Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ja dat wist ik ook, maar na 15 oktober ging dat eenvoudiger moeten worden. Afijn zoals bij veel corona communicatie een onduidelijke zaak blijkbaar. Ofwel was dat artikel dat ik las iets dat op een corona raad enkel nog maar besproken werd.
Een ander systeem ja, maar wat daar nu eenvoudiger aan zou zijn?
1. Je belt naar de huisdokter en die reserveert een mobiel vaccinatieteam op naar jou toe te komen en je te vaccineren
Of
2. Je belt je huisdokter en die plant een afspraak in om zelf langs te komen om je te vaccineren.

Een ander systeem ja, maar wat daar nu eenvoudiger aan zou zijn?
1. Je belt naar de huisdokter en die reserveert een mobiel vaccinatieteam op naar jou toe te komen en je te vaccineren
Of
2. Je belt je huisdokter en die plant een afspraak in om zelf langs te komen om je te vaccineren.

Het is idd min of meer hetzelfde dus. Ik zie wel met m'n huisarts hoe het zit. En als die van niks weet wacht ik wel even tot hij 'iets' weet.

Ik was even aan het kijken wanneer mijn pa (70) zijn booster zou krijgen. Zijn tweede Pfizer gehad eind mei. Op deze site zie ik nu dat hij 6 maanden moet wachten dus pas eind november.

Maar nu zie ik er ook staan:
Eind september 2021 werd ook beslist om alle 65- tot 84 -jarigen een boostervaccin te geven. De tijd tussen de basisvaccinatie met AstraZeneca (2 prikken) en Janssen (1 prik) en de boostervaccinatie is minstens 4 maanden. Bij wie gevacceerd werd met een Pfizer- of Moderna-vaccin geldt een tussentijd van minstens 6 maanden.
Is er een verschil dan voor risicopatiënten? Want mijn ma (68 en risicopatiënt) heeft haar tweede AZ half juli gekregen. En half september heeft ze al haar booster van Pfizer gekregen. Dat is maar 2 maanden dan i.p.v. 4.

Bij
Ik was even aan het kijken wanneer mijn pa (70) zijn booster zou krijgen. Zijn tweede Pfizer gehad eind mei. Op deze site zie ik nu dat hij 6 maanden moet wachten dus pas eind november.

Maar nu zie ik er ook staan:

Is er een verschil dan voor risicopatiënten? Want mijn ma (68 en risicopatiënt) heeft haar tweede AZ half juli gekregen. En half september heeft ze al haar booster van Pfizer gekregen. Dat is maar 2 maanden dan i.p.v. 4.
Bij risicopatiënten hebben ze zich dat gewoon niet aangetrokken denk ik.

Als risicopatiënt heb ik mijn 2de Pfizer vaccin 29 juni gekregen en mijn 3de 29 september, 3 maand tussen dus.

Ik ga het toch vragen: waarom?
Ik zie oprecht geen enkele reden hiervoor. Als J&J of AZ iets meer pech hadden gehad bij hun R&D hadden we überhaupt geen andere vaccins gehad dan Pfizer of Moderna. Ik weet ook niet goed waarom je wel tips vraagt maar niet wilt uitleggen waarom je denkt dat het ene beter of slechter is dan het andere. Jammer genoeg zien we dit vaak bij onwetendheid - wie weet kan je twijfels wegnemen door je te laten informeren.
Beetje laat dat ik hierop terugkom, maar heb intussen nog een JJ kunnen vastkrijgen.

Ik wou hier niet in detail op ingaan om de simpele reden dat die eindeloze discussies zijn, heb ik reeds gemerkt in het verleden. Pfizer heeft gewoon de monopolie en brengt op de markt wat ze willen, of dat nu getest is of niet.

Heel het ding rond mRNA vaccins is namelijk dat dit nog nooit getest is geweest en in grote lijnen louter experimenteel is.

Bekijk dit maar eens.

Beetje laat dat ik hierop terugkom, maar heb intussen nog een JJ kunnen vastkrijgen.

Ik wou hier niet in detail op ingaan om de simpele reden dat die eindeloze discussies zijn, heb ik reeds gemerkt in het verleden. Pfizer heeft gewoon de monopolie en brengt op de markt wat ze willen, of dat nu getest is of niet.

Heel het ding rond mRNA vaccins is namelijk dat dit nog nooit getest is geweest en in grote lijnen louter experimenteel is.

Bekijk dit maar eens.
Misschien ook eens andere bronnen checken:

Bekijk dit maar eens.
Uw bron is BLCKBX :unsure:

We zullen er ook maar niet verder op ingaan dan. Feit dat jij met J&J gevaccineerd, anderen met Moderna en nog anderen met AstraZeneca spreekt juist tegen dat Pfizer het monopolie heeft. Ze zijn de grootste ja en kunnen daardoor sneller en meer produceren. Dat is dan ook alles. Zij hebben even strenge procedures moeten volgen, even veel tests moeten doen als de anderen voor de goedkeuringen hoor. Ik denk dat er van geen ander vaccin al zoveel info is opgezocht en/of beschikbaar is en transparantie is geboden. Idem voor Moderna, AZ...

Ach ja. Ik ben al gewoon blij dat je gevaccineerd bent.

Nee, nee, nee. Drie gigantische fouten in 1 zin.

Bekijk dit maar eens.
Nee. Vertel jij de essentie maar uit het filmpje als je wil dat ik er op inga of er überhaupt aandacht aan besteed. Linkdumpen zonder beschrijving van een gekende desinformatiebron, ik denk dat jij wat meer moeite mag dan dat. Ik ga geen tijd steken in een filmpje waarvan ik al op voorhand weet dat het inhoudelijk op geen zak trekt als jij niet de moeite kan samen te vatten waarom het de moeite zou zijn.

Bon gisteren gehoord van een kameraad die vertelde dat hij diabeticus geworden is door het vaccin.
Niet dat hij zonder vaccin geen diabeticus zou geworden zijn maar de immuunreactie op het vaccin heeft het proces gewoon versneld wist zijn dokter te vertellen.
Toen hij de resultaten van zijn bloedonderzoek terugkreeg moest hij feitelijk in coma liggen met zulke waarden vertelde de dokter en diende hij met grote spoed naar spoed te gaan...

Natuurlijk na wat opzoekingswerk lijkt dit best wel mogelijk van het vaccin
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/dme.14631
Maar ook van covid zelf.
https://directorsblog.nih.gov/2021/06/08/how-covid-19-can-lead-to-diabetes/

Vies beestje

Dus: hij is geen diabeticus geworden door het vaccin. Hij was al op weg en het vaccin bracht hem sneller op bestemming.
Idd dat was toch de uitleg van de dokter.
Vandaar dat hij symptoomloos ineens waarden had waar een normale mens in coma zou moeten gelegen hebben.
Door de immuunreactie zijn de betacellen in de pancreas sneller aangevallen geweest.

Idd dat was toch de uitleg van de dokter.
Vandaar dat hij symptoomloos ineens waarden had waar een normale mens in coma zou moeten gelegen hebben.
Door de immuunreactie zijn de betacellen in de pancreas sneller aangevallen geweest.
Maar? Aan wat lag het dan dat je vriend dan niet in een coma belandde?

Terug
Bovenaan