Vernieuwende games (gamen beu)

Ik heb dat ook de laatste jaren.
Vooral games die tientallen uren nodig hebben om uit te spelen boeien me niet meer.
Ik ben daarom vooral kortere, vooral indie games, gaan spelen en dat bevalt le dan weer wel.
Ook games waar lokale multiplayer aan te pas komen scoren nog

Moving out
Hellblade 2
Mario kart en andere nintendo games
Wreckfest
Little nightmares
Klopt ook
Ben nu pas aan AC origins begonnen en na 5hr heb ik het al gehad.
Te veel tijd dat je erin moet steken, met al die rpg en open wereld elementen erin. Geen 100% synchronisatie meer, vechtsysteem veranderd, voor mij niet echt een AC meer. Is een heel mooi spel, zeker vernieuwend, maar niet meer mijn ding. Toch niet op dit moment

Ik ga styx spelen en ik hoop op gears e-day dat die een MP gaat hebben die me gaat vasthouden met een coop horde zoals de gears 4
Dan mogen ze de andere consoles komen halen.

MP vind ik nog steeds leuk, maar met vrienden. Coop met 2 of meer kan me zeker boeien, zoals een horde
Ik heb een ps5 en switch en zou nog veel moeten spelen, maar vind gewoon de energie en tijd niet. Voor het eerst vind ik gamen ook echt zonde van de tijd, terwijl het voor mij altijd een ontspanning is geweest na een stressvolle werkdag

Al die games Bernie die we gekocht hebben en nog zouden moeten spelen, weet je nog ? Wel die liggen daar nog steeds om gespeeld te worden.
See you soon, hopefully.... with gears e-day

Bij mij is dat net omgekeerd, als ik moe ben 's avonds game ik liever efkes, als ik een serie of film opzet val ik gegerandeerd na een half uur al in slaap.

Dat was mijn oplossing, ik heb al mijn nieuwe consoles verkocht en bouw nu een retro collectie uit. Veel meer fun en het verzamelen op zich is al superleuk.
Tip;

In de winkel zelf zijn nog veel meer zaken te ontdekken dan wat je op de site kan terugvinden

Speel dagelijks wel op PS5 als madam is gaan slapen maar veel boeit mij ook niet zo veel meer laatste tijd.

Deze waren wel chill om af en toe is te spelen :

Dave The Diver
Dredge

Tip;

In de winkel zelf zijn nog veel meer zaken te ontdekken dan wat je op de site kan terugvinden
Volgens mij woont gij bij mij in de buurt :)
Aangezien ik op <1km van die winkel woon.

Andere tip : Lanaken --> Free Play. Daar staat arcade kasten van Time Crisis en Guitar Hero, en veel meer

Deathloop ook wel origineel!

De speler speelt als Colt, een huurmoordenaar die vastzit in een tijdlus, en wakker wordt op een strand op het eiland Blackreef. De speler moet een combinatie van stealth, parkour, aanval, gadgets en kracht gebruiken om verder in de speelwereld te komen. Ook moet men de gedragspatronen van vijanden zien te leren, zodat de speler deze in een bepaalde volgorde moet zien te elimineren.

De speler kan twee keer opnieuw respawnen na dood te zijn gegaan in het spel. Een derde keer zal de loop opnieuw starten.

Ik heb die kriebels nog altijd met zo goed als alles dat ik speel, op mijn 50ste.
Ik kan echt uitkijken naar het moment dat mijn job dag ten einde is, of uitkijken naar het weekend wanneer ik meer tijd heb om te gamen.
Dat gevoel is eigenlijk nooit weggegaan bij mij sinds mijn tienerjaren.

Ik zet af en toe eens iets in de wat heb je gespeeld/gekocht threads op dit forum, maar ik ben daar nog selectief om niet te veel te solo spammen want anders staat er bijna alle dagen wel iets in staan van mij.

Afgelopen 2 dagen is dat Crime boss - Rockay City , en einde van de week hangen we wel een paar weekjes vast met de Elden Ring DLC.

