Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Dat gebeurde op een universiteitscampus. Campussen zijn geen publiek domein.
Dat was een privaat evenement dus mijn punt dat je je daar niet in moet moeien blijft staan.
Een reactie die juridisch nergens op slaat. Ook in pakweg een appartementsgebouw (privé grond) mag je ook niemand discrimineren in de gangen.

Cancel culture strikes again.
Moet hij slimmer zijn als publiek persoon om niet te chatten met 15-jarigen? Jazeker.
Gingen die 15 jarigen er vrolijk zelf in mee met alles en wisten ze goed genoeg waarmee ze bezig waren? 99% zeker van wel.

Om dan omdat de ouders er wrs zijn achter gekomen zich voordoen als arme schaapjes.

Dien kadee zn carrièrre is nu verwoest. Dom van hem, maar de straf lijkt me wat te zwaar, zonder alle details te kennen...

Moet hij slimmer zijn als publiek persoon om niet te chatten met 15-jarigen? Jazeker.
Gingen die 15 jarigen er vrolijk zelf in mee met alles en wisten ze goed genoeg waarmee ze bezig waren? 99% zeker van wel.

Om dan omdat de ouders er wrs zijn achter gekomen zich voordoen als arme schaapjes.

Dien kadee zn carrièrre is nu verwoest. Dom van hem, maar de straf lijkt me wat te zwaar, zonder alle details te kennen...
*sigh*

Het hele punt is dat kinderen niet weten waar ze mee bezig zijn en volwassenen dat wel moeten weten. Dat is waarom een kind nooit toestemming kan geven om seks te hebben met een volwassene en het dus altijd verkeerd is. Het is niet echt moeilijk hoor.

edit: dat artikel eens gelezen.

- "grooming"
- jeugdboek geschreven
- musical gericht op kinderen/jongeren

alle ingrediënten zijn er

Wtf. Gaan we nu echt zulke zaken gaan catalogeren onder cancel culture? Imo is dit gewoon gedrag dat strafrechtelijk niet kan en heeft dit geen kloten te maken met cancel culture, woke of wat dan ook

Tot die gast dickpics naar uw minderjarige dochter zit te zenden, dan is het kot te klein wss.

Als er bewijs is dat hij seksueel getinte berichten of foto's naar 15-jarigen gestuurd heeft, dan is het 100% terecht. Dat gaat dan toch nog verder dan de ongepaste opmerkingen van Eddy Demarez, beide zijn zelfs totaal niet te vergelijken in feite.

Tot die gast dickpics naar uw minderjarige dochter zit te zenden, dan is het kot te klein wss.
Nu ja, eerlijk is eerlijk. Veel mensen hier kennen wel uit hun jeugd, een meisje/jongen die op haar/zijn 15de, al met 20 jongens/meisjes gepoept heeft op 1 jaar tijd en zelf haar foef/zijn lul ook gewoon op eigen initiatief, doorstuurt op social media. Like it or not, die meisjes/jongens bestaan (An sich, persoonlijk vind ik daar niet altijd iets mis mee zolang het binnen de eigen leeftijdscategorie gebeurt maar dat is een andere discussie).

Dus over die zin 'Gingen die 15 jarigen (???) er vrolijk zelf in mee met alles en wisten ze goed genoeg waarmee ze bezig waren? 99% zeker van wel.' --> daar valt nog wel iets over te zeggen. (en hier gaat het dus nog niet eens over de daad / seks zelf he). 99% is serieus overdreven, maar het antwoord op deze vraag is natuurlijk geen 0%. De vaders/moeders hier die dat beweren of zeggen, die zijn wel heel erg naïef.

Nu betreffende deze zaak. Hij is geen 16 meer he, het is een volwassen vent. Wat hij gedaan heeft (op social media?) is absoluut not done en dat de samenwerking stopt / hij ontslagen wordt, is 100% terecht. Weg ermee met zulke viespeuken.

Laatst bewerkt:
Vanwaar halen jullie die leeftijd van 15 jaar? Ik zie enkel de meldingen van grensoverschrijdend gedrag door berichten naar jongeren in dat artikel. Dat kunnen toch even goed jongvolwassenen zijn?

Vanwaar halen jullie die leeftijd van 15 jaar? Ik zie enkel de meldingen van grensoverschrijdend gedrag door berichten naar jongeren in dat artikel. Dat kunnen toch even goed jongvolwassenen zijn?

Staat op verschillende nieuwssites, oa hier.

Wat de inhoud van de klachten is, wil de VRT niet verduidelijken. Ze wil enkel kwijt dat het om “grensoverschrijdend gedrag” gaat. Verschillende bronnen melden ons dat Synnave “ongepaste foto’s en berichten” doorgestuurd zou hebben naar jongens. Er is sprake van vier slachtoffers die allen vijftien jaar zouden zijn. Er is ook sprake van klachten bij de politie, maar daar is geen duidelijkheid over.

Ik vraag mij af wie zo een viezerik nog gaat aannemen. Lijkt mij allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan om dan werk te vinden in een andere sector.

Die excuses op Instagram ook :rolleyes:. Het was nooit mijn bedoeling, als iemand mijn gedrag als ongepast ervaarde. Euh, het gaat niet over hoe die 15-jarige het ervaart. Het is precies alsof hij nog altijd niet beseft dat hij iets fout gedaan heeft.

Zoals de nonkel die met zijn 12-jarig nichtje "spelletjes" speelt, vertelt dat ze het altijd leuk had gevonden en hij dus niks verkeerd heeft gedaan.

Ik vraag mij af wie zo een viezerik nog gaat aannemen. Lijkt mij allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan om dan werk te vinden in een andere sector.
Risico van het vak hé. Een bekende kop en vieze stoten uitsteken = extra lang op de blaren zitten. Zeker met zo een zaken. Alhoewel ik moet zeggen dat ik die kerel niet eens kende. Ik vraag mij af wie er nog pedofielen aanneemt de dag van vandaag? Enkel bedrijven die een gigantisch tekort aan personeel hebben omdat het vuil, smerig en gevaarlijk werk is zeker?

Hier kan ik moeilijk inkomen. De berichten en foto's staan redelijk vast, toch?

Een volwassen man die aanpapt met 15-jarige en mogelijks nog jongere personen, 'uitgelokt' of niet, is héél eng en onverantwoord. Dat is een seksueel roofdier.

Ik heb zelf turnles gegeven aan pubermeisjes en als die ook maar iets van aandacht zochten verder dan turnen stuurde je die vriendelijk wandelen. Ik vond dat als 21-jarige al helemaal niet oké, laat staan als je nog een pak ouder bent. Elke vezel van je lijf als verantwoorde volwassen man zou tegen jou dienen te zeggen : "Dat is eigenlijk nog een kind, dat is niet oké en zij heeft geen volledig besef van wat ze doet. En alles wat jij doet leidt en vormt dat 'kind' zonder dat ze het zelf beseft. Je maakt letterlijk misbruik van iemand."

Je hebt een verantwoordelijkheid om bewust om te gaan met die 'relatie'. Er is iets erg mis met jou als je een 15-jarige zo dicht laat komen imo. Ik zag dat op het middelbaar met die engerds van 21-22 die meisjes van 15-16 kwamen targetten aan de schoolpoorten, ik zag dat bij het turnen bij leerkrachten die over grenzen gingen en die een handler nodig hadden om af en toe eens te zeggen dat iets niet door de beugel kon.

Daar mag een koppel tetten opstaan van wereldklasse en die mag er 22 uitzien. Als je tegen jezelf zegt: "Jamaar ze oogt en praat zoals een volwassene." Dan maak je gewoon smoesjes voor jezelf om met je zielige geile pik in een kwetsbaar iemand te gaan zitten. Die zeer zeldzame relaties waar het 'goed komt' zijn geen referentie voor de talloze gevallen van zielige engerds die simpelweg misbruik maken van de situatie.

Hier kan ik moeilijk inkomen. De berichten en foto's staan redelijk vast, toch?

Een volwassen man die aanpapt met 15-jarige en mogelijks nog jongere personen, 'uitgelokt' of niet, is héél eng en onverantwoord. Dat is een seksueel roofdier.

Ik heb zelf turnles gegeven aan pubermeisjes en als die ook maar iets van aandacht zochten verder dan turnen stuurde je die vriendelijk wandelen. Ik vond dat als 21-jarige al helemaal niet oké, laat staan als je nog een pak ouder bent. Elke vezel van je lijf als verantwoorde volwassen man zou tegen jou dienen te zeggen : "Dat is eigenlijk nog een kind, dat is niet oké en zij heeft geen volledig besef van wat ze doet. En alles wat jij doet leidt en vormt dat 'kind' zonder dat ze het zelf beseft. Je maakt letterlijk misbruik van iemand."

Je hebt een verantwoordelijkheid om bewust om te gaan met die 'relatie'. Er is iets erg mis met jou als je een 15-jarige zo dicht laat komen imo. Ik zag dat op het middelbaar met die engerds van 21-22 die meisjes van 15-16 kwamen targetten aan de schoolpoorten, ik zag dat bij het turnen bij leerkrachten die over grenzen gingen en die een handler nodig hadden om af en toe eens te zeggen dat iets niet door de beugel kon.

Daar mag een koppel tetten opstaan van wereldklasse en die mag er 22 uitzien. Als je tegen jezelf zegt: "Jamaar ze oogt en praat zoals een volwassene." Dan maak je gewoon smoesjes voor jezelf om met je zielige geile pik in een kwetsbaar iemand te gaan zitten. Die zeer zeldzame relaties waar het 'goed komt' zijn geen referentie voor de talloze gevallen van zielige engerds die simpelweg misbruik maken van de situatie.
Vind ik dan tegelijkertijd ook wel heel gemakkelijk gezegd en heel Amerikaans klinken.

Je doet nog uitschijnen dat iemand ne pedofiel is omdat hij 18 wordt en zijn vriendin 3 maanden jonger is. De manier waarop jij het doet uitschijnen is het zo zwart wit.

De context van machtsverhoudingen vind ik hier nog een stuk belangrijker dan enkel de leeftijd.

(Ik praat niets goed over het nieuws artikel, enkel ingaande op deze post.)

Vind ik dan tegelijkertijd ook wel heel gemakkelijk gezegd en heel Amerikaans klinken.

Je doet nog uitschijnen dat iemand ne pedofiel is omdat hij 18 wordt en zijn vriendin 3 maanden jonger is. De manier waarop jij het doet uitschijnen is het zo zwart wit.

De context van machtsverhoudingen vind ik hier nog een stuk belangrijker dan enkel de leeftijd.

Ik heb dezelfde bedenkingen (al ga ik voor de rest met @Marsu akkoord), er is toch nog een verschil tussen een leerkacht (of deze kerel van MNM) die aanpapt met een minderjarige, of een (klein) leeftijdsverschil in een relatie waardoor iemand 18+ en iemand 18- is. Dat laatste kan zeker ook problematisch zijn, maar lijkt me wel een iets individuelere benadering te vereisen omdat er geen duidelijke machtspositie is.

Bullshit, overal staan expliciete leeftijden bij. Gelieve niet steeds fantasietjes op mijn posts te plakken aub.

En bij dergelijke age gaps is er altijd een machtsverhouding.

Dat lijkt me nu niet. Een 22 jarige die aanpapt met 15 jarigen is gewoon raar en marginaal. Pedofilie zou ik het ook wel niet noemen maar het is toch al een nipte. Maar in de casus van die mnm presentator spreken we van een 26 jarige die aanpapt met een 15 jarige. 11 jaar verschil is me net iets teveel om het nog op jeugdige onbezonnenheid te steken. Ik merk als tegenargument ook wel op dat social media de tieners van vandaag veel te veel sexualiseert. Echt kinds gedragen die hun toch niet meer in vergelijking met een vorige generatie.

Terug
Bovenaan