Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

is dat zo? hoe weet jij dat?
Ik begrijp echt niets hoe je zoiets kan zeggen. Myllana heeft al een maand last ... ik lees overal berichten dat 2de Pfizer shot voor (iets) meer last kan zorgen dan eerste en dan lees ik zoiets.
Onbegrijpelijk .
Ze zegt dat na 3 dagen haar bijwerkingen over waren en ze nu enkel vermoeid is (de link met het vaccin is daar niet bewezen). 3 dagen bijwerkingen, dat is niet echt iets om alarm te slaan hé. Haar huisarts lijkt er ook niet echt zwaar aan te tillen. Eerlijk gezegd vind ik dat geen reden om een 2de vaccin te weigeren, en dus zeg ik dat ook.

Dat iemand, die hier al een paar keer is opgedoken om wat anti-vaccinposts te maken die snel werden weerlegd, nu plots een probleem ziet, tjah.

Gisteren van kameraad gehoord dat em ne kennis heeft (25-jarige) wiens vaccinatie de zenuw geraakt heeft en blijkbaar permanent verlamd in die arm. Na wat google research is dat effectief mogelijk:

"Case reports that mention SIRVA (Shoulder injury related to vaccine administration) also describe other shoulder injuries that can occur when landmarking is not performed correctly. Injections that occur below the deltoid muscle can hit the radial nerve and injections that are too far to the side of the deltoid muscle can hit the axillary nerve.3,4 If a nerve is hit, the patient will feel an immediate burning pain, which can result in paralysis or neuropathy that does not always resolve.3,4"

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6347325/

Je zal het maar voor hebben..

Straks 2e spuit Pfizer, 36 jaar Oostkamp. Oorspronkelijk de 25ste juli, kunnen verzetten naar 3 augustus wegens reis. En gisteren kunnen verzetten naar vandaag.

Is het hier eigenlijk zo half de bedoeling om onrust te zaaien in dit topic?

"Ik heb ne kameraad die een kennis had die de naald in zijn oog gekregen heeft door een onvoorzichtige verpleegster, dus opletten maar"

Er zijn ondertussen 300 miljoen kameraden die niets hadden en waarbij Covid vermeden is, waarbij tienduizenden van hen in het ziekenhuis zouden belanden, sterven, of long-Covid problemen zouden hebben als ze niet gevaccineerd waren.

Gisteren van kameraad gehoord dat em ne kennis heeft (25-jarige) wiens vaccinatie de zenuw geraakt heeft en blijkbaar permanent verlamd in die arm. Na wat google research is dat effectief mogelijk:

"Case reports that mention SIRVA (Shoulder injury related to vaccine administration) also describe other shoulder injuries that can occur when landmarking is not performed correctly. Injections that occur below the deltoid muscle can hit the radial nerve and injections that are too far to the side of the deltoid muscle can hit the axillary nerve.3,4 If a nerve is hit, the patient will feel an immediate burning pain, which can result in paralysis or neuropathy that does not always resolve.3,4"

Bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6347325/

Je zal het maar voor hebben..
Dat is een medische fout dan (die met andere injecties ook kan gebeuren). Maar hoe weten die nu al dat dit permanent is, een zenuw kan toch herstellen, er staat "does not always resolve"? Is die zenuw dan effectief zo hard beschadigd dat ze daar al zeker van zijn?

Dit is toch wel echt de meest overbelichte prik van 2x niets in mijn ogen hoor. Ik wil wedden dat iedereen hier thuis medicijnen (geen vaccins) heeft liggen met een kans op vreselijke bijwerkingen. Velen lezen die bijsluiter niet eens.

Laatst bewerkt:
is dat zo? hoe weet jij dat?
Ik begrijp echt niets hoe je zoiets kan zeggen. Myllana heeft al een maand last ... ik lees overal berichten dat 2de Pfizer shot voor (iets) meer last kan zorgen dan eerste en dan lees ik zoiets.
Onbegrijpelijk .
Een collega van me is in de 2de nacht, na de 1ste spuit, wakker geworden snakkend naar adem, overgeven, diarree, koorts en heeft op het punt gestaan voor het ziekenhuis te bellen en heeft zich de 2de spuit laten zetten zonder noemenswaardige bijwerkingen.

"Ik heb ne kameraad die een kennis had die de naald in zijn oog gekregen heeft door een onvoorzichtige verpleegster, dus opletten maar"

Er zijn ondertussen 300 miljoen kameraden die niets hadden en waarbij Covid vermeden is, waarbij tienduizenden van hen in het ziekenhuis zouden belanden, sterven, of long-Covid problemen zouden hebben als ze niet gevaccineerd waren.
Kging precies hetzelfde zeggen.

