Vastgoed steeds meer onbetaalbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 1888
  • Startdatum Startdatum
asjemenou,
in NL is de standaard lening een dertigjarige hypotheek met rente aftrek, en registratie rechten zijn 2%.

Eigenkapitaal volstrekt onnodig.

dat kan de Nederlandse middenklasser best aan, hoor.
Ik heb de indruk dat iedereen denkt dat de prijzen die je in de Amsterdamse randstad hebt, in heel Nederland tegenkomt.
Wat dus totaal niet het geval is.

Ik snap je punt en moest ook zelf direct aan Zeeland denken, maar een huis met 3 slaapkamers, zonder tuin op 80m2, dat noemen we in Vlaanderen eerder een appartement, kruipkot of tiny house :unsure:
Ben je nu niet een beetje heel streng?
ik vind dat qua prijs (afgaande op foto’s) best wel ok.
Daar heb je hier zeker geen appartement voor.
Ok, 2 slaapkamers zie ik nu ook.

:)

Ben je nu niet een beetje heel streng?
ik vind dat qua prijs (afgaande op foto’s) best wel ok.
Daar heb je hier zeker geen appartement voor.
En euh, 3 slaapkamers is toch vaak de norm ook in
België?

:)
3 slaapkamers op 80m2? 😞

Tuurlijk vind ik dat qua prijs ok! Maar ik bedoel vooral dat Vlaamse en Nederlandse normen toch wel schelen qua leefruimte.

3 slaapkamers op 80m2? 😞

Tuurlijk vind ik dat qua prijs ok! Maar ik bedoel vooral dat Vlaamse en Nederlandse normen toch wel schelen qua leefruimte.
Ja dat zeker ! Ik doe vaak boodschappen in de Albert Heijn in Sas van Gent en telkens als ik de grens over tijd denk ik, wat een lelijke kleine huizen staan hier.

Ja dat zeker ! Ik doe vaak boodschappen in de Albert Heijn in Sas van Gent en telkens als ik de grens over tijd denk ik, wat een lelijke kleine huizen staan hier.
En die Hollanders als ze de grens over steken: "wat voor een lelijke, kleine mensen hebben ze hier!" 😝

En die Hollanders als ze de grens over steken: "wat voor een lelijke, kleine mensen hebben ze hier!" 😝

er is zo eens een periode geweest dat men Vlaanderen afkraakte omdat men in één en dezelfde straat, verschillende soorten huizen heeft staan qua stijl.
En men verwees dan naar Nederland als zijnde hét voorbeeld van ruimtelijke ordening.
Wel nu, ze mogen het hebben hoor, veel van die wijken daar lijken op oude sociale woningen hier in België.

169k.

en op een wip zit je in Gent.
Wip = 40minuten?
Zeker nu niet aangezien ze richting Gent(aan Euro-Silo) een "turbo"rotonde bouwen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190820_04569137

mocht hij het niet aankunnen, zouden er hardstikke veel woningen onverkocht blijven.
Wissel je mij nu niet met @fear of god de vastgoedgoeroe? Ik ben eerder de vastgoedsukkelaar.

Ik heb de indruk dat iedereen denkt dat de prijzen die je in de Amsterdamse randstad hebt, in heel Nederland tegenkomt.
Wat dus totaal niet het geval is.
Amsterdamse prijzen zijn exceptioneel hoog. Maaar ook in de rest van NL (behalve de periferie) zijn de prijzen niet alleen zeer hoog, ook is er gewoon nauwelijks meer iets op de markt.

Hn7pZu1.jpg

Amsterdamse prijzen zijn exceptioneel hoog. Maaar ook in de rest van NL (behalve de periferie) zijn de prijzen niet alleen zeer hoog, ook is er gewoon nauwelijks meer iets op de markt.

Hn7pZu1.jpg
Alvast geen last van keuzestress zo. Elk nadeel heb z'n voordeel

Je ziet als gevolg daarvan wel dat wanhopige Nederlandse middenklasse gezinnen weer de grens overkomen om dan maar bij ons een huis te komen. Vaak niet eens meer een villa zoals in de jaren 90 en 0.
(En de scholen zijn veel beter in Vlaanderen)

Dat gaat zeker een waterbed effect geven en hier de prijzen verder opdrijven.

En hoe zit het met de "We hebben heel veel vergrijzing, dus die mensen gaan massaal hun woning verlaten om naar een rusthuis te gaan of een appartement te kopen, dus er komt een verkoopgolf in die segment, wat de prijzen doet kelderen". Zulke zaken las je toch ook op de 9lves forum....heeft precies (nog) niet veel effect dan...

Terug
Bovenaan