Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Gisteren ook 2de keer Pfizer gehad, eerste keer geen last gehad maar gisteren toch wel wat misselijk geworden en futloos gevoel. Vandaag beter, behalve de stijve arm die blijft nog wel.

Hier gisterenochtend mijn tweede Pfizer.
Eerste keer niets van last gehad, nu afgelopen nacht liggen rillen en zweten en niet kunnen slapen.
Buiten dat ik nu wat moe ben door slaapgebrek heb ik geen last meer...

2de pfizer zit er hier ook in. Nu hopen dat tegen september ergens de maatregelen wegvallen of het was direct de laatste die ik liet zetten. Maar dat is een discussie voor in een ander topic uiteraard 🙂

2de pfizer prik ontvangen deze ochtend. De prik was helemaal niet pijnlijk deze keer en het ging weer super vlot, kon overal meteen doorlopen. Toen ik vertrok was er wel een rij van pakweg 15mensen buiten maar ik hoorde iemand van de medewerkers zeggen dat dit de 1e x was dat ze dat daar voorhadden (vaccinatiecentrum Rupelaar).

does not compute

waarom neem je al lang medicatie tegen iets dat je nooit hebt?
Zoals Tomski zegt, ik had dus te hoge bloeddruk, maar door de medicatie was dat al lang niet meer het geval.
En zo hoog zoals het de laatste keer bij de dokter was, die 18/10 was het nog nooit geweest.
Mss heeft ie nooit hoge bloeddruk net omdat ie er medicatie voor neemt? En dat het vaccin mss zijn medicatie tegenwerkt waardoor de druk stijgt.
Of het vaccin iets met die hoge bloeddruk te maken heeft weet ik niet.
Maar dat er geen verband is tussen de hoofdpijn, die ik sinds het eerste vaccin heb, en de hoge bloeddruk, dat weet ik wel. Hoge bloeddruk heb ik de laatste weken niet meer gehad, maar de hoofdpijn is er nog steeds.

Ik heb hier een bloeddrukmeter liggen en neem de laatste weken geregeld zelf mijn bloeddruk.

Gisteren mijn tweede Pfizer gehad.
Buiten de classic armpijn, niks. Bon de dag ervoor wel intensief gaan sporten, dus kheb er overal spierpijn van. Dus geen idee of het dan volledig toe te wijten is aan de sport.
Alleszins niet misselijk ofzo

2de pfizer prik ontvangen deze ochtend. De prik was helemaal niet pijnlijk deze keer en het ging weer super vlot, kon overal meteen doorlopen. Toen ik vertrok was er wel een rij van pakweg 15mensen buiten maar ik hoorde iemand van de medewerkers zeggen dat dit de 1e x was dat ze dat daar voorhadden (vaccinatiecentrum Rupelaar).
Hoe is het ondertussen?

Ik heb gisteren mijn tweede prik gekregen en vandaag toch wat belabberd. Zere arm was te verwachten maar ook zwaar vermoeid. Eerste prik juist niks

Zus (30) heeft toch wat last gehad van haar tweede Pfizer. Zondagnamiddag gevaccineerd en gisteren toch belabberd, beetje koorts, hoofdpijn en ook gezwollen klieren in oksel.

Een dag na de 2e Pfizer moet ik zeggen dat de arm dit keer (nog) minder gevoelig is dan vorige keer, ik voel er praktisch niks van.

Met momenten heb ik wel zo’n beetje het gevoel dat ik niet 100% ben zonder concreet te kunnen zeggen wat er juist is.

Al bij al niks speciaals dus :)

Gisteren om 16 uur m'n 2de Pfizer gekregen, vrijwel direct een stijve arm.
Arm is al terug in orde, maar wel de hele dag al grieperig. Geen koorts

Eerste vaccin was enkel de arm dat wat lastig was.

30 uur na het zetten van het 2de spuitje en buiten de gekende stijve arm geen bijwerkingen. Waar ik vorige keer een viertal dagen lichte hoofdpijn had heb ik daar nu geen last van.

Moet wel zeggen dat het in Beringen geweldig goed geregeld is. Beide keren eigenlijk gewoon in 1 stuk kunnen doorwandelen (buiten de identiteitskaart laten scannen enzo) tot aan de persoon die het spuitje zette.

