Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Bij mij staat er ook een lotnummer bij vermeld.
Zal misschien afhangen van het vaccinatiecentrum, dat het ene dit wel op het kaartje vermeld en het andere niet.

Laatst bewerkt:
Rond 11u30 1ste Pfizer gehad, geen last buiten de automatische pijn/licht stijf gevoel rond de prik plek.
Namiddag ook wel een klein dutje gedaan maar dat was eerder van slecht te slapen afgelopen nacht ( slechts 4u )

Was wel net een overrompeling in het centrum toen ik ging om iets na 11, moest een nummertje pakken en dan buiten in de rij en die rij ging dan op een bepaald moment een tent in en van daaruit het centrum in als ze je nummer roepen.
Van afstand houden was wel niet veel sprake in die tent maar de rij met wachtende mensen buiten/in die tent was dan ook een 50 tal mensen.

Eenmaal binnen een gekleurd bandje aan en op een stoel moeten zitten met dezelfde kleur en dan wachten tot je dat ''deel'' van het centrum in kon ( elke kleur had een ''afdeling'' waar er 4-5 mensen zaten die spuiten gaven ) nog een paar standaard vragen moeten beantwoorden en dan prik in de arm en kaartje voor de 2de keer, nog 15 min op ne stoel op de smartphone moeten staren.

Wanneer staat dat eigenlijk in die covid app dat je al een prik hebt gehad ?

Laatst bewerkt:
Vraagje voor de mensen die Pfizer hebben gehad, Hebben jullie op jullie vaccinatiekaart een batchnummer?
Hier staat er enkel Pfizer, geen batchnummer. En het is zo bij nog zeker 2 andere mensen ook niet vermeld.
Hier een stickertje met het lotnummer (en QR-code) en ernaast staat 'Pfizer' geschreven.

Net prik gekregen. Het scheelde niet veel of ik was gewoon terug omgedraaid omdat mijn naaldenfobie te sterk was.. uiteindelijk toch naar binnen gegaan. Heel vlot, geen volk, vriendelijke mensen en de prik was niets. Ze mochten mij er tien geven.

Net de eerste prik gehad, heel efficiënt. Dan twintig minuten moeten wachten en tot nu toe vol ik er niks van.

Omdat ik hier soms ook wel eens twijfelaars zie posten dacht ik even een kleine 'mini review' te schrijven met iets meer details. Het moest maar eens iemand over de streep trekken:

Het is nu meer dan 24 uur geleden dat ik mijn eerste prik heb gekregen (Pfizer) en behalve dan mijn arm die een beetje stijf aanvoelt als ik 'm omhoog doe heb ik niets van bijwerkingen. Het gevoel in mijn arm is een beetje het gevoel dat je hebt een dag na een zware workout sessie: je voelt het wel bij bepaalde bewegingen maar het is niet echt pijnlijk of storend. Edit: nu, iets meer dan 48 uur later voel ik helemaal niks meer aan mijn arm.

Zoals velen hier moet ik ook een pluim geven voor de organisatie: dat ging echt machinaal vlot. Ik was op minder dan vijf minuten van aan de deur van het centrum tot op mijn stoeltje om een kwartier te wachten na de prik. Iedereen was ook enorm vriendelijk en 'zacht'. Met dat laatste wil ik bedoelen dat het daar, ondanks de bijna on-Belgische efficiëntie, niet onpersoonlijk of 'koud' aan toe ging. Iedereen sprak mij aan met een (voor zover ik kon aanvoelen) gemeend vriendelijke toon, en dus niet in dat soms typische 'ik wil hier eigenlijk niet zijn/ik wil mijn verzuurde attitude hier komen botvieren' toontje dat je soms wel eens merkt bij van die overheidsdingen.

Genoeg ruimte ook (letterlijk en figuurlijk) voor mensen met nog eventueel vragen of twijfels. Samen met mij ging iemand binnen met nog een beetje twijfels, zij kwam pas een minuut of vijf na mij in de wachtruimte dus ik veronderstel dat ze dan wel de tijd hebben genomen om al haar vragen te beantwoorden en/of om haar gerust te stellen. Ook in de wachtruimte was er een info gedeelte waar je met eender welke vraag terecht kon en waren er constant mensen aanwezig om je te helpen bij eender welke vraag.

