Vernieuwende games (gamen beu)

Outer Wilds had wel de slechtste controls die ik ooit moeten ondergaan heb. Miljaarde zo'n frustratie. Afgezet na een dik uur en nooit meer aangezet.

Hey

Ik ben het gamen wat beu...

Of wel ligt het echt aan me leeftijd ben nu 30 maar ik verlies de focus op games zo rap.

Ik ben echt hyped voor games maar na 2 uur ben ik deze al beu. Ik mis de vernieuwing in games. Het is precies van. Dit heb ik al gespeeld in een ander jasje.

Wat was voor jullie een game dat jullie echt dachten ja daarvoor game ik nog?

Alvast bedankt
Baldurs gate 3, Elden Ring, Death Stranding zijn een paar games van de afgelopen jaren waar ik echt hooked aan was, wat voor mij ook een zeldzaamheid is geworden tegenwoordig. Mijn goesting om te gamen komt en gaat, soms speel ik lange tijd niks en dan bij momenten zit ik weer veel te gamen.

Ik heb het hier ook al een paar keer geschreven, ik ervaar dit ook enorm, en dan vooral met de spellen die ik normaal het liefste speel, nl open world games. Ik heb er wel nog een paar kunnen uitspelen de laatste jaren (RDR2, Far Cry 5, Days Gone, Dying Light) maar nu ben ik het ook echt gewoon beu geworden.

Ik ben onlangs eens 2 avonden alleen thuis geweest, ik dacht toen ook "jeuj, eindelijk eens ongestoord gamen", want dat lukt mij dus nooit meer. Ik heb mij om 20u in de zetel geploft, wat TV gekeken, rond 22u efkes de PS4 aangezet, om na 10min hem weer uit te doen en een film op te zetten. Dus zelfs op de momenten dat ik denk dat ik goesting ga hebben om te gamen omdat het eens echt kan, doe ik het niet meer.

Ik ben echt geen fan meer van het oneindige aantal opties qua wapens, vervoer, crafting, characterbuild,... het boeit mij gewoon niet meer. De 3 laatste open world games waar ik dus niet ben doorgeraakt waren Cyberpunk 2077, Dying Light 2 en Far Cry 6. Maar ook Metro Exodus bv ben ik niet doorgeraakt. Was nu ook net begonnen aan Spiderman Miles Morales maar ook dat nog tijdens de eerste missie opgegeven.

De laatste game waar ik echt van genoten heb was vorig jaar Resident Evil Village. Geen chaos, geen oneindige mogelijkheden, geen moeilijke controls, gewoon op een gezapig tempo met veel spanning en leuke locaties de story volgen.

Laatst bewerkt:
Topic bestaat al ergens anders...
Maar merk dat ook wel, 39 dit jaar en game met periodes. Door corona ps4 gekocht, vroeger pc gamer.

Speel liefst open world, maar enorm tijdrovend. Fc6 is wel top voor de moment.

Buiten football manager ook niet veel meer dat me kan boeien. Nu aan het wachten op de nieuwe GTA.

Tgoh misschien eens gewoon even de controller laten liggen en niet gamen. 3 pagina's ver maar niemand die dit naar voor brengt, junkies :p
Wat was voor jullie een game dat jullie echt dachten ja daarvoor game ik nog?
Slay the Spire, Hunt Showdown, Monster Hunter World.
Puur qua gameplay loop zou'k ze allen oneindig kunnen spelen.

Zelf ook wel wat last van compulsief games kopen/proberen omda'k best snel verkocht ben aan een idee.
Maar waarom ik nog games probeer waar het verhaal centraal staat dmv cutscenes, top down arpg's probeer gelijk Diablo of Grim Dawn, of nog erger, stealth in single player games.
Onlangs nog Spider Man(ps4) zitten spelen en wat een prachtige game. Tot dat ge de stealth secties met MJ krijgt. Wat waren ze toch in godsnaam aan het denken? Laat mij gewoon schwinge voor dood. Dus ja, weet een beetje wat je graag speelt.

Kom hier na de prachtige lente en zomer eens terug :unsure:
vreemd-ogende snuiters (gelijk Koonut bvb) in uw oude unief-klas die eerst vreemd of zelfs mild afstotelijk kunnen overkomen.
nick-young-confused-face-300x256-nqlyaa.jpg

Als ge er echter 15/30 minuten mee bezig zijt, hebt ge vaak al de klik gemaakt
t3qkhrohrh321.jpg
Ik gok militair.

