Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Allesjanse ken ik niemand met nadelige neven effecten. Ken er wel die enkele uren na datum in de champieter gevlogen zijn en der geen last van hadden.

Kan het 2e Pfizer vaccin ook vroeger gezet worden dan de termijn van 4 weken ?

Zonet een collega gesproken die vandaag voor zijn 2e moet gaan, normaal was dit pas volgende week, maar omdat ze dan nog een attest moeten voor in het bouwverlof op vakantie te gaan hebben ze het laten verplaatsen

Normaal kan het na 3 weken al. Werknemers van Pfizer en hun familieleden die ervoor kozen om zich bij Pfizer zelf te laten inenten, kregen hun tweede prik na 3 weken.

Weet niet hoe flexibel ze zijn bij het vaccinatiecentrum zelf natuurlijk.

Kan het 2e Pfizer vaccin ook vroeger gezet worden dan de termijn van 4 weken ?

Zonet een collega gesproken die vandaag voor zijn 2e moet gaan, normaal was dit pas volgende week, maar omdat ze dan nog een attest moeten voor in het bouwverlof op vakantie te gaan hebben ze het laten verplaatsen
Ja, dat kan. 21d is de limiet volgens de bijsluiter, maar de policy is 4/5w, omdat de resultaten dan beter zouden zijn, geloof ik. Maar de kans bestaat dat je je tweede vaccin kunt laten vervroegen als dat beter uitkomt, en er plaats is.

Hier moet ge uw identiteitskaart afgeven en na een kwartier krijgt ge die terug. Dus daar kom je moeilijk onderuit.
In Leuven moest je gewoon je kaart in het begin laten scannen en dan kreeg je 'm meteen terug. Op die 15 minuten blijven zitten was er niet echt controle (lijkt me ook niet haalbaar in de grote vaccinatiecentra).

In Leuven moest je gewoon je kaart in het begin laten scannen en dan kreeg je 'm meteen terug. Op die 15 minuten blijven zitten was er niet echt controle (lijkt me ook niet haalbaar in de grote vaccinatiecentra).
Bij ons kwam je na je prik in een grote sportzaal die in horizontale rijen was ingedeeld. Bij binnenkomen moest je uw kaart met tijdstip van prik laten zien, en afhankelijk van het moment dat je kon vertrekken, zeiden ze in welke rij je moest gaan zitten. Zo konden ze het dus enigzins controleren, want na 15min ging dan een volledige rij weg. Op de minuut controleren niet, maar ge kon niet na 5 min weggaan zonder dat ze het merkten (aangezien de rest van je rij nog niet vertrekt).

Plus bij buitengaan moest iedereen zijn ID scannen en konden ze wel zien hoe lang je er was geweest geloof ik.

Ja, dat kan. 21d is de limiet volgens de bijsluiter, maar de policy is 4/5w, omdat de resultaten dan beter zouden zijn, geloof ik. Maar de kans bestaat dat je je tweede vaccin kunt laten vervroegen als dat beter uitkomt, en er plaats is.
Neen, die verlenging is er gekomen om sneller meer 1e dosissen te kunnen geven omdat die ook al goed beschermen.

Gewaagde gok want dat werd toen afgeraden door pfizer omdat dit niet de manier was waarop de trials gebeurd waren.
Achteraf zijn wel een paar studies uit gekomen waaruit blijkt dat langer wachten eerder positief dan negatief kan zijn. Dus eind goed al goed.

Gisteren 2de prik pfizer en behalve 2 keer wat zeer in de arm, geen last van gehad.
En van iedereen die ik ken die reeds gevaccineerd is, heb ik maar weet van 2 personen die zich dag nadien grieperig voelden.

Vandaag de eerste prik, het gaat mij ook maar om het papiertje, ze mogen hem van mij ook leegspuiten op de grond en als gevaccineerd ingeven. Had liever naar Veurne geweest, maar helaas moet ik naar Oostende de stad van ellende, waar je altijd zoveel parking hebt.

Stel, je gaat binnen, men leest ID in, ge doorloopt de vragenlijst en nadien loop je gewoon door, zonder u effectief te laten vaccineren.

Volgens mij sta je dan ook geregistreerd als gevaccineerd.
Want uw kaartje met datum tweede vaccinatiedatum krijg je ook al bij binnengaan.

Kan?

Laatst bewerkt:
Stel, je gaat binnen, men leest ID in, ge doorloopt de vragenlijst en nadien loop je gewoon door, zonder u effectief te laten vaccineren.

Want uw kaartje met datum tweede vaccinatiedatum krijg je ook al bij binnengaan.

Kan?
Hier moest je na de prik nog eens je id kaart afgeven om dat te registreren.

Hier moest je na de prik nog eens je id kaart afgeven om dat te registreren.
Hier dus niet.

vandaar mijn verderdenken hierin, ook omdat er voor mij (en dat viel op) iemand na het inchecken ineens rechtsomkeer maakte.
Ze werd nog net niet bijna achterna gezeten door iemand van de onthaalmedewerkers.

Kan?
Nee. Nadat ge ingescand zijt en een ticketje gekregen hebt, scannen ze hier uw ticketje in + barcode van de spuit vlak voor ze hem zetten. Ik vermoed dat ze overal iets soortgelijk doen.

Nee. Nadat ge ingescand zijt en een ticketje gekregen hebt, scannen ze hier uw ticketje in + barcode van de spuit vlak voor ze hem zetten. Ik vermoed dat ze overal iets soortgelijk doen.

heb mijn kaartje direct in mijn zak gestoken weet ik nog.
Alleen mijn ID moeten tonen bij de vragenlijst nadien, Allez. Heb deze Spontaan getoond, men vroeg het nlet.

Bij het zetten zelf vroeg die persoon gewoon:”ben je xxxx?”.

overal anders zeker.?

Het valt toch wel op dat er serieuze verschillen zijn tussen de werkwijzes van de verschillende vaccinatiecentra.
Of zelfs naargelang het moment dat je moet gaan. Bij mijn pa en schoonmoeder lag er in de wachtzaal een praline op elke stoel, samen met dat foldertje. Leek mij eerst een grap maar ze hebben dat alle twee onafhankelijk van elkaar verteld.

Terug
Bovenaan