Backlog aan games is ook enorm, maar zoals iedereen met ouder worden toch iets minder tijd en ook niet meer lichamelijk zo dat ik tot 5 uur smorgens kan zitten spelen. Tegenwoordig val ik ook in slaap voor middernacht, zeker op werkdagen, vaak zelfs met de controller ipv de tv zapper in de hand. :biglaugh:

Niet cru bedoeld, maar is dat bij velen ook gewoon niet omdat ze andere belangrijkere prioriteiten hebben gekregen en niet bepaald omdat ze ouder zijn geworden? Like mijn gezin, huis, familie en vrienden komen wel boven mijn gamen en dit telkens meer en meer dan vroeger. Toen ik nog niet samenwoonde of een kind had of wekelijks bij mijn ouders ging eten met het gezin, uitstapjes en wat nog allemaal deed. Dan was dat bij mij ook werken en uit kijken om te gamen savonds. Zelf bij games waar ik echt naar uit kijk of hyped voor ben ga ik als nog niet echt zwaar caren of ik dit nu een dag later pas kan spelen, of maar 1/2 uurkes per dag of gewoon niet. Terwijl vroeger was dat wel echt YOLO GOAN!! Leeftijd lijkt mij hier iets minder de hoofdfactor maar het gaat wel hand in hand met de reden waarom je een andere levensstijl hebt op dat moment.

Ik heb die kriebels nog altijd met zo goed als alles dat ik speel, op mijn 50ste.
Ik kan echt uitkijken naar het moment dat mijn job dag ten einde is, of uitkijken naar het weekend wanneer ik meer tijd heb om te gamen.
Dat gevoel is eigenlijk nooit weggegaan bij mij sinds mijn tienerjaren.

Ik zet af en toe eens iets in de wat heb je gespeeld/gekocht threads op dit forum, maar ik ben daar nog selectief om niet te veel te solo spammen want anders staat er bijna alle dagen wel iets in staan van mij.

Afgelopen 2 dagen is dat Crime boss - Rockay City , en einde van de week hangen we wel een paar weekjes vast met de Elden Ring DLC.

Backlog aan games is ook enorm, maar zoals iedereen met ouder worden toch iets minder tijd en ook niet meer lichamelijk zo dat ik tot 5 uur smorgens kan zitten spelen. Tegenwoordig val ik ook in slaap voor middernacht, zeker op werkdagen, vaak zelfs met de controller ipv de tv zapper in de hand. :biglaugh:
Hoe is crimeboss na al die updates?

Ik merk hier persoonlijk toch ook niks van, ik game net nog liever dan vroeger.

Vroeger had ik precies te veel vrije tijd en gamede ik tot het mijn strot uit kwam, nu als de dochter slaapt, of ff weg is met de mama, of op welk moment dan ook dat het past, en geniet ik er meer van. En dit combineer ik dan nog met sporten in de week ook, en ja ik help thuis ook :-)
Het k%tweer helpt ook wel, anders zou ik al sneller eens wat in de tuin gaan ofzo.
En mijn vriendin leeft er zelf met mee, ze weet bijvoorbeeld dat Elden rind DLC vrijdag uit is ;)

Ik merk hier persoonlijk toch ook niks van, ik game net nog liever dan vroeger.

Vroeger had ik precies te veel vrije tijd en gamede ik tot het mijn strot uit kwam, nu als de dochter slaapt, of ff weg is met de mama, of op welk moment dan ook dat het past, en geniet ik er meer van. En dit combineer ik dan nog met sporten in de week ook, en ja ik help thuis ook :)
Het k%tweer helpt ook wel, anders zou ik al sneller eens wat in de tuin gaan ofzo.
En mijn vriendin leeft er zelf met mee, ze weet bijvoorbeeld dat Elden rind DLC vrijdag uit is ;)
Is wat hetzelfde hier, de balans tussen gamen, familie tijd, sporten, etc is veel beter. De momenten dat ik tijd en zin heb om te gamen doe ik dat nog met veel plezier. Soms is het eens wat minder, maar dat komt dan omdat ik net iets meer bezig ben met men sporten of een andere secundaire hobby ( Board games, Lego, Anime, Manga, whatever ).