De prik zelf heb ik eigenlijk bijna niet gevoeld, ondanks het feit dat ik er zelf op zat te kijken. Ik ben iemand die geen bang heeft van naalden dus hier kan kan ik me misschien minder inleven dan iemand die dat wel heeft, maar die naald die ze gebruiken is echt wel enorm dun. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een naald voor het prikken van bloed voel je hier praktisch niets. Kleine tip nog wel: ontspan zeker je arm bij zo'n zaken, dan is de kans dat je iets voelt ook kleiner.

TL;DR: Ik kan enkel maar beamen wat anderen hier ook al hebben gezegd. Enorm vlot, vriendelijk, en pijnloos. Niets van bijwerkingen (buiten een mild stijve arm) hier.

Laatst bewerkt:
Eerste spuit net gehad, was niks aan. arm voelt wat warmer, maar niks speciaals.

Had vermeld dat ik nog niet had gegeten, die mensen schoten in paniek, weer ne flauwvaller.
Uiteindelijk heb ik ze kunnen uitleggen dat ik puur uit interesse en volledigheid dit had vermeld.
Ik kom vaak ook loom over, zeker hier in Niel als Hasselaar wegens mijn limburgs accent en het feit dat ik daarbovenop nog eens extra traag en zacht spreek.

Twee weken na eerste dosis en heb nog altijd een geel/blauwe plek. :laugh:

Voor tweede dosis neem ik een ganse verlofdag. Dan kan ik eten en moet ik geen uur fietsen van werk -> vaccinatiecentrum.
Hopelijk verlies ik dan mijn bewustzijn niet na de vaccinatie.

Ik heb in het verleden ook al veel last gehad van hoofdpijn en ze hebben toen lang zitten zoeken en veel zitten testen om allerlei oorzaken uit te sluiten.
Uiteindelijke conclusie was toen "migraine achtig hoofdpijn", wat dat ook moge betekenen. (Migraine komt immers met aanvallen en ik had zo goed als constant last)
Toen ben ik medicatie beginnen nemen die eigen tegen hoge bloeddruk is, maar ook zou helpen tegen deze hoofdpijn. Dosis opbouwen om te zien of het effect had en met de hoogste dosis zoals ik nu neem is het onder controle te houden, heel zeldzaam had ik nog eens last.
Tot nu, na dit vaccin. Maar het is nu ook een ander soort hoofdpijn.
En het lijkt ook of het de laatste dagen nog erger word.

Morgen naar de dokter gaan om te zien wat die gaat zeggen. Hopelijk gaat het lukken om er naartoe te gaan.
Daarstraks naar de dokter geweest, conclusie, te hoge bloeddruk 18/10.
Totaal onverwacht aangezien ik al de hoogste dosis van mijn medicatie neem, propranolol return 160 mg. (Voor de hoofdpijn waarover ik het hierboven had)
Nu heeft hij mij andere medicatie voorgeschreven (bipressil 10mg) ....

Ik vraag me dan af, kan er geen andere oorzaak zijn van die hoge bloeddruk? Coronavaccin gerelateerd bijvoorbeeld? Aangezien die hoofdpijn net de dag na dat vaccin begonnen is ...
Ge kunt zeggen toeval, maar mij zeggen ze altijd toeval bestaat niet.

Laatst bewerkt:
Deze ochtend mijn eerste gekregen. Voelde een beetje zoals gaan stemmen. Met uw ID-kaart in de hand in het sportcentrum in een rij wachten, je weet wat er gaat gebeuren maar toch blijft het spannend en voor je het weet is het gedaan en stuur je naar al uw vrienden en familie het goede nieuws. "Ah Pfizer, ja da zijn de goei"

Gisteren mijn eerste pfizer gekregen. Vlak nadien een beetje een stijve arm, maar deze ochtend was het alweer weggetrokken en heb voor de rest ook geen last van iets ondervonden.

Eerste spuit net gehad, was niks aan. arm voelt wat warmer, maar niks speciaals.

