Vastgoed steeds meer onbetaalbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum Startdatum
en in the end zijn we hier weer enkele pagina's verder gesukkeld met kakken op de armen, en de uitzonderingen die dan met hun BMW's het toch precies gemaakt hebben.
Kunnen we het weer over vastgoed zelf hebben? Of is die discussie afgerond?

Was ook onlangs aan het denken bij deze woningen die in een sociale woonwijk staan:

Ja als je die afwerkingsgraad dan nu ziet zijn dat best knappe woningen en je hebt ze nu al voor 200k minder in bijv Gooik met nog een sociaal leningtarief ook.

Binnen 20 jaar wil ik dan inderdaad wel eens zien over welk bedrag je spreekt en zeker tov de hardwerkende tweeverdieners met een normaal loon die zoveel meer moeten betalen.
Als je nu al je sociale woning al aan 400k kan verkopen.

Het is ook wel merkwaardig dat een populatie binnen die categorie noodzaak zou (moeten) hebben aan wooneenheden van meer dan 2 slaapkamers.

Waarom niet? Hier is toch alles verkocht.
Die kinderen en zelfs de kleinkinderen hebben meestal al hun eigen huis. Bovendien moeten de kinderen belastingen betalen wanneer ze het vastgoed willen behouden. De meesten kiezen dan toch gewoon voor het geld dan alles in gedeeld bezit met broers en zussen te houden, of die te moeten uitkopen omdat zij liever geld zien.
Als de woning dan niet interessant is om te verhuren, wat zou je er dan in godsnaam mee doen? Een tweede verblijf van maken?

Ik had specifieker moeten zijn, dat soort woningen komt zelden tot nooit op immowebsites en dergelijke.

Was ook onlangs aan het denken bij deze woningen die in een sociale woonwijk staan:

Maar je mag die niet verhuren bv normaal gezien. En het blijven allemaal quasi dezelfde huizen :p

Hebben dat ook ooit bekeken want vlakbij waar we huurden waren zo 2 wijken en collega heeft toen toevallig een gekocht waar wij zelfs bod hadden op gedaan (maar ver onder de vraagprijs).

Maar in die regio was dat enige wat wij nog konden betalen bijna, dus voor mij mag sociale koopwoningen ook dringend afgeschaft worden!

Akkoord als dat appartement aangepast aan de behoeften van de huurder, in een veilige buurt ligt, met goede mobiliteitsmogelijkheden.

Nog een butlerservice ook mss? Terwijl we toch bezig zijn.

Met dit bericht van Pardal is toch niets mis?
Behoeften van de huurder= voldoende ruimte voor diens gezin, gelijkvloers of lift voor minder mobiele mensen,...
Veilige buurt= wil IEDEREEN toch? 🤔
Mobiliteit= net omdat een auto voor velen met recht op een sociale woning eigenlijk boven budget ligt. Dus ja, op wandelafstand een bushalte hebben vind ik OOK een logisch iets in de buurt van sociale woningen.

Nog een butlerservice ook mss? Terwijl we toch bezig zijn.
Laat ons alle mensen die aan lager wal geraakt zijn in kleine cité’s steken en ervoor zorgen dat het een dal wordt waar ze niet uitkunnen. Geen geld voor een auto, geen openbaar vervoer en zodoende dus moeilijker bij het werk geraken.
Om dan te klagen dat er zware achtergestelde wijken zijn met criminaliteit en drugsgebruik.

Wat zijt ge met een woning in de middle of nowhere als ge voor alles afhankelijk zijn van een auto als ge het zelf al niet te breed hebt.

Is het dan niet beter om sociaal huisvesting te voorzien op plaatsen waar er een goed mobiliteitsplan is voldoende winkels en scholen in de buurt, zodat ge geen uren onderweg zijt om naar de winkel te gaan enz...
Waarom moeten we steeds de auto aanhalen als enige dure vervoermiddel in tijden van de elektrische fiets? Je hebt daar ook schappelijk geprijsde modellen in en als je een model van 25kmh kiest komen er nauwelijks extra kosten bij kijken. In een land als België blijft een auto luxe.

Ik ben eigenlijk een beetje geschokt als ik lees hoe sommigen vinden dat het onverantwoord is om in een grote villa op een groot stuk grond te wonen omdat daar evengoed 25 eenkamerappartementjes zouden kunnen staan. Dit begint op communisme te lijken.

Wat zijt ge met een woning in de middle of nowhere als ge voor alles afhankelijk zijn van een auto als ge het zelf al niet te breed hebt.

Is het dan niet beter om sociaal huisvesting te voorzien op plaatsen waar er een goed mobiliteitsplan is voldoende winkels en scholen in de buurt, zodat ge geen uren onderweg zijt om naar de winkel te gaan enz...