Gisteren mijn 2e prik gehad. Eerste prik enkel zeer pijnlijke arm. Deze keer hevige hoofdpijnaanval enkele uren na de prik, doodmoe, koorts, zweten, vreemd gevoel in mijn handen en misselijk. Intussen is het alweer door. Stijve arm heb ik amper gehad maar ze heeft wel opmerkelijk hoger de prik gezet.

Gisteren mijn 2e prik gehad. Eerste prik enkel zeer pijnlijke arm. Deze keer hevige hoofdpijnaanval enkele uren na de prik, doodmoe, koorts, zweten, vreemd gevoel in mijn handen en misselijk. Intussen is het alweer door. Stijve arm heb ik amper gehad maar ze heeft wel opmerkelijk hoger de prik gezet.
Awel dat was bij mij ook het geval. Nog iets hoger en ze had in mijn nek gezeten :unsure:

Het viel mij ook op dat ze erg hoog prikken (in vergelijking met het gewone griepvaccin bvb).
Is daar een medische verklaring voor (minder stijfheid ofzo)?

Het viel mij ook op dat ze erg hoog prikken (in vergelijking met het gewone griepvaccin bvb).
Is daar een medische verklaring voor (minder stijfheid ofzo)?
Heeft wss ermee te maken dat het zich in de klieren nestelt. Hoger in de schouder is dichter bij oksel lieren, klieren in de nek,..

Ben ik wel niet zeker, maar een andere uitleg kan ik niet bedenken.

Heeft wss ermee te maken dat het zich in de klieren nestelt. Hoger in de schouder is dichter bij oksel lieren, klieren in de nek,..

Ben ik wel niet zeker, maar een andere uitleg kan ik niet bedenken.
Bij mij vroegen ze bij den eerste of ik nog aan mijn beide kanten mijn klieren had omwille van die reden dus zal zo wel iets zijn zeker.

Bij mij vroegen ze bij den eerste of ik nog aan mijn beide kanten mijn klieren had omwille van die reden dus zal zo wel iets zijn zeker.
Ja bij mij ook. En een collega die klierkanker gehad heeft hadden ze het niet gevraagd en die heeft veel miserie gehad met zijn klieren achteraf. Stonden in zijn nek en oksel helemaal opgezwollen aan de kant van de prik.

24 uur na mijn tweede spuit zelfs amper een stijve arm. De dame die mij de prik gaf heeft mij wel eerste een goeie 30 seconden mijn arm laten ontspannen alvorens de prik te zetten. Om terug te komen op die opgezette klieren hierboven, dit is een bekende bijwerking die kan voorkomen. Voor mensen die bijvoorbeeld borstkanker hebben gehad en waarbij er klieren zijn weggenomen in de oksels is het van groot belang om de prik in het been te laten zetten. Anders kan dit net zoals bij die klierkanker hierboven voor een hoop miserie zorgen. Normaal is er bij de standaardvragenlijst bij vrouwen die vraag van (borst)kanker toegevoegd alvorens je een prik krijgt of toch al zeker in mijn vaccinatiecentrum.

24 uur na mijn tweede spuit zelfs amper een stijve arm. De dame die mij de prik gaf heeft mij wel eerste een goeie 30 seconden mijn arm laten ontspannen alvorens de prik te zetten. Om terug te komen op die opgezette klieren hierboven, dit is een bekende bijwerking die kan voorkomen. Voor mensen die bijvoorbeeld borstkanker hebben gehad en waarbij er klieren zijn weggenomen in de oksels is het van groot belang om de prik in het been te laten zetten. Anders kan dit net zoals bij die klierkanker hierboven voor een hoop miserie zorgen. Normaal is er bij de standaardvragenlijst bij vrouwen die vraag van (borst)kanker toegevoegd alvorens je een prik krijgt of toch al zeker in mijn vaccinatiecentrum.
Klopt, mijn ma heeft de spuit in haar been gehad.

Bij mij was de eerste keer hoger dan de 2de. Heb bij de eerste het meeste last gehad.

Terug
Bovenaan