Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Heb je daar een bron van ?
Want ik hoop dat je dat echt uit uwen duim hebt gezogen want anders heeft de vaccinatie campagne volledig zijn doel gemist ….de zwakkeren en ouderen beschermen .

(En nee is niet om te trollen want mijn ouders zijn ook gevaccineerd en 70plussers )
Ik zuig niets uit mijn duim.

Ook bij actieve gezondheidswerkers zien we dat leeftijd een impact heeft (hoe jonger hoe meer immuunrespons.

Dat is ook de reden waarom nu een boostershot wordt overwogen voor oude mensen

En ik zie niet in hoe de vaccinatiecampagne zijn doel heeft gemist, 70%-90% van de ouderen zijn wel goed tot zeer goed beschermd.

Iemand van mijn familie is verpleegkundige. Telkens er in het ziekenhuis een besmetting wordt vastgesteld moeten alle verpleegkundigen getest worden. Gevaccineerd of niet, allemaal een stokje in hun neus.
Hoort een vaccinatie niet tot het medisch geheim en bijgevolg heeft een ziekenhuis niet het recht om dat te vragen van wie wel/niet?
Dus iedereen testen lijkt me dan niet meer als logisch ook.

Normaal heb ik maandag tweede dosis, maar ben erin geslaagd ziek te worden, met af en toe lichte koorts. Buikgriep denk ik.
Zal maandag zien hoe ik eraan toe ben. Voor zover ik begrijp is het gemakkelijk dan gewoon een nieuwe afspraak te maken.
Vraag mij wel af wat ik moet doen als ik maandag nog ziek ben qua werk. Gaat men tegenwoordig naar de huisdokter met griepachtige symptomen, of moet ge dan naar een testcenter?

Denk dat je nog altijd eerst je huisarts moet contacteren bij symptomen die mogelijk bij covid horen. Die zal je dan wel naar een testcentrum doorverwijzen als die dat nodig acht.

Afgelopen donderdag mijn 2de Moderna vaccin gehad en voelde mij de dag nadien toch slecht. Serieus veel spierpijn, hoofdpijn, wat misselijkheid en serieus veel pijn in mijn arm. Alle chance geen koorts. Dan gisteren maar een dagje thuis gebleven want met mijn zware job had het echt niet mogelijk geweest om te gaan werken.

Vandaag is het al wel beter, heb nog een beetje spierpijn maar met een dafalgan gaat dat tijdelijk weg.

Geen idee of het hier al eerder voorgekomen is, maar ik heb momenteel Covid na al van 25/05 ingeënt te zijn met Johnson.
Johnson niet bestand tegen wild poepen. Of hoe werd het hier hogerop nog genoemd. 😢

Gisteren 2de prik gehad.

Bij de 1ste prik geen last gehad. Deze nacht slecht geslapen en nu redelijk moe en vooral stijf (geen connotatie met dit wild poepen hierboven :unsure:). Beetje koppijn maar dat is eerder van slecht te slapen/de Chouffe van gisteren. We zien wel verder, maak me weinig zorgen eigenlijk. Pijnlijke arm valt beter mee dan de eerste prik, maar dat is nog het minste telkens.

Viel me wel op hoe rustig het was bij het vaccinatiecentrum gisteren.

Geen idee of het hier al eerder voorgekomen is, maar ik heb momenteel Covid na al van 25/05 ingeënt te zijn met Johnson.
Johnson niet bestand tegen wild poepen. Of hoe werd het hier hogerop nog genoemd. 😢
Bedoel je 25/06 want in mei waren er nog geen vaccins van J&J geleverd dacht ik. Bescherming is er ook pas na 14 dagen.
Heb je milde symptomen dan?

Zal niet zo uitzonderlijk zijn.
Voornaamste is dat de vaccins beschermen tegen ernstige symptomen en hospitalisatie.

Bedoel je 25/06 want in mei waren er nog geen vaccins van J&J geleverd dacht ik. Bescherming is er ook pas na 14 dagen.
Heb je milde symptomen dan?
Neen, wel degelijk 25/05. En ik ben onder de 41. Het is wat het is.

