Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Ah, zijn jullie zo'n gasten die het zelf altijd druk druk druk hebben, maar toch nog de tijd vinden om alles van iedereen in het oog te houden? Misschien eens wat meer naar uw eigen kijken, dan kan je ook elke dag om 17u uw schup afkuisen in plaats van elke dag het obligatioire gratis uurtje werk te moeten doen.
Ik voel me ook niet aangesproken… Mijn werk is gedaan tijdens mijn uren. Maak je dus geen zorgen over mijn schup. Zoals @Biljart ook zegt, zijn eerder de kantjes-eraf-rijders die altijd naar anderen kijken.

Donderdag Pfizer gekregen (1ste prik) de dag zelf geen klachten.

Vrijdag opgestaan met rugklachten, flauwe benen, hoofdpijn... Terug dezelfde corona klachten die ik had, toen ik corona had in november.

Iemand ook dezelfde klachten?
exact dezelfde dag eerste spuit en exact dezelfde klachten (en een loodzware arm), zelf nooit positief getest geweest op corona.
Vrijdag maar 8u wakker geweest, de rest geslapen na een paracetamol. Nu niks last meer.

Ik voel me ook niet aangesproken… Mijn werk is gedaan tijdens mijn uren. Maak je dus geen zorgen over mijn schup. Zoals @Biljart ook zegt, zijn eerder de kantjes-eraf-rijders die altijd naar anderen kijken.
Op tijd gedaan hebben en toch nog iedereen in de gaten kunnen houden. Loop je er dan zelf niet de kantjes een beetje af?

Oei, je werkt precies waar ik werk!
Hier ook, hoe meer ge de kantjes ervan af rijdt hoe meer “begrip” men heeft voor die mensen.

HR beleid is naar de kl*ten.
Gelukkig heeft iedereen precies dezelfde bijwerkingen op het vaccin en reageert elk lichaam volledig hetzelfde.

Twee weken na eerste dosis en heb nog altijd een geel/blauwe plek. :laugh:

Voor tweede dosis neem ik een ganse verlofdag. Dan kan ik eten en moet ik geen uur fietsen van werk -> vaccinatiecentrum.
Hopelijk verlies ik dan mijn bewustzijn niet na de vaccinatie.
Hier ook een blauwe plek die er bijna 2 weken staat. maar voor de rest geen last gehad (niet flauw gevallen ofzo)

Gisteren tweede Pfizer gekregen. Dit keer voor de rechterarm gekozen in plaats van de linker, gezien ik de vorige keer echt een paar dagen fameus zeer had in de arm en ik op mijn linkerkant slaap. Vandaag toch weer goed wat last van de arm, maar precies wel iets minder dan de vorige keer. Verder niet echt bijwerkingen gemerkt.

Hier ook een blauwe plek die er bijna 2 weken staat. maar voor de rest geen last gehad (niet flauw gevallen ofzo)
Hier is het morgen ook 2 weken, ook nog altijd een kleine blauwe plek en, wat ik erger vind, nog altijd zware hoofdpijn.
Afgelopen donderdag bij de dokter geweest en ik had toen blijkbaar veel te hoge bloeddruk, volgens de dokter was dat waarschijnlijk de oorzaak van de hoofdpijn, dus heeft hij medicatie voorgeschreven.
Ik heb dan zelf een bloeddrukmeter gekocht omdat ik toch zelf die bloeddruk in het oog wil houden en sindsdien geen hoge bloeddruk meer gehad, maar wel nog altijd do hoofdpijn. Dat terwijl ik nog niet met de nieuwe medicatie begonnen ben.

Wat de oorzaak van die hoge bloeddruk was weet ik dus niet, maar dat dit niet de oorzaak is van de hoofdpijn is wel duidelijk.
Nu twijfel ik er dus aan of ik die nieuwe medicatie wel zou nemen?

Vandaag 2de inspuiting gehad (Pfizer). Ging zelfs nog vlotter dan vorige keer, 2 minuten nadat ik het gebouw was binnengewandeld, stak de spuit al in mijn arm. Voor de rest dezelfde bijwerkingen als de vorige keer: stijve/zeurende arm en een beetje moe.

Ik ben in Wetteren achter mijn 1e geweest. Schitterend goed georganiseerd. Niks dan lof. Ik was 10 min vroeger dan mijn afspraak, en alles ging zeer vlot.
Eerst nam men mijn temperatuur, dan mocht ik de pijlen volgen en mocht ik aan 1 van de bali's mijn pas afgeven en mijn brief. Ik kreeg een nummer met kleur en mocht de gekleurde lijn op de grond volgen. Efkes wachten op ne stoel, wat vragen beantwoorden mij de dokter en daarna kreeg ik al mijn vaccin van een 2e dokter/verpleegster.
Zonder mijn wachttijd na mijn vaccin mee te rekenen moet ik daar op een kwartiertje buiten geweest zijn.

Ik heb Pfizer gekregen en na een 5-tal minuten voelde ik dat in mijn arm wat uitstralen en had ik af en toe tintelingen in mijn vingers. Tegen dat ik voort ging (na 20 min) was dat voorbij. Enkel de hoofdpijn is de hele avond gebleven, maar die was niet heel zwaar. Zo van die hoofdpijn die je vergeet na een tijd. Hopelijk na mijn 2e vaccin even weinig last.

Gaat dat zomaar? Je kan toch niet kiezen. Wat zijn de gevolgen van niet vaccineren? Ik vind dit allemaal complete onzin. Ik heb zelf al corona gehad en dat was extra vakantie om te klussen thuis.