Amai ben blij dat ik niet de enige ben...

Laatste game dat me echt kon boeien was Last Of US 2
Hier ook stukken minder, zoals ik al een zei in een andere topic is de goesting weg om elke game te kopen en te spelen (die op mijn radar staat). Het lijkt een sleur te worden.

Ook moeten ze me meer liggen qua genre. En ben ik kieskeuriger geworden op vlak van graphics en doenbare trophy-list.
Een fulltime job en sporten maakt de tijd minimaal voor te gamen.

Van vroeger 12-15games op een jaar naar 4-5 games denk ik. Maar ik snap u volkomen.
Maar ik weet dat de grote games die gaan komen me zeker gaan liggen. En wat mis ik een Battlefield game :cry: of een deftige MP shooter

Ik speel dikwijls ook mijn games niet uit, het aantal dat ik echt uitspeel op een jaar is op één hand te tellen.

Heb dit jaar 2 fysieke games gekocht en 1 digitaal (tekken) en na een dag had ik al platinum lol.
Juist nu the last of us part 2 ps4 gekocht om te upgraden naar ps5 versie.

Nintendo games speel ik weinig en dat is puur dat er geen trophys inzitten

ik zie hier eigenlijk veel standaard triple A games gesuggereerd worden, maar weinig die echt véél vernieuwing brengen tov hun gelijkaardige games.

probeer eens een compleet ander genre, of een minder big-budget titel.
dingen die helemaal niet gehypet worden.

ik vind mezelf tegenwoordig de meeste uren steken in factory-games, of survival builders.

misschien moet je eens verder kijken dan wat je gewoon bent, verder dan de zoveelste shooter "maar deze keer zit er een speciale gimmick aan"

Wat een jonkies hier :laugh:
Ik ben 54 en inderdaad boeit het me ook veel minder dan vroeger
Wat mij stoort is dat wanneer iets goed is, het bij de opvolger naar de kloten wordt gehaald
Het mooiste voorbeeld is gears 4 de horde mode die echt subliem was/is en die ik nog zou spelen indien het niet dood was.
De gears 5 komt en niemand van mijn toenmalige friends, waaronder ook mezelf speelt het

Ook moet precies elke game een open wereld worden en niets is nog wat het is.

Er is ook een overvloed aan gaming, zeker wanneer je elke console hebt staan. Natuurlijk als kind heb je tijd maar als volwassene is dat toch wel iets anders

Ik zeg maar, als het je passie is, dan komt het wel terug. Om die reden staat elke console er nog en koop ik de games waarvan ik weet dat ze me altijd geboeid hebben. Deels om ervan te genieten dat ik ze in mijn bezit heb.

Gaming is een deel van wie ik ben en ik geniet ervan dat ik mijn consoles heb staan en games heb

Ik hoop op een goede horde bij gears of war e-day om dan met mijn buddy oddifinity, dark para, nick avonden mp en coop te beleven

In 2026 mijn pensioen en dan zou tijd geen issue meer mogen zijn :giggle:
Ja salu, op pensioen op 56?

AAA games speel ik ook nog amper, maar kan me wel vaak nog verliezen in de indie games. Ben de open wereld games en teveel keuzes in de grote games wat beu, waardoor ge soms meer in menu's of maps ziet dan actually te gamen.

Er zijn idd ook momenten dat ik niet game, maar dan pak ik meer tijd voor andere hobby's en dan komt er nog wel is een spel dat me interesseert of grijp ik nog eens terug naar een oudere game (zoals FF6 momenteel). Voelde me ook vaak geforceerd om te gamen omdat je is een avond vrij had en de vriendin weg was en kinderen in bed lagen, maar dat probeer ik nu te minderen waardoor ik precies wel terug meer zin heb op andere momenten.

Bij mij is het probleem van grotere games ook dat je ze moet blijven spelen. Echter is er niet altijd de zin, tijd of energie om ermee verder te doen. Het aantal games waar ik een tiental uur of zo in gestopt heb, maar dan door omstandigheden gewoon mee stilgevallen ben, kan ik al niet meer bijhouden. Eigenlijk zonde, want dan was het toch ook wat tijdverlies. En als ik een maand een game niet meer gespeeld heb, ben ik er sowieso eigenlijk al 'uit' en heb ik al de neiging van gewoon opnieuw te beginnen.