Had vermeld dat ik nog niet had gegeten, die mensen schoten in paniek, weer ne flauwvaller.
Uiteindelijk heb ik ze kunnen uitleggen dat ik puur uit interesse en volledigheid dit had vermeld.
Ik kom vaak ook loom over, zeker hier in Niel als Hasselaar wegens mijn limburgs accent en het feit dat ik daarbovenop nog eens extra traag en zacht spreek.

Same. Ik doe intermittent fasting, had toen al bijna 20h niets gegeten. Vraag mij af wat dat flauwvallen veroorzaakt, ik ken maar 1 iemand die toegaf flauw te vallen — was een zeer mager meisje.

Buiten wat zeer in de arm de avond zelf geen last gehad. Was de ochtend er op bijna volledig weg. Schijnt heb ik dan nog nooit Corona gehad — blijkbaar wat chance gehad met de mensen waar ik het voorbije jaar mee in contact kwam.

Bij ons op het werk weer duidelijk te merken dat er plantrekkers zijn
De reeds vooraf gekende personen:
- spuit om 11u: in namiddag ziek
- spuit om 18: : dag erna ziek.

de anderen, de mensen met arbeidsethos: prik en terug aan de slag.

Zulke momenten zijn toch goud om weer eens duidelijk te zien wie de mensen zijn die er de kantjes vanaf rijden ..

Bij ons op het werk weer duidelijk te merken dat er plantrekkers zijn
De reeds vooraf gekende personen:
- spuit om 11u: in namiddag ziek
- spuit om 18: : dag erna ziek.

de anderen, de mensen met arbeidsethos: prik en terug aan de slag.

Zulke momenten zijn toch goud om weer eens duidelijk te zien wie de mensen zijn die er de kantjes vanaf rijden ..

Herkenbaar… Ook zo een collega. Spuit om 13u 30. Vroeg aan de baas of ze in de namiddag mocht thuisblijven. Wat natuurlijk niet mocht. Bleef toch thuis. Dit terwijl andere collega’s een rit van 80km deden om nog 1 uurtje te komen werken. Niet onbelangrijk: woont op 10 minuten van het werk. En het werk is op 5 minuten van het vaccinatiecentrum. Maar in onze organisatie zijn dergelijke mensen de ‘goede’.

Herkenbaar… Ook zo een collega. Spuit om 13u 30. Vroeg aan de baas of ze in de namiddag mocht thuisblijven. Wat natuurlijk niet mocht. Bleef toch thuis. Dit terwijl andere collega’s een rit van 80km deden om nog 1 uurtje te komen werken. Niet onbelangrijk: woont op 10 minuten van het werk. En het werk is op 5 minuten van het vaccinatiecentrum. Maar in onze organisatie zijn dergelijke mensen de ‘goede’.
Oei, je werkt precies waar ik werk!
Hier ook, hoe meer ge de kantjes ervan af rijdt hoe meer “begrip” men heeft voor die mensen.

HR beleid is naar de kl*ten.
Ah, zijn jullie zo'n gasten die het zelf altijd druk druk druk hebben, maar toch nog de tijd vinden om alles van iedereen in het oog te houden? Misschien eens wat meer naar uw eigen kijken, dan kan je ook elke dag om 17u uw schup afkuisen in plaats van elke dag het obligatioire gratis uurtje werk te moeten doen.

Ah, zijn jullie zo'n gasten die het zelf altijd druk druk druk hebben, maar toch nog de tijd vinden om alles van iedereen in het oog te houden? Misschien eens wat meer naar uw eigen kijken, dan kan je ook elke dag om 17u uw schup afkuisen in plaats van elke dag het obligatioire gratis uurtje werk te moeten doen.

nope, want ‘t zijn ook net die kantjes-eraf-rijders die meer naar anderen kijken dan naar zichzelf.

ik voel me niet aangesproken ;)

maar dat is een andere discussie.

Donderdag Pfizer gekregen (1ste prik) de dag zelf geen klachten.

Vrijdag opgestaan met rugklachten, flauwe benen, hoofdpijn... Terug dezelfde corona klachten die ik had, toen ik corona had in november.

Iemand ook dezelfde klachten?

Terug
Bovenaan