Verhalen kosten op verzekering

Gurdt

New member
Ik win graag advies in van mensen die expertise / ervaring hebben in gelijkaardige cases.

Als zelfstandige huur ik een wagen (1000/maand ongeveer) tot ik een eigen wagen heb. Nu heb ik vorige week mijn eigen wagen in ontvangst mogen nemen, normaliter zou ik dan de huurwagen inleveren.

De dag voordien rijdt er iemand aan een kruispunt in mijn achterste (Murphy's law...). Ik heb daarop de wagen de dag nadien achtergelaten bij het carrosseriebedrijf, en mijn nieuwe wagen in ontvangst genomen.

Nu is het zo dat er een aantal ongeplande kosten zijn die ik hierdoor ga moeten maken. Ik ga de huurwagen moeten blijven huren totdat deze hersteld is - dit zou blijkbaar mogelijks pas kunnen in februari. Laat me dus tellen op 3000 euro huurkosten die ik daardoor moet maken. Daarnaast is een laptop die in de koffer lag beschadigd (Macbook Pro, scherm heeft nu een dikke zwarte verticale lijn). Deze zou ik graag laten herstellen.

De firma waarlangs ik de wagen huur (een consultancybedrijf), beweert dat deze kosten niet te verhalen zijn. Ik ga natuurlijk proberen ze alsnog te verhalen. Zijn er hier mensen die hierover een opinie hebben? Is dit een nobrainer en zou dit moeten lukken? Ga ik de laptop wel kunnen verhalen maar de huurwagen niet? Ga ik voor beiden op mijn kin kunnen kloppen?

Ik heb voorlopig nog geen interactie gehad met de verzekeraar van de huurwagen, maar dit is ongoing. Maar als er al enige waardevolle input is, kan het maar nuttig zijn voor mij!
 
Die laptop zal je zeker kunnen verhalen. Ik heb de inhoud van mijn rugzak kunnen verhalen na een ongeval waarbij ik aangereden werd op de bommer en ik op mijn rugzak viel. De huurkosten, daar twijfel ik over.
 
Verzekering vd tegenpartij? Lijkt me sterk dat jij de huur moet doorbetalen omdat door een fout van derde de wagen onbeschikbaar is..
 
Terug
Bovenaan