willydrama
Well-known member
Je bent ongeveer 19 jaar oud en niet echt gebeten door iets, daarom wordt je mindset vertroebeld door ideeën over status en sociale druk van burgerlijke mensen. Er kan niet echt advies worden gegeven want het gevaar bestaat dat je jezelf iets gaat wijsmaken en een self fulfilling prophecy gaat uitleven. Switchen naar rechten, doorbijten bij saaie vakken, respect krijgen, gelanceerd worden in een bepaalde functie en dat leven goed vinden, dat kan je parcours worden.Ik wil er ook even bijzeggen dat bijna elke persoon van mijn middelbaar een "moeilijke" richting is gaan studeren, denk ingenieur/ biomedische. Allemaal respectabele richtingen, waardoor ik nog meer het gevoel heb dat ik echt een domme keuze heb gemaakt. Ik wou gewoon zeker mijn ouders hun geld niet verspillen door een studie te kiezen die misschien te hoog gegrepen zou zijn, maar ja nu zit ik nog steeds met die onwetendheid of rechten me dan wel of niet zou aanstaan.
Mijn advies zou eerder zijn om bij communicatie te blijven en een open mind te behouden. Dat waar je zonder financiële motivatie 16 uur per dag zou mee bezig kunnen zijn (en wat ook toekomstige economische waarde heeft) kan je daar makkelijker ontwikkelen, maar de meesten trappen in de val van vrije tijd is voor feest en de slechtste manier om een job te vinden (namelijk om er één te gaan zoeken).