Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ik heb vorige week maandag 2de prik Pfizer gehad. Van de eerste zere arm gehad, van de 2de gemeen zere arm gehad. Zo erg dat ik er 3 nachten niet op kon liggen. Voor de rest geen bijwerkingen gehad. Wel wat meer vermoeid sindsdien maar met een baby van 9 weken in huis kan het ook van die nachten zijn

Zijn er hier met kinderen tussen 12-15 jaar waarvoor jullie reeds een uitnodiging hebben gekregen? En kwam dat dan enkel op papier of ook via e-box van de vader/moeder?

2e Pfizer zit er net in. Voel toch iets meer irritatie waar de spuit heeft gestoken, maar voor de rest nog cva.

Dokter/verpleegster wou een plakkertje plakken maar vond de plaats niemeer waar de spuit had gestoken 😁

Gisterenmiddag ook de tweede Pfizer gekregen. Gezien ik bij het wachten de eerste keer was flauwgevallen hebben ze het nu gezet terwijl ik neerlag. Daarna een kwartiertje al liggend wachten. Alles probleemloos verlopen deze keer. Binnengewandeld en na 5 minuten zat de spuit erin. Alles bijeen maar 20 minuten binnen geweest.

Toch nog eens chapeau voor hoe vlot dit allemaal loopt alsook voor de vele vrijwilligers (y). Degene die mij gisteren vaccineerde was een dokter die nu een jaar op pensioen was.

Tot nu toe ook nog geen enkele bijwerking. Hopelijk blijft het zo. Enkel slecht geslapen vannacht door de pijnlijke bovenarm. Precies dat die iets meer pijn doet als de eerste keer.

Zijn er hier met kinderen tussen 12-15 jaar waarvoor jullie reeds een uitnodiging hebben gekregen? En kwam dat dan enkel op papier of ook via e-box van de vader/moeder?
Allez, ik had het eerder moeten vragen precies, want de brief stak vandaag in de bus. Wel geen elektronische uitnodiging gekregen zoals voor mezelf.

Eerst een dafalgan, dan om 10u 2de prik pfizer. Voel mij stuk beter dan bij de eerste prik.
Wel drukker in het VC, zat 5 man in de wachtzaal (voor 2 dokters ), dus 5 min moeten wachten. Voor de rest alles zoals de 1ste keer.

2de prik gehad gisterenochtend, juist wat moe maar verder niks. Vanmorgen toch wakker geworden met een enorme koppijn, ook heel slecht geslapen in het algemeen. Gelukkig bestaat er zoiets als dafalgan :bow:

2de prik gehad gisterenochtend, juist wat moe maar verder niks. Vanmorgen toch wakker geworden met een enorme koppijn, ook heel slecht geslapen in het algemeen. Gelukkig bestaat er zoiets als dafalgan :bow:

Paracetamol of nurofen maar waarom geen dafalgan want das bijna allemaal hetzelfde.

Heb na mijn beide prikken telkens een Dafalgan genomen en buiten een dag of twee een zere arm verder geen last gehad.

Vanwaar eigenlijk dat idee om paracetamol preventief in te nemen voor een vaccin? Is dat een soort van mentale geruststelling ofzo?

Ik vind het gewoon een aparte logica, zo bang zijn voor bijwerkingen dat je nog een actieve stof aan de mix toevoegt :unsure:
En zelfs al zou het werken, dan werkt het toch gewoon tegen de andere actieve stof? :unsure:
Overal waar ik opzoek of bij navraag bij huisarts krijg ik toch hetzelfde te lezen/horen: niets nemen zolang je niets merkt. Hoogstens een dafalgan als je last hebt van koorts of hoofdpijn NA het vaccin.

Gisteren ook tweede shot pfizer gehad. Deze keer niet moeten aanschuiven! 😹
De spuitjesman was wel wat ambetant. Spelde me de les dat dit spuitje nog niet de vrijheid betekende, en dat ik nog steeds andere mensen kan besmetten met zware gevolgen! 😳😿
Voor de rest niet superveel last gehad van de spuit zelf. Arm was wel een pak stijver dan bij de eerste spuit denk ik. En 's morgens zo wat een licht grieperig gevoel, precies ne zware kater, maar met een duveltje te drinke was da snel weg.

Terug
Bovenaan