Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Je hoort ook dat Pfizer invloed kan hebben op de menstruatie. In de 15 minuten wacht tot aan uurtje er na had ik een aantal serieuze ‘steken’ in mijn onderbuik. Geen klassieke ‘ah het gaat beginnen’ pijn, het was een nieuwe gewaarwording. Zien wat het geeft als de tijd er weer is.

Zoals wat dan? Heb 2x pfizer gehad en keer ertussen ongesteld geweest, geen verschil gevoeld of opgemerkt.

Vind het allemaal erg dubbel hoor.
Ja ik weet je moet eerst ziek worden om antilichamen te kweken en bladieblaa maar als ik de reacties hierowt lees en mijn eigen ervaringen vind ik het dubbel om met een gezond lichaam naar daartoe te gaan om dan zo ziek te worden.:frown:

Zoals wat dan? Heb 2x pfizer gehad en keer ertussen ongesteld geweest, geen verschil gevoeld of opgemerkt.

Ja ik weet je moet eerst ziek worden om antilichamen te kweken en bladieblaa maar als ik de reacties hierowt lees en mijn eigen ervaringen vind ik het dubbel om met een gezond lichaam naar daartoe te gaan om dan zo ziek te worden.:frown:
Wat vind je dubbel aan een kleine kans op bijwerkingen (die meestal dan nog van de orde zijn zoals even een grieperig gevoel) om beschermd te zijn tegen hospitalisatie bij besmetting én zwakkeren te beschermen door minder kans te hebben dat je het doorgeeft?

Wat vind je dubbel aan een kleine kans op bijwerkingen (die meestal dan nog van de orde zijn zoals even een grieperig gevoel) om beschermd te zijn tegen hospitalisatie bij besmetting én zwakkeren te beschermen door minder kans te hebben dat je het doorgeeft?

Sorry hoor maar de bijwerkingen die ik ervan had waren alles behalve "beetje grieperig".
Ik heb al heel mijn leven griep gehad maar dit was echt next level man. Naja ik wil ook geen corona oplopen om dan aan de beademing te eindigen dus ja daar doen we het dan ook voor.
Corona treft je, voor die teringzooi van een vaccinatie die ga je zelf halen. Dat verschil vind ik soms zo dubbel.

Zwaarder en/of pijnlijker. Het is zoals de meeste bijwerkingen niet universeel en ik denk niet dat ze er studies gaan aan wijden maar aan de andere kant wel positief dat er over gesproken wordt want wij worden als vrouw wel altijd gezegd dat veranderingen in cyclus of ervaring iets zijn dat we in de gaten moeten houden. Dat het een (tijdelijk, hopelijk) effect van het vaccin kan zijn is belangrijk om weten.

Ik geef je gelijk.. Als er een derde prik komt dan ga ik ook wel 2x nadenken (al heb ik weinig keuze door mijn werk). Maar 2 dagen ziek en de derde dag nog vermoeid.. En voor wat eigenlijk? Je ging denken dat het leven toch weer een beetje normaal ging worden, maar nu zijn ze al bezig dat je ook een negatieve test zal moeten voorleggen ook al ben je gevaccineerd.

Het lijkt er vooral op dat ze voor geen hol weten met wat ze bezig zijn. En veel vertrouwen straalt heel de boel dan niet meer uit.

Sorry hoor maar de bijwerkingen die ik ervan had waren alles behalve "beetje grieperig".
Ik heb al heel mijn leven griep gehad maar dit was echt next level man. Naja ik wil ook geen corona oplopen om dan aan de beademing te eindigen dus ja daar doen we het dan ook voor.
Corona treft je, voor die teringzooi van een vaccinatie die ga je zelf halen. Dat verschil vind ik soms zo dubbel.
Ik heb in 2016 de seizoensgriep van dat jaar gehad, 10 dagen zetel/bed met 38-39 graden koorts. Zoiets dan? Griep is geen verkoudheid.

Als ik dan zaken hoor zoals 2 dagen ziek en wat vermoeid, ja, grieperig dus?

Ik heb in 2016 de seizoensgriep van dat jaar gehad, 10 dagen zetel/bed met 38-39 graden koorts. Zoiets dan? Griep is geen verkoudheid.

Als ik dan zaken hoor zoals 2 dagen ziek en wat vermoeid, ja, grieperig dus?

Kijk we gaan er geen wedstrijdje van maken met om ter meeste symptomen etc iedere ervaart het op zijn of haar eigen manier. Griep heb ik laatste keer gehad in 2018 ook met alle ellende vandien (kotsen, misselijkheid, 3 dagen niet gegeten of opgestaan en 3kg afgevallen) maar dat is hoe ik het elke keer heb, 1x/5jaar eens flink ziek zijn en klaar maar na 2x vaccin rondlopen met rode vlekken op schouders en nek, arm zo pijnlijk dat ik mijn zoontje niet eens kan optillen, die eeuwige vermoeidheid die maar blijft duren al bijna 5 weken zijn nier zomaar dingetjes hè. Ik vind het gewoon dubbel om een lichaam dat gezond is zélf zo ziek te maken, that's it.
Maar ik begrijp je punt heus wel.
Ik geef je gelijk.. Als er een derde prik komt dan ga ik ook wel 2x nadenken (al heb ik weinig keuze door mijn werk). Maar 2 dagen ziek en de derde dag nog vermoeid.. En voor wat eigenlijk? Je ging denken dat het leven toch weer een beetje normaal ging worden, maar nu zijn ze al bezig dat je ook een negatieve test zal moeten voorleggen ook al ben je gevaccineerd.