Het individuele gevolg is dat ge het risico blijft lopen zwaar ziek te zijn na corona, of sluimerende langetermijngevolgen gaat ondervinden van uw besmetting.
Maar ok, dat is nog altijd uw eigen keuze dan.

Daarnaast zit ge met het feit dat hoe meer mensen zich niet laten vaccineren, hoe minder makkelijk ge groepsimmuniteit zult bereiken waardoor het virus zich kan blijven verspreiden én muteren in varianten die mogelijk resistenter gaan zijn tegen de bestaande vaccins.

Ik kan nu wel begrijpen dat ge die antwoorden nog niet wist aangezien dat natuurlijk nog totaal niet aan bod is gekomen in de +1000 pagina's die deze discussie intussen rijk is ;)

Maar ok, het is en blijft uw volste recht om u niét te laten vaccineren, maar stop aub wel met het af te doen als "complete onzin" omdat gijzelf er geen last van gehad hebt.

Feit is wel dat de informatie die we krijgen heel eenzijdig is en dat de bijwerkingen toch vaak geminimaliseerd worden.
Deze ochtend nog op Radio1 een dokter die (nav het plan om ook vanaf 12j te vaccineren) de mogelijke hartspierontstekingen (zoals men merkt in de VSA) bij jongeren, zwaar aan het minimaliseren was.

Men moet wel eerlijk en serieus blijven in heel het vaccinatiebeleid en men gooit al te snel met de term antivaxxer als iemand wat opmerkingen heeft.

De Hoge Gezondheidsraad raadt het verplichten van vaccinatie voor 12-15-jarigen toch af? Het is hun eigen keuze en de voordelen van een vaccin in die leeftijdsgroep wegen niet op tegen de nadelen, zeggen ze letterlijk. Dus allez, ik zie het probleem niet?

Feit is wel dat de informatie die we krijgen heel eenzijdig is en dat de bijwerkingen toch vaak geminimaliseerd worden.
Deze ochtend nog op Radio1 een dokter die (nav het plan om ook vanaf 12j te vaccineren) de mogelijke hartspierontstekingen (zoals men merkt in de VSA) bij jongeren, zwaar aan het minimaliseren was.

Men moet wel eerlijk en serieus blijven in heel het vaccinatiebeleid en men gooit al te snel met de term antivaxxer als iemand wat opmerkingen heeft.

Ikzelf heb hierboven alleszins het woordje "anti-vaxxer" niet gebruikt, dat gebruik ik enkel bij wappies die allerlei onzin en complotten verkopen. ;)

En bijwerkingen minimaliseren? Ik zou zelfs durven zeggen dat de bijwerkingen op bepaalde momenten juist uitvergroot werden door de media en vervolgens dus ook publieke opinie. Er zijn zeker geen (bewezen en vastgestelde) bijwerkingen die worden verzwegen of ontkend he.

Gaat dat zomaar? Je kan toch niet kiezen. Wat zijn de gevolgen van niet vaccineren? Ik vind dit allemaal complete onzin. Ik heb zelf al corona gehad en dat was extra vakantie om te klussen thuis.

In Brussel gaat dat. Inmiddels de spuit al gekregen, ging allemaal ook bijzonder vlot.

Op basis waarvan meen je dat deze dokter het minimaliseert? Dat wil zeggen kleiner maken dan het is, en impliceert dus dat het volgens jou een groter probleem is dan deze dokter aangeeft? Ik ben heel benieuwd waarom je dat denkt en van waar je die expertise hebt.

Uiteraard beweer ik niet dat er geen bijwerkingen kunnen zijn of dat deze nooit ernstig kunnen zijn. Ik vraag me vooral af op basis waarvan jouw inschatting zo veel verschilt van wat er verteld wordt.

Ik ben in Wetteren achter mijn 1e geweest. Schitterend goed georganiseerd. Niks dan lof. Ik was 10 min vroeger dan mijn afspraak, en alles ging zeer vlot.
Eerst nam men mijn temperatuur, dan mocht ik de pijlen volgen en mocht ik aan 1 van de bali's mijn pas afgeven en mijn brief. Ik kreeg een nummer met kleur en mocht de gekleurde lijn op de grond volgen. Efkes wachten op ne stoel, wat vragen beantwoorden mij de dokter en daarna kreeg ik al mijn vaccin van een 2e dokter/verpleegster.
Zonder mijn wachttijd na mijn vaccin mee te rekenen moet ik daar op een kwartiertje buiten geweest zijn.

Ik heb Pfizer gekregen en na een 5-tal minuten voelde ik dat in mijn arm wat uitstralen en had ik af en toe tintelingen in mijn vingers. Tegen dat ik voort ging (na 20 min) was dat voorbij. Enkel de hoofdpijn is de hele avond gebleven, maar die was niet heel zwaar. Zo van die hoofdpijn die je vergeet na een tijd. Hopelijk na mijn 2e vaccin even weinig last.
Bij mij was het 2 weken geleden een gelijkaardig verloop.
Toch raar dat je in sommige vaccinatiecentra die brief blijkbaar wel nodig hebt. De eerste vrijwilliger die ik tegen kwam zei mij al "steekt die brief maar weg, die hebt ge hier niet nodig, enkel uwe pas".
Zeker dat dat een dokter was waarbij je die vragenlijst hebt overlopen? Want normaal gezien is dat niet het werk van de aanwezige dokter(s).

Terug
Bovenaan