Ik heb toen ik jonger was ook eens een periode gehad na jaren nonstop gamen waarbij ik x aantal jaar ver niet gegamed heb puur uit het kots beu te zijn. Dit is dan weer stelselmatig opgebouwd tot een piek net voor het samenwonen en kind krijgen dat dan nu afgevlakt is tot de goeie balans die ik de dag van vandaag heb. Het enige dat hier onder lijd is mijn toenemende backlog xD

Hoe is crimeboss na al die updates?
Tis de eerste keer dat ik het speel en ik vind het heel goed.
Maar misschien ook omdat ik het nog nooit gespeeld heb, en ik nu nog in de fase zit van "tis iets nieuw" :)
Spel is me blijkbaar volledig ontgaan, en ik las pas gisteren dat dat al lang uit is via de epic client.

Dus ik weet niet hoe het voordien was.
Nu krijg je op steam wel die beide extra dlc campaigns erbij met korting.

Ik speel wel enkel die singleplayer campaign, geen multiplay.

Dat was mijn oplossing, ik heb al mijn nieuwe consoles verkocht en bouw nu een retro collectie uit. Veel meer fun en het verzamelen op zich is al superleuk.
Tja tis eerder nog de mensen vinden om samen die retro zaken te spelen he.
Ik ken geen mensen meer waar ik mee opgegroeid ben die nog gamen, maar ik heb hier wel in mijn kasten nog zo goed als alle consoles liggen sinds mijn eerste atari :)
En behalve mijne sega saturn nog allemaal werkende.

Maar echt verzamelen doe ik niet meer, sinds dat zo goed als iedereen ging verzamelen was de fun er wel een beetje af voor mij.
Hetgeen je dan nog vind of het nu online is of zelfs op allerlei rommel en jaarmarkten word ook voor veel te veel geld aangeboden.

Moest ik langs de andere kant alles eens wegdoen zullen er wellicht ook nog zaken tussenzitten die wat opbrengen, zoals bvb mijn game & watch toestellen, maar het heeft teveel nostalgische waarde voor mij.
En al zit het meeste in een donkere kast waar het 1x per jaar uitgehaald word, kan het niet over mijn hart krijgen het weg te doen.

Misschien als mijn petekindjes nog een beetje ouder zijn en ze hebben interesse dat ik het aan hen geef, maar als ik zie hoe die kerels met hun materiaal omgaan dat ze zelf hebben, ga ik daar ook nog wat mee afwachten :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Mijn vermoeidheid met gamen kan ik goed illustreren aan de hand van de Battlefield-reeks. Ik denk met nostalgie terug aan de oudere games zoals Battlefield 1942, Battlefield Vietnam en Battlefield 2 waarin zonder keuzestress, statistieken, customizations of unlocks gespeeld kon worden. We konden zelf servers draaien, eigen regels verzinnen en mods installeren. Deze eenvoud zorgden voor zorgeloos plezier, Al begon in BF2 misschien wel de eerste tekenen van de latere teloorgang zichtbaar te worden.

De Battlefield-reeks begon zich meer en meer te richten op statistieken, unlocks en customizations en om dat eco systeem veilig te stellen, werden vrijheden zoals customservers en mods ons afgenomen. Het spel moest gespeeld worden zoals de uitgever het wilde, zelf regels aanpassen en plezier maken zater niet meer in. De low-gravity server waar we enkel met C4 klooiden was opeens niet meer mogelijk.

Het is een van de factoren waardoor ik mijn interesse in deze gamereeks verloor, maar het is een fenomeen die in heel veel games terug te vinden is. Te uitgebreide en strakke regels. Gamen moet fun zijn, niet aanvoelen als een grind en mij keuzestress geven...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan