Verijdelde aanslag op kerstmarkt in Keulen

Bij zo'n "verijdelde" aanslagen vraag ik me altijd af hoe concreet die nu eigenlijk écht waren.

Was er al een kamion voorzien, hadden ze al vaten met benzine, hadden ze een chauffeur, was er een gedetailleerd plan met een concrete route en back-up plannen etc.
Lijken me nu niet echt 2 getrainde terroristen te zijn. Eens aangehouden scheten ze quasi onmiddellijk in hun broek.

Denk gewoon dat zo'n verhalen eerder n de media worden gebracht om een afschrikeffect te beogen voor onnozelaars die achter hun keyboard met gelijkgezinden 'iets' willen doen.
 
Net zoals je het oorlogsrecht ook ziet falen in Israël vs. Gaza omdat dat nooit geschreven is op maat van het bestrijden van een vijand die zich onder de burgerbevolking schuilhoudt, of laat staan rekening houdt met een kille AI die de beslissingen neemt (en die men dan blijkbaar programmeert om kinderdoden niet erg te vinden).
Oorlogsrecht is geschreven op maat van personen die niet, of niet langer (zoals gewonde militairen) deelnemen aan de strijd. Moeilijker is dat niet hoor.
 
Oorlogsrecht is geschreven op maat van personen die niet, of niet langer (zoals gewonde militairen) deelnemen aan de strijd. Moeilijker is dat niet hoor.

Wat wel degelijk moeilijker is wanneer partijen zoals Hamas zich bewust meer dan ooit vermengen onder niet-deelnemers en partijen zoals Israël het verschil maken tussen strijders en niet-deelnemers door AI laat maken en daarbij de slachtoffers onder die niet-deelnemers te weinig waarde toekent in hun analyse.
 
Terug
Bovenaan