Toch 3 dagen ziek geweest. Gelijk een stevige griep. Koorts, koud en een vijver zweten tegelijk, hoofdpijn, hoesten, felle spier- en gewrichtspijn, verstopte neus.
En na elke dag viel iets weg.
Nu enkel nog verstopte neus en hoestje.
Zal niet zo uitzonderlijk zijn.
Voornaamste is dat de vaccins beschermen tegen ernstige symptomen en hospitalisatie.
I know, maar stiekem verwacht en hoop je toch op wat meer. Had toch liever Pfyzer gehad, volgens mij beschermt dat je toch ook beter tegen alsnog besmetting (Johnson maakt begod minder antilichamen aan dan een besmetting).

Zelf heb ik verder niemand besmet zo lijkt.

Yay, diarree, koorts 38°, koppijn en moe na de tweede prik pfizer.
Idd de symptomen zijn erger bij de tweede prik.

Wat mag je eigenlijk verwachten van de tweede prik als je na je eerste positief bent geweest? Heeft dat voor iets gevolgen?

Daarstraks met één van de buren gesproken, dacht dat die in verlof was, maar is blijkbaar in ziekenverlof. Hij is al dik 2 weken ziek na zijn eerste vaccin. De eerste drie dagen niks en daarna ziek geworden.

Daarnet van mijn ouders te horen gekregen dat ze de maandag opnieuw een oproepingsbrief voor vaccinatie hadden gekregen.
Ze waren bij de eerste oproeping niet gegaan omdat het Astrazeneca was en ze dat vaccin niet wilden (bloedklonters en zo....)
Ze zijn dezelfde dag ook nog opgebeld door het vaccinatiecentrum om te vragen of ze langs zouden komen voor hun vaccin. Mijn ma wilt enkel Pfizer en het vaccin dat ze nu zouden krijgen is dat J&J, dus het antwoord was neen.
De persoon aan de lijn had gezegd dat hij zou nakijken wat mogelijk was en dan terug bellen, maar die heeft niks meer van zich laten horen.

Mijne pa zei ook nee (zit al maanden te zeggen dat hij dat "vergif" (zijn woorden, niet de mijne) niet wil). Toen de dokter zei dat hij toch best het vaccin kon laten zetten was zijn antwoord dat hij bij de volgende oproeping zeker zou gaan.
Nu was zijn antwoord dat hij niet kon omdat hem slecht te been is en de deur niet uit geraakt. Nu hij is wel effectief slecht te been, maar het lukt nog wel om buiten te komen, met moeite, maar het lukt.
Hier bij ons zijn er ook een hoop die hun oproepingsbrief met AZ geweigerd hebben.

Maar die gingen iets voor het sluitingsuur naar het vaccinatiecentrum om te zien of er Pfizer shots op overzchot waren.

Een hele hoop zo toch Pfizer gekregen.

Daarnet van mijn ouders te horen gekregen dat ze de maandag opnieuw een oproepingsbrief voor vaccinatie hadden gekregen.
Ze waren bij de eerste oproeping niet gegaan omdat het Astrazeneca was en ze dat vaccin niet wilden (bloedklonters en zo....)
Ze zijn dezelfde dag ook nog opgebeld door het vaccinatiecentrum om te vragen of ze langs zouden komen voor hun vaccin. Mijn ma wilt enkel Pfizer en het vaccin dat ze nu zouden krijgen is dat J&J, dus het antwoord was neen.
De persoon aan de lijn had gezegd dat hij zou nakijken wat mogelijk was en dan terug bellen, maar die heeft niks meer van zich laten horen.

Mijne pa zei ook nee (zit al maanden te zeggen dat hij dat "vergif" (zijn woorden, niet de mijne) niet wil). Toen de dokter zei dat hij toch best het vaccin kon laten zetten was zijn antwoord dat hij bij de volgende oproeping zeker zou gaan.
Nu was zijn antwoord dat hij niet kon omdat hem slecht te been is en de deur niet uit geraakt. Nu hij is wel effectief slecht te been, maar het lukt nog wel om buiten te komen, met moeite, maar het lukt.
Dat zijn dan vaak hetzelfde soort mensen dat continu ligt te zagen dat die maatregelen maar blijven duren.

Laatst bewerkt:
Zaterdagmiddag 2e prik Pfizer gekregen, meer last aan mijn arm dan de eerste keer en gisteren wat moe. Vandaag al een stuk beter, enkel de arm nog wat pijn. En deze keer niet flauwgevallen van de prik 😄

2de dosis moeten annuleren wegens ziek zijn.
Blijkbaar ga ik 14 dagen moeten wachten na volledig herstel voor nieuwe afspraak 2de dosis.
Zal vlug 3-4 weken uitstel zijn.

Terug
Bovenaan