Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ge nu in september in het Brusselse waart gaan shoppen in Action en dergelijke, dan had ge u een J&J kunnen laten zetten aan de ingang.Dames & heren. Ik zit met een serieus probleem omtrent Covid-vaccinatie, en vind niet direct een antwoord op mijn vraag.
Ik ben reeds 2x uitgenodigd voor een Pfizer (mRNA) vaccin, en heb dit 2x geweigerd, omdat ik absoluut geen mRNA vaccin in mijn lijf gespoten wil hebben. Ik heb geen zin om hier een 14 pagina lange discussie over te starten waarom wel of geen mRNA. Echter wil ik wel een vaccin, maar geen Pfizer. Blijkt dat er in mijn gemeente een maand geleden dagen waren dat je zonder afspraak een Johnsson & Johnsson vaccin kon laten zetten. Echter ben ik dit pas een maand nadien te weten gekomen, en stel ik me nog steeds de vraag waarom ik van niets wist. Ondertussen is die voorraad op en is er enkel nog Pfizer beschikbaar.
Andere vaccinatiecentra zeggen dat ik enkel in mijn gemeente mij kan laten vaccineren.
Wil dit dan zeggen: pfizer: take it or leave it? Zijn er echt geen anderen meer op stock, of alternatieven waar ik me kan laten vaccineren? Want ik voorspel dat de niet-gevaccineerden zeer zwaar gediscrimineerd gaan worden het komende jaar.
Je moet dat niet voorspellen, dat gaat effectief zo zijn.Want ik voorspel dat de niet-gevaccineerden zeer zwaar gediscrimineerd gaan worden het komende jaar.
Ik ga het toch vragen: waarom?Ik ben reeds 2x uitgenodigd voor een Pfizer (mRNA) vaccin, en heb dit 2x geweigerd, omdat ik absoluut geen mRNA vaccin in mijn lijf gespoten wil hebben. Ik heb geen zin om hier een 14 pagina lange discussie over te starten waarom wel of geen mRNA. Echter wil ik wel een vaccin, maar geen Pfizer.
Een tijdje terug kreeg ik nog een bericht van het vaccinatiecentrum dat het vanaf 15 oktober mogelijk zou zijn om via je huisdokter een afspraak te maken voor vaccinatie.
Het is nog afwachten of dat ook effectief zo gaat zijn, want blijkbaar weten de huisdokters hier nog niks van.

Hier ook voor zover ik weet, maar die twee zaken staan blijkbaar los van elkaar.Raar. Hier blijft het vaccinatiecentrum gewoon verder draaien op mindere capaciteit natuurlijk. Zeker dat ze het niet over het griepvaccin hadden?
Langs de andere kant ook niet zó raar. Veel vaccinatiecentra kregen ook maar op het laatste moment te horen dat ze nog wat langer moesten openblijven.
Ik weet alleen wat er in de mail van het vaccinatiecentrum staat.Daar was volgens mij wel even sprake van maar die plannen werden dacht ik nooit concreet.
Beste
Helaas is het nog niet mogelijk om van vaccin te wisselen. Na de campagne eind oktober zal je dit wel kunnen bespreken met de huisarts.
Met vriendelijke groeten
Medewerker vaccinatiecentrum
Beste
Eerst voor de verduidelijking uw moeder heeft al 2 uitnodigingen gehad om gevaccineerd te worden. Wij kunnen niet bepalen wat zij zou willen.
Zij zal nu nog moeten wachten tot na 15 oktober om dan een afspraak te maken met haar huisarts.
Met vriendelijke groeten
Medewerker vaccinatiecentrum
Ik moet binnenkort ook bloed laten trekken voor controle, misschien ook eens aan de dokter vragen om die antistoffen eens te checken.Gisteren bloed getrokken om cholesterol eens te checken, en tegelijkertijd dan ook maar op antistoffen voor covid laten checken.
Blijkbaar +250 (wat zeer hoog is), op zich toch ergens wel een geruststelling te weten dat het vaccin doet wat het moet doen![]()
Mijn ma is nog altijd niet gevaccineerd omdat ze alleen Pfizer wilt hebben daarom had ik eind augustus contact met het vaccinatiecentrum om te vragen wanneer zij haar vaccin zou kunnen krijgen.
