Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Mijn ma had er toch wel wat last van. Bij de twee vorige AstraZeneca's niks last gehad. Na haar Pfizer die ze gisteren kreeg, is ze vandaag toch wat vermoeid, koortsachtig en wat hoofdpijn.

De vrouw hier toch ook last van haar 3de Pfizer, eerste 2 niks van gemerkt.
Eergisteren gehad, gisteren grieperig en hondsellendig, vandaag al beter maar nog verre van 100% en vooral nog last/pijn van de klieren in de arm waar de spuit gezet is.

Ma heeft een klein beetje spierpijn rond de plek van de spuit van haar derde Pfizer. Bij de andere 2 had ze helemaal geen bijwerkingen.

Ben net bij mijn huisarts geweest (voor iets ongerelateerd), maar even aan het bijpraten geweest over van alles, en zij zegt dat ze een stijging ziet van de gewone standaard ziektes (verkoudheden, buikgriepjes, ...).

Haar theorie is dat we allemaal lang opgesloten hebben gezeten en véél hygiënischer zijn geweest via de mondmaskers, alcogelletjes etc, daardoor véél minder in contact gekomen zijn met al de zaken (bacteriën, virussen, ...) waar we standaard ziek van worden, die in normale omstandigheden meestal mee naar huis gebracht worden door kinderen die iets op school hebben opgepikt of werknemers op hun werk (maar het afgelopen anderhalf jaar dus niet), waardoor ons immuunsysteem nu een beetje lui geworden is.

Met als resultaat dat we nu wat gevoeliger zijn aan al die gewone ziektes, en de symptomen ook wat erger kunnen zijn en langer aan houden.

Zij ziet dat eerder als de reden en niet zozeer de vaccins. Zij vermoedt ook dat een aantal van deze "bijverschijnsel" klachten eigenlijk gewone ziektes zijn die volstrekt ongerelateerd zijn aan het vaccin maar door ongelukkige timing van het ziekvallen er wel aan worden toegeschreven.

Wat niet wegneemt dat er wel degelijk bijverschijnselen zijn natuurlijk!

...
Met als resultaat dat we nu wat gevoeliger zijn aan al die gewone ziektes, en de symptomen ook wat erger kunnen zijn en langer aan houden.
Dit lijkt mij heel plausibel. Ik ben nu net een week verkouden geweest en nog nooit zo'n zware verkoudheid/vermoeidheid gehad als nu. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar ik zie nog redelijk wat zieken in mijn kennissenkring.

Ik heb het ook zitten. Ferme snotneus en koppijn.

Komende zaterdag krijg ik trouwens mijn derde prik.

Ben net bij mijn huisarts geweest (voor iets ongerelateerd), maar even aan het bijpraten geweest over van alles, en zij zegt dat ze een stijging ziet van de gewone standaard ziektes (verkoudheden, buikgriepjes, ...).

Haar theorie is dat we allemaal lang opgesloten hebben gezeten en véél hygiënischer zijn geweest via de mondmaskers, alcogelletjes etc, daardoor véél minder in contact gekomen zijn met al de zaken (bacteriën, virussen, ...) waar we standaard ziek van worden, die in normale omstandigheden meestal mee naar huis gebracht worden door kinderen die iets op school hebben opgepikt of werknemers op hun werk (maar het afgelopen anderhalf jaar dus niet), waardoor ons immuunsysteem nu een beetje lui geworden is.

Zij ziet dat eerder als de reden en niet zozeer de vaccins. Zij vermoedt ook dat een aantal van deze "bijverschijnsel" klachten eigenlijk gewone ziektes zijn die volstrekt ongerelateerd zijn aan het vaccin maar door ongelukkige timing van het ziekvallen er wel aan worden toegeschreven.

Wat niet wegneemt dat er wel degelijk bijverschijnselen zijn natuurlijk!
Er wordt dan ook een verschil gemaakt tussen nevenwerkingen en bijwerkingen ;)

Haar theorie, is behalve het lui gedeelte toch ook gewoon algemeen aanvaard? De nuance is wel dat we gewoon niet meer blootgesteld zijn aan andere ziekteverwekkers (die ook gewoon muteren) en dat ons immuunsysteem die dus niet meer heeft leren kennen. De verkoudsvarianten die nu rondgaan zijn te nieuw om nog herkend te worden door het immuunsysteem, of om er al een vorm van groepsimmuniteit tegen te hebben.