Het lijkt er vooral op dat ze voor geen hol weten met wat ze bezig zijn. En veel vertrouwen straalt heel de boel dan niet meer uit.
Jaaa precies! Ze klooien er maar wat op los en op den duur heeft niemand nog een idee waarmee ze bezig zijn. :frown:

Je hoort ook dat Pfizer invloed kan hebben op de menstruatie. In de 15 minuten wacht tot aan uurtje er na had ik een aantal serieuze ‘steken’ in mijn onderbuik. Geen klassieke ‘ah het gaat beginnen’ pijn, het was een nieuwe gewaarwording. Zien wat het geeft als de tijd er weer is.
Vriendin hier nu al 3 weken overtijd sinds eerste Pfizer vaccinatie. Zwangerschapstest was negatief. Ook heel veel last van vapeurs. Precies of ze al in haar menopauze begint te komen.

allemaal niet erg.
Nadelen wegen niet op tegen de voordelen.
Indien related. Toch allemaal dingen die nu pas naar boven komen, ik vind da verontrustend. Stel 98% van de bevolking wordt onvruchtbaar ? Dan krijg je handmaids tale int echt. Nu mij niet gelaten. Wil toch geen jung en klimaatprobleem meteen opgelost.

Indien related. Toch allemaal dingen die nu pas naar boven komen, ik vind da verontrustend. Stel 98% van de bevolking wordt onvruchtbaar ? Dan krijg je handmaids tale int echt. Nu mij niet gelaten. Wil toch geen jung en klimaatprobleem meteen opgelost.
Dat is nogal een sprong. De cyclus kan ook verstoord worden door ziek zijn en stress, twee dingen die duidelijk aanwezig zijn bij heel dit gebeuren. Daarnaast is een eenmalige uitgestelde/overgeslane menstruatie alvast geen enkele indicatie van onvruchtbaarheid.

Onvruchtbaarheid heeft men het al over gehad in artikels in januari. Dus dat komt niet nu pas naar boven hoor.

Over menstruatie:

He

Het was cynisch bedoeld.

Ik snap je wel hoor.

Morgen avond voor mijn 2de prik gaan, wat die derde betreft weet ik toch ook nog niet wat ik ga doen als die er zou gaan komen.
Want wat is dat de afgelopen maanden al allemaal geweest rond die mogelijke 3de prik? "Wel nodig", "Misschien nodig", "Niet nodig", nu gaan ze weer richting "Wel nodig". En gaat dan dan een derde keer hetzelfde zijn, of een aangepast vaccin dat beter zal werken tegen de nieuwe varianten, want daarover is de uitleg ook niet zo duidelijk.

2 dagen ziek, 3de dag nog vermoeid vind ik dan weer goed meevallen. Ik heb al 5 weken last van zware hoofdpijn die blijft duren en nog altijd geen oplossing voor gevonden.
De buren (2 zussen) en nog een derde zus van hen die elders woont zijn dik 2 weken zwaar ziek geweest na 1ste prik AZ.
Andere buur is nu ook al bijna 3 weken serieus ziek na Pfizer.

Wat die negatieve test betreft, eigenlijk vind ik dat dab weer ergens normaal, aangezien iemand die gevaccineerd is besmet kan zijn zonder dan hij/zij het weet en op die manier dus ook anderen weer kan besmetten. Hoe klein die kans ook is, ze bestaat wel.

Tweede prik Pfizer gehad gisteren middag. Pijnlijke arm zoals met elk vaccin (bv: kinkhoest en de eerste prik) maar verder 0,0.
De nodige sociale verplichtingen gehad direct erna. Geen enkel vuiltje aan de lucht.
Vreemd hoe dit van mens tot mens verschilt.

Ik heb donderdag mijn tweede Pfizer prik. Nu had ik dit weekend lichte koorts en buikkrampen.
Ik weet dat ze de vraag stellen of je recentelijk griep hebt gehad bij de vaccinatie. Issue als je enkele dagen ervoor koorts had?

Vrijdag 2de prik Moderna gekregen. Vrijdagnacht koude rillingen en dan weer enorm zweten. Heel mijn zaterdag was om zeep.
Zondag was alles weer voorbij. Het enige dat tot nu gebleven is, is de hoofpijn.

Vorige vrijdag gehad, vriendin vorige donderdag, allebei weinig last gehad van onze 2de prik. Ze had zaterdag wat hoofdpijn en ik voelde me niet 100% maar niets wat een dafalgan niet oploste :) Zondag kiplekker voor het verjaardagsfeestje van onze zoon.

Vanmorgen tweede Pfizer gekregen. Net zoals eerste niets van gevoeld, nu afwachten of ik bijwerkingen krijg (vorige keer wat armpijn tegen de avond).
In de wachtzaal nadien wel 2 man flauw gevallen. Ene die schuin voor me zat, zo wit als een laken, en ik zag die gewoon telkens wat meer doorzakken op zijn stoel. En dan een madam die wat verder zat die plots op de grond lag.

Terug
Bovenaan