Waar in België ben je uren onderweg naar een winkel? Zelfs in de meest afgelegen boerengaten in de Ardennen is er in de meeste dorpskernen of langs de grote invalswegen wel ergens een buurtsupermarkt. Waarom moet alles ook altijd afgewogen worden tegenover bereikbaarheid terwijl dit voor veel mensen misschien niet relevant is. Sociale woningen zou ik nu inderdaad niet op de meest afgelegen plekken kan gaan bouwen, maar het stelselmatig aanpraten van een schuldgevoel aan mensen die meer landelijk gaan wonen vind ik toch ook niet kunnen. Trouwens de meeste mensen nemen toch al de auto voor alles wat verder is dan 1 kilometer, of als ze meer dan 5 kg aan boodschappen moeten meenemen, of als ze (kleine) kinderen moeten vervoeren. Of je dan op 5 of op 25 km van een stadscentrum woont maakt niet veel uit, behalve de tijd die ze verliezen, maar dat is een eigen keuze.

Ergens rustig gaan wonen zonder te veel stressfactoren, het zou velen deugd doen.

Laatst bewerkt:
Misschien is het tijd voor een apart topic hierover? Want nu zijn we echt wel heel de thread aan het kapen en gaat het niet meer over de essentie.

Mensen laten heropbouwen in een goede context met mogelijkheden is toch beter dan ze ergens remote van alles en iedereen? Ik heb het nu ni over nieuwbouw appartementen met een terras aan het water in Latem hé. Maar infrastructuur en mobiliteit zijn toch basisvoorwaarden om een sociaal project te laten lukken, zeker in het kader van relance.
Moeten wij dan echt voor alles hun handje vasthouden? Hoeveel mensen wonen er niet in “the middle of nowhere” omdat een woning in het centrum onbetaalbaar is (hence de reden van dit topic)?
Ik ben trouwens eens benieuwd hoeveel van die sociale gevallen er effectief werken.

Waarom moeten we steeds de auto aanhalen als enige dure vervoermiddel in tijden van de elektrische fiets? Je hebt daar ook schappelijk geprijsde modellen in en als je een model van 25kmh kiest komen er nauwelijks extra kosten bij kijken. In een land als België blijft een auto luxe.
Met de elektrische fiets lijkt het me toch vrij moeilijk om kinderen naar school te gaan brengen en te gaan winkelen voor een gezin?

Met de elektrische fiets lijkt het me toch vrij moeilijk om kinderen naar school te gaan brengen en te gaan winkelen voor een gezin?
Je hebt tegenwoordig ook een elektrische bakfiets hoor. Als je voor kinderen kiest mag je gerust naar de toekomst kijken en in gedachte houden dat het ooit minder kan gaan of je alleen komt te staan.

Moeten wij dan echt voor alles hun handje vasthouden? Hoeveel mensen wonen er niet in “the middle of nowhere” omdat een woning in het centrum onbetaalbaar is (hence de reden van dit topic)?
Ik ben trouwens eens benieuwd hoeveel van die sociale gevallen er effectief werken.
Wat is het nut van deze reactie? Hoe is dat 'handje vasthouden'? Totaal gebrek aan realiteitszin ook.

Goed beleid is iets wat we zoveel mogelijk moeten vermijden? We moeten vooral veel premies voorzien voor de rijken, laat de armen maar creperen? Ik wil graag een goed beleid voor de maatschappij, aangezien de gehele maatschappij hier wel bij vaart. Geen beleid gebaseerd op jaloezie.

Hoe veel mensen ziet ge met de fiets hun weekinkopen doen bij een grootwarenhuis?

Hoe veel mensen ziet ge met de fiets hun weekinkopen doen bij een grootwarenhuis?
al de mensen op de prive markt zonder auto? die wel volle huurprijs betalen?

opgepast: ik zeg zeker niet dat het vangnet moet verdwijnen, maar het mag zeker herzien worden.
Huren: allemaal ok
Kopen: Zie ik echt het nut niet van in
straks ga ik nog belastingsgeld gebruiken om te investeren in van alles en dan winst erop maken.

Wat is het nut van deze reactie? Hoe is dat 'handje vasthouden'? Totaal gebrek aan realiteitszin ook.

Goed beleid is iets wat we zoveel mogelijk moeten vermijden? We moeten vooral veel premies voorzien voor de rijken, laat de armen maar creperen? Ik wil graag een goed beleid voor de maatschappij, aangezien de gehele maatschappij hier wel bij vaart. Geen beleid gebaseerd op jaloezie.
Uhu ik ben de wereldvreemde hier. Kun je op de rest niet antwoorden? Weer zo’n typische comeback lols. Intriest.

Terug
Bovenaan