Ik ben niet meer ziek geweest sinds maart 2020. (Dat was mogelijks corona, maar toen helemaal in 't begin werd er nog niet zo gretig getest. Gwn meteen quarantaine). Heeft sowieso te maken met het ontsmetten en het gebruik van mondmaskers. Het lijkt me wel logisch dat wanneer ik dan terug eens een verkoudheid vang, die wat erger dan gemiddeld gaat zijn.

Ja, ik heb er ook al beetje schrik voor. Normaal heb ik zo goed als ieder jaar een verkoudheid en telkens 2 à 3 dagen redelijk last van (hoofdpijn, snotneus, hoesten). Laatste keer nu is van oktober 2019 geleden dat ik ziek was.
Van griep niet meer ziek geweest sinds 2003 maar toen stak ik echt 2 weken in bed.

Sinds ik terug in Limbutg woon kom ik al meer dan een maand in Nl, kermis Weert nog gedaan afgelopen zondag en daar was het letterlijk over de koppen lopen en van mondmasker is daar al even geen sprake meer, winkelen daar is ook een verademing.

Ik neem immunosuppressieve medicatie breng ook dagelijks men zoontje naar school en nog steeds niet ziek geworden, 07/10 krijg ik mijn 3de prik.

Dames & heren. Ik zit met een serieus probleem omtrent Covid-vaccinatie, en vind niet direct een antwoord op mijn vraag.

Ik ben reeds 2x uitgenodigd voor een Pfizer (mRNA) vaccin, en heb dit 2x geweigerd, omdat ik absoluut geen mRNA vaccin in mijn lijf gespoten wil hebben. Ik heb geen zin om hier een 14 pagina lange discussie over te starten waarom wel of geen mRNA. Echter wil ik wel een vaccin, maar geen Pfizer. Blijkt dat er in mijn gemeente een maand geleden dagen waren dat je zonder afspraak een Johnsson & Johnsson vaccin kon laten zetten. Echter ben ik dit pas een maand nadien te weten gekomen, en stel ik me nog steeds de vraag waarom ik van niets wist. Ondertussen is die voorraad op en is er enkel nog Pfizer beschikbaar.
Andere vaccinatiecentra zeggen dat ik enkel in mijn gemeente mij kan laten vaccineren.

Wil dit dan zeggen: pfizer: take it or leave it? Zijn er echt geen anderen meer op stock, of alternatieven waar ik me kan laten vaccineren? Want ik voorspel dat de niet-gevaccineerden zeer zwaar gediscrimineerd gaan worden het komende jaar.

Dames & heren. Ik zit met een serieus probleem omtrent Covid-vaccinatie, en vind niet direct een antwoord op mijn vraag.

Ik ben reeds 2x uitgenodigd voor een Pfizer (mRNA) vaccin, en heb dit 2x geweigerd, omdat ik absoluut geen mRNA vaccin in mijn lijf gespoten wil hebben. Ik heb geen zin om hier een 14 pagina lange discussie over te starten waarom wel of geen mRNA. Echter wil ik wel een vaccin, maar geen Pfizer. Blijkt dat er in mijn gemeente een maand geleden dagen waren dat je zonder afspraak een Johnsson & Johnsson vaccin kon laten zetten. Echter ben ik dit pas een maand nadien te weten gekomen, en stel ik me nog steeds de vraag waarom ik van niets wist. Ondertussen is die voorraad op en is er enkel nog Pfizer beschikbaar.
Andere vaccinatiecentra zeggen dat ik enkel in mijn gemeente mij kan laten vaccineren.

Wil dit dan zeggen: pfizer: take it or leave it? Zijn er echt geen anderen meer op stock, of alternatieven waar ik me kan laten vaccineren? Want ik voorspel dat de niet-gevaccineerden zeer zwaar gediscrimineerd gaan worden het komende jaar.
Ik denk dat je inderdaad "pech" hebt.

zouden ze daar dan zo moeilijk over doen? ik ben ook niet gevaccineerd in "mijn" gemeente. Iedere gevaccineerde is er 1 extra zou ik denken. Op bepaalde plekken heeft men mobiele vaccinatiemomenten gehad en alles?

In sommige Brusselse centra kan je zonder afspraak j&j krijgen.

Terug
Bovenaan