Ik denk trouwens niet dat er vandaag de dag armoede is in games. Er komen nog elk jaar gewoon toptitels uit, zowel AAA als Indy. De oplossing voor mijn 'probleem' hierboven is overigens ook gewoon eens wat kortere games spelen. Bij games die 50+ uur duren om te completen is gewoon het risico te groot dat ik het einde niet haal.

En verder, zoals sommigen hierboven: de leeftijd. Ben ook al 50+, en daardoor 's avonds ook vaak simpelweg te moe om een game te spelen. TV of Netflix is dan gewoon een veel relaxter alternatief.

EDIT: nog iets anders, dat absurd lijkt, is de keuzestress. Ik heb al 10+ jaar PS+ en daardoor een enorme catalogue aan games (500+ over PS3/PS4/PS5). Nu heb ik zelfs PS+ Premium. Ik kan hier direct 20 titels opsommen die ik zeker nog eens wil spelen, en vaak is het dan twijfelen over welk ga ik ga aan beginnen, of begin ik er aan maar heb ik dagen later dan ineens meer zin in een ander game :D. Mijn must-play backlog in random order: Bioshock Trilogy, Death Stranding, Last of Us 1, God of War, Detroit Become Human, The Witcher 3, Red Dead Redemption, enz..enz.. En al die games heb ik toch allemaal al minstens 3u gespeeld, maar altijd vrij snel mee stilgevallen (behalve LoU1, daar zat ik zelfs halfweg, schat ik).

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook de laatste jaren.
Vooral games die tientallen uren nodig hebben om uit te spelen boeien me niet meer.
Ik ben daarom vooral kortere, vooral indie games, gaan spelen en dat bevalt le dan weer wel.
Ook games waar lokale multiplayer aan te pas komen scoren nog

Moving out
Hellblade 2
Mario kart en andere nintendo games
Wreckfest
Little nightmares

Bij mij is het probleem van grotere games ook dat je ze moet blijven spelen. Echter is er niet altijd de zin, tijd of energie om ermee verder te doen. Het aantal games waar ik een tiental uur of zo in gestopt heb, maar dan door omstandigheden gewoon mee stilgevallen ben, kan ik al niet meer bijhouden. Eigenlijk zonde, want dan was het toch ook wat tijdverlies. En als ik een maand een game niet meer gespeeld heb, ben ik er sowieso eigenlijk al 'uit' en heb ik al de neiging van gewoon opnieuw te beginnen.

Ik denk trouwens niet dat er vandaag de dag armoede is in games. Er komen nog elk jaar gewoon toptitels uit, zowel AAA als Indy. De oplossing voor mijn 'probleem' hierboven is overigens ook gewoon eens wat kortere games spelen. Bij games die 50+ uur duren om te completen is gewoon het risico te groot dat ik het einde niet haal.

En verder, zoals sommigen hierboven: de leeftijd. Ben ook al 50+, en daardoor 's avonds ook vaak simpelweg te moe om een game te spelen. TV of Netflix is dan gewoon een veel relaxter alternatief.

EDIT: nog iets anders, dat absurd lijkt, is de keuzestress. Ik heb al 10+ jaar PS+ en daardoor een enorme catalogue aan games (500+ over PS3/PS4/PS5). Nu heb ik zelfs PS+ Premium. Ik kan hier direct 20 titels opsommen die ik zeker nog eens wil spelen, en vaak is het dan twijfelen over welk ga ik ga aan beginnen, of begin ik er aan maar heb ik dagen later dan ineens meer zin in een ander game :D. Mijn must-play backlog in random order: Bioshock Trilogy, Death Stranding, Last of Us 1, God of War, Detroit Become Human, The Witcher 3, Red Dead Redemption, enz..enz.. En al die games heb ik toch allemaal al minstens 3u gespeeld, maar altijd vrij snel mee stilgevallen (behalve LoU1, daar zat ik zelfs halfweg, schat ik).

In hetgeen u schrijft, kan ik me helemaal vinden
De keuzestress, in de avond te moe om te game, ...

Terug
Bovenaan