Mijn moeder heeft nooit effectief geweigerd, ze is in de zomer dus opnieuw opgeroepen geweest en toen was het J&J, dus ja, pech.Er is toch een moment geweest (in de zomer?) Dat gezegd werd dat alle weigeraars een tweede kans kregen via qvax en toen werd nog enkel Pfizer en Johnson gezet. Dat was anders wel het gokske waard (zeker gezien ze meer Pfizer hadden/hebben).
Ik weet tbh niet of qvax nu nog actief is.
Zijn er hier mensen die weten hoe het nu zit?
Volgens het vaccinatiecentrum zou je je nu via je dokter kunnen laten vaccineren, maar er is blijkbaar geen enkele dokter die hier iets van weet??
Weer een bewijs dat heel die regeling op geen kloten trekt!
Komt van een medewerker van het vaccinatiecentrum hier.Ik weet niet wie dat beweert daar. Maar alles verloopt nog altijd via vaccinatiecentra tot eind 2021. Je krijgt een uitnodiging voor een derde dosis. Enkel wie niet mobiel is en er niet geraakt, wordt thuis gevaccineerd.
Zie ook:
- https://www.laatjevaccineren.be/wie-waar-en-wanneer/volgorde-van-vaccineren
- https://www.laatjevaccineren.be/wie-waar-en-wanneer/vaccinatiecentra
Ja die informatie had ik ook al gelezen, vrije vaccinatiemomenten zijn er hier niet geweest voor zover ik weet.@knight-rider staat trouwens op die pagina van hierboven ook dit:
Naast de extra prikken zullen ook nieuwe vaccinatieschema’s opgestart worden.
- Kinderen die 12 jaar worden, nieuwe burgers en tweede kansers zullen actief opgeroepen worden om zich te laten vaccineren in het vaccinatiecentrum.
- Personen die hun eerste en/of tweede dosis gemist hebben, kunnen contact opnemen met het vaccinatiecentrum voor een afspraak.
dus goed nieuws voor uw moeder?
(er stond bij het vorige bericht op die pagina ook al dit:
Derde kans voor wie nog niet gevaccineerd is en gemiste 2de dosis
Personen die nog niet gevaccineerd zijn of hun 2de dosis gemist hebben kunnen contact opnemen met het vaccinatiecentrum voor een afspraak zo lang de vaccinatiecentra open zijn (15 oktober 2021). Deze personen kunnen zich ook aanbieden tijdens een vrij vaccinatiemoment dat in sommige vaccinatiecentra georganiseerd worden.
dus ik snap niet zo goed waarom uw vaccinatiecentrum dan zo moeilijk zou doen)
Sint-TruidenAls het er zo staat, begrijp ik ook niet waarom ze daar zo moeilijk over doen...
In welk VC moet zij gaan?
Thuisvaccinatie bij mensen die niet naar een vaccinatiecentrum kunnen gaan werd al langer gedaan via mobiele vaccinatie teams, dus het is niet zo dat die mensen niet gevaccineerd konden worden.Ik had ook gelezen dat de huisarts naar de apotheek zou kunnen gaan om dosissen vaccin (op vraag dan voor de specifieke patienten) NA de sluiting van de centra op 15 oktober.
Tzal mogelijks nog te vroeg zijn voor de artsen om de juiste communicatie te ontvangen. Zo bereikt men hen nog die niet in de centra raakten(oa door gezondheidsproblemen). Of dat overheidsgewijs nu ook door gaat, geen idee. Ik zou het zeker doen als overheid, nog een klein percentje gevaccineerden bij net voor de winter, is nog safer voor velen.
Voor een huisarts is het maar een ritje naar de lokale apotheek, en dan wat huisbezoeken die er sowieso al zijn.
Komt van een medewerker van het vaccinatiecentrum hier.
De mails die ik ervan gekregen heb staan ook hier wat hoger in 1 van mijn berichten (bericht #2044).
Ja die informatie had ik ook al gelezen, vrije vaccinatiemomenten zijn er hier niet geweest voor zover ik weet.
Ik begrijp het ook niet
Sint-Truiden
Thuisvaccinatie bij mensen die niet naar een vaccinatiecentrum kunnen gaan werd al langer gedaan via mobiele vaccinatie teams, dus het is niet zo dat die mensen niet gevaccineerd konden worden.
Het lijkt mij toch wel dat de dokters op tijd op de hoogte gebracht moeten worden, als het vanaf 15 oktober via de dokters kan gaan, dan moeten zij hiervan toch wel voor die datum op de hoogte gebracht worden.