Officiële resultaten Placebo versus Vaccin van Pfizer op +- 2300 mensen(link):

Hoofdpijn: 775 - 959
Overgeven: 28 - 28
Diarree: 270 - 255

Conclusie: er is veel psychosomatische hoofdpijn, kots en kaka in onze maatschappij. Vaccin of geen vaccin.

Laatst bewerkt:

Conclusie: er is veel psychosomatische hoofdpijn, kots en kaka in onze maatschappij. Vaccin of geen vaccin.
Dit hoort opnieuw bij de overbelichting. Je hebt de harde cijfers van het aantal bijwerkingen, die je overal kan horen en die soms/vaak niet in de context worden geplaatst van hoe laag die % eigenlijk zijn. Dit is het meest gemediatiseerde medische product denk ik ongeveer.

Dan krijg je gewoon veel meer mensen die in hun hoofd zitten met mogelijke bijwerkingen en effectief klachten krijgen. Ze zijn gespannen en spannen zo hun spieren ook meer op, meer pijn na de prik. Of ze ontwikkelen hoofdpijn. Of ze vallen flauw, wat kennelijk ook bij onverwacht veel mensen gebeurt.

Vergelijk dat met een vaccin gaan halen omdat je naar een tropische bestemming wil reizen, een spuit zoals een andere waar niemand je speciaal over eventuele bijwerkingen vertelt. Of gewoon een zwaar medicijn slikken voor een of andere kwaal, hoeveel mensen lezen die bijsluiter?

Voldoende vezels eten, dan moet je zelfs niet vegen, dan kom je weg met "afknijpen".

(nee, ik heb nergens last van gehad. De eerste prik was ook louter een pijnlijke plek rond de plaats van inspuiting, die wel 4 dagen bleef zeuren)

Na gisteren moderna gekregen te hebben, toch ook al wat fases doorlopen. Deze voormiddag heel koud gehad tot klappertanden, wat misselijkheid, dan naar veel te warm en hoofdpijn. Ondertussen is alleen de hoofdpijn en wat vermoeidheid nog over, maar is aan het afnemen.

Zal bij mij wel niet helpen dat ik zal van vrijdag wat aan het snotteren ben (neen, geen corona, nog getest geweest). Mijn immuunsysteem zal al wat bezig geweest zijn. Lijkt me.

Kan niet, jij werkt zeker voor de farmalobby.
Echt zeker dat er niet een beetje diarree is?
Net zozeer als het fout is om te doen alsof de uitzonderingen eigenlijk de regel zijn, is het fout om te doen alsof individuële bijwerkingen uit de duim gezogen zouden zijn om vaccinatie te ontraden. Ik denk dat niemand hier komt liegen. Je punt met de placebo's is inderdaad correct, maar placebobijwerkingen zijn ook bijwerkingen voor die individu. Juist kaderen hoe het zit, is belangrijk. Maar wegwuiven en afdoen als gekken of mensen met een agenda, is ook gewoon oneerlijk.

Nee dat was alleszins niet mijn bedoeling.
Wou weten of er mensen zijn die spijt hebben en/of de 2de prik hebben geskipt. Of zouden skippen.
Ik hoop dat ik met mijn 1ste nu wel de meeste ellende heb gehad al zou ik me graag weer goed willen ipv die eeuwige vermoeidheid maar ik ga sws voor de 2de anders is alles voor niets geweest.🥴

of de 2de prik hebben geskipt. Of zouden skippen.
Ik denk dat er veel zijn die iets hebben van "fuck it, ik ben nu halfweg, 'k zal maar even doorbijten". Persoonlijk ken ik niemand die zijn 2e vaccinatie geskipt heeft, of zou skippen, ook al zijn er een paar bij die van de eerste behoorlijk onder de wind zijn geweest.

Dus eigenlijk kunnen ze Pfizer post corona nog rebranden als constipatie middel.

Is er eigenlijk iemand spijt heeft van zijn/haar vaccinatie?
17/6 eerste Pfizer sindsdien zo brak als iets.
Precies zelfde nacht begon het. Pijnlijke arm, koud, warm, rode uitslag op mijn schouders en nek.
Die bijwerkingen zijn nu wel over (na 3 dagen) maar algemene vermoeidheid is wel gebleven. Na bloedonderzoek bleek alles in orde te zijn (geen ijzertekort/bloedarmoede) dus huisarts weet het ook niet.

Binnen paar dagen moet ik voor mijn 2de gaan maar ik knijp em behoorlijk nu.😭
Zie er zo tegenop.😩
Ik heb lang getwijfeld of ik het wel of niet zou laten zetten, uiteindelijk op 21/06 voor mijn eerste prik gegaan.
Sindsdien zit ik met barstende hoofdpijn die maar niet over gaat (wel af en toe betere momenten, maar het komt steeds terug)
Ik twijfel nu ook al een hele tijd, maar denk dat ik op 26/07 gewoon voor die twee prik ga gaan, zit nu toch al met hoofdpijn...

Terug
Bovenaan