Jan in Eeklo zag ik ook jongeren die daar al voor de 5e keer zaten. Een vogel voor de kat telkens ze de instelling verlieten. Je moet het ook zelf willen natuurlijk (sommige zaten daar gecolloceerd)

Laatst bewerkt:
Idem hier. Vooral Monster Gold. Is begonnen ergens 2018 tijdens een road trip in de VS. Ik drink max 1 per dag en altijd de ultra. Dus niet echt suikers (jaja aspartaam, maar dat drink ik al 20 jaar ondertussen en nog geen kanker). Dusja wel verslaafd dat erken ik wel. Ik kan wel stoppen als we in het buitenland zijn bv. (je vindt dit veel moeilijker in Zuid Amerika) en dan heb ik een dag licht hoofdpijn door de afkickverschijnselen van cafeïne, maar dat lukt dus wel. Ik vind het gewoon een lekkerder alternatief dan koffie of gewoon water. Niet dat ik geen water drink dan weer, maar ja, een liter water is maar flets.
Een jaartje later en ondertussen een week en een half geen Monster meer. Nu dat de Action ook opgeslagen is (met verschillende tientallen eurocenten) is het me toch wat te duur aan het worden. Ik zat toch al gemiddeld 1 blik per dag het afgelopen jaar (max 1tje ook), waardoor ik al snel €580 tot € 600 uitgaf over 1 jaar. Is toch een leuk extraatje. Vervangen met vooral water eigenlijk.

Een jaartje later en ondertussen een week en een half geen Monster meer. Nu dat de Action ook opgeslagen is (met verschillende tientallen eurocenten) is het me toch wat te duur aan het worden. Ik zat toch al gemiddeld 1 blik per dag het afgelopen jaar (max 1tje ook), waardoor ik al snel €580 tot € 600 uitgaf over 1 jaar. Is toch een leuk extraatje. Vervangen met vooral water eigenlijk.
Wel slim om dat zo eens per jaar te bekijken. Ik heb er nu veel for free omdat ik er werk maar zou graag terug alleen water drinken.

Moeilijk om over verslaving te spreken. Gebruik drank als zelfmedicatie maar als ik stop geen trillingen of craving. Psychiaters zeiden altijd dat mijn alcoholverbruik geen primair probleem was maar een zij-effect. Probeer het nu wel beter onder controle te krijgen, al zal ik waarschijnlijk nooit helemaal de nul staat bereiken. Hou alles bij in een schema, vertrokken van 600 eenheden per maand, vorige maand was een goede maand met maar 208 eenheden, dus 10 dagen dat ik had gedronken.
Stevig alcoholverbruik zit al lang in mijn familie langs vaders kant. Mijn vader heeft gedronken tot zijn 53ste (de dag dat mijn moeder het afbolde), grootvader tot begin 60 en hij een hartaanval overleefde, overgrootvader tot zijn dood. Ben blij zelf geen kinderen te hebben en dit niet door te geven.

Ik zit ondertussen op week 5 van stoppen met vapen/roken.
Een plan volgend dat werkt door middel van Nicorette zuigtabletjes.

Eerste twee weken het vapen vervangen door 5 zuigtabletjes van 4mg nicotine, hielp om de nicotine afhankelijkheid op te vangen maar hielp niet met de "handeling" van het vapen te vervangen.
Zo iedere ochtend, 4 jaar lang, een koffie en las ik mijn boek terwijl ik op mijn terras buiten vapete. Nu merk ik dat ik in de ochtend niet meer kan lezen omdat mijn brein//lichaam echt verwacht nicotine + caffeine + actie van het vapen wanneer ik lees.

Ondertussen echter op week 5, de zuigtabletjes afgebouwd naar 4 van 2mg. De cravings zijn er nog maar minder en minder, ben ook weer mondjesmaat aan het lezen met een soort fidget toy in mijn hand.

Maar het is ongelooflijk hoe hard ik het vapen mis. Objectief weet ik dat het 0 positiefs aan mijn leven geeft, dat er enkel maar negatieven zijn. En toch is dat gevoel van op terras zitten met uw boek, uw koffie en uw vape gewoon zalig. Of aan de bar zitten met uw maten en vapen, gewoon zalig. En ik kan niet eens objectief verklaren waarom dat zalig is. Waarschijnlijk gewoon omdat de nicotine verslaafde aap in mijn brein zegt dat dat zalig is.

Anyway, we blijven volhouden. Het plan dat ik volg is 10 weken lang :) .

Je kan de sigaret of vape misschien vervangen door een lolly, tandenstoker, stokje zoethout... dat geeft een gelijkaardige bezigheid?

Zwaar verslaafd aan gamen als uitlaatklep voor mijn schijthuwelijk.

Sinds deze post eigenlijk heel weinig meer gegamed, en de enige periode dat ik hervallen was (Februari dit jaar), kwam ik na enkele weken tot het besef dat ik mijn tijd aan het verspillen ben, en dat ik ermee moet stoppen want ik was mijn studies compleet aan het negeren. Sindsdien toch nog voor de 2 examens geslaagd en het spel dat mij alles rondom mij deed vergeten (Europa Universalis IV) gewoon helemaal verwijderd van Steam.

Ik ga in de toekomst wel nog gamen, maar dan mij enkel focussen op singe player story driven games, waarbij de kans dat je weken/maanden elke avond uren achter het scherm zit, een stukje kleiner is.

Ik haat, oprecht, mensen zoals jij. Zo van die mensen die perfect en de ideale man willen zijn.

Ik rook niet, ik drink niet, ik rij nooit te snel. Geef mij maar een fruitsapje want al die suikers in cola… niet goed voor mijn lichaam!!
Ik sport, ik rook niet, ik drink wel af en toe een glaasje, ik rijd zeker wel eens te snel (meestal een bordje gemist door drukte en mijn GPS is onbetrouwbaar) maar ik let er toch wel op. (Geflitst worden kan iedereen gebeuren).

Betreffende verslavingen: ik drink dagelijks meerdere blikjes cola & cola zero en ik snoep veel te veel.

Ik wens helemaal niet perfekt te zijn.

Ik haat, oprecht, mensen zoals jij. Zo van die mensen die perfect en de ideale man willen zijn.
Het probleem is dat als je post dat je eens een keertje 30+km/u te snel hebt gereden dan is de kans reëel dat je stoot op ne moraalridder die je ne wegpiraat / ganster noemt. Als je het er dan wel de nuance erbij zet dat het je slechts één keertje is voorgevallen (wat gewoon voor mij echt het geval is) dan zijn mensen zoals jij wéér boos. Dan ben ik de TE ideale man.

Hoe je dit kan winnen hier op BG? Niet dus :D

Laatst bewerkt:
Ik durf het zelfs niet uit te rekenen. Ik drink er tegenwoordig 2 per dag, soms zelfs 3. En op zich heb ik er niets aan, ik voel niets van die cafeïne. Ik kan dat makkelijk drinken en 5 min later gaan slapen.

Ik probeer het meeste toch in de winkel te halen maar betrap mezelf toch regelmatig in ‘t tankstation om zo’n blik aan 3,5€ te kopen. Denk dat ik makkelijk aan 1500€ per jaar kom. Chance dat een deel nog gemaskeerd wordt door maaltijdcheques. Maar shit, als ik het zelf zo lees :wtf:

Heb vanaf volgende week wel 2 weken verlof. Heb mezelf voorgenomen tijdens die 2 weken nog maar 1 per dag te drinken om na m’n verlof te stoppen.

Ik durf het zelfs niet uit te rekenen. Ik drink er tegenwoordig 2 per dag, soms zelfs 3. En op zich heb ik er niets aan, ik voel niets van die cafeïne. Ik kan dat makkelijk drinken en 5 min later gaan slapen.

Ik probeer het meeste toch in de winkel te halen maar betrap mezelf toch regelmatig in ‘t tankstation om zo’n blik aan 3,5€ te kopen. Denk dat ik makkelijk aan 1500€ per jaar kom. Chance dat een deel nog gemaskeerd wordt door maaltijdcheques. Maar shit, als ik het zelf zo lees :wtf:

Heb vanaf volgende week wel 2 weken verlof. Heb mezelf voorgenomen tijdens die 2 weken nog maar 1 per dag te drinken om na m’n verlof te stoppen.
Idem met mij hoor. Ik voelde de caffeine niet nog had ik problemen met slapen. Ook mijn nervositeit lag niet aan de Monster maar aan mijn ADHD dat ik nu officieel herkent heb gekregen 😶
Moet ook zeggen dat ik geen hoofdpijn of zo hm had na het stoppen.

Al jaren neem ik slaapmedicatie sinds begin dit jaar al meer dan helft van de dosis kunnen afbouwen ben ik best fier op. Maar met gevolg dat ik bepaalde nachten gewoon amper slaap maar ik geef niet toe en sta dan gewoon op en de volgende avond gaat dat dan wel beter.

Al jaren neem ik slaapmedicatie sinds begin dit jaar al meer dan helft van de dosis kunnen afbouwen ben ik best fier op. Maar met gevolg dat ik bepaalde nachten gewoon amper slaap maar ik geef niet toe en sta dan gewoon op en de volgende avond gaat dat dan wel beter.
Goed man! Trots zijn op wat je al bereikt hebt!

Oooh wow! Dat is echt een heel knappe prestatie.

Ik heb in het zelfde schuitje gezeten. Mijn dokter heeft mij goed geholpen door mij te laten overschakelen naar mildere slaapmedicatie en dan langzaam naar niets.

Slapeloosheid is echt verschrikkelijk maar slaappillen zijn, in mijn mening, veel veel erger. Ik ben van chronische slapeloosheid naar een a twee keer per maand een nachtje met zeer weinig slaap of geen gegaan.

Terug
Bovenaan