Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Hoe zit dat met vaccin kort na besmetting, heb ergens gelezen dat 1x vaccin dan voldoende is? Klopt dit?

Vrijdag 1ste vaccin Pfizer gehad.
Vrijdag enkel last op de plaats waar ze spuit gezet hebben (ze klopten hem er wel nog redelijk hard in :)). 's Avonds wat vermoeid. Zaterdag straalde het uit naar heel mijn arm. Zondag nergens last van, heel klein beetje op de plaats van de spuit. Vandaag redelijk vermoeid.
Heb wel corona gehad (laatste week mei en eerste week juni in quarantaine), maar buiten extreme vermoeidheid (en geen smaak/geur) had ik geen andere symptomen.

Hoe zit dat met vaccin kort na besmetting, heb ergens gelezen dat 1x vaccin dan voldoende is? Klopt dit?
Voor bescherming of reizen?
Voor bescherming: klopt dat je immuunsysteem dat twee keer getriggerd is maar het is moeilijk om uit te maken hoe zwaar je besmetting is en dus of dit gelijkwaardig is aan twee vaccins. Richtlijn is op veilig spelen en gewoon 2x vaccineren. In het ergste geval heb je een half uur verspild (los van de logistiek natuurlijk). De algemene consensus is dat volledig vaccinatie veel beter beschermd dan enkel besmetting, over 1 vaccin en besmetting is niet veel geweten als ik niets over het hoofd zie.
Om te reizen: er zijn landen (Frankrijk bv) die recente besmetting + 1 dosis gelijk stellen aan volledige vaccinatie.

Voor bescherming of reizen?
Voor bescherming: klopt dat je immuunsysteem dat twee keer getriggerd is maar het is moeilijk om uit te maken hoe zwaar je besmetting is en dus of dit gelijkwaardig is aan twee vaccins. Richtlijn is op veilig spelen en gewoon 2x vaccineren. In het ergste geval heb je een half uur verspild (los van de logistiek natuurlijk)
Om te reizen: er zijn landen (Frankrijk bv) die recente besmetting + 1 dosis gelijk stellen aan volledige vaccinatie.
Vooral qua werking, was wel NL site.
"Reageer je heftiger op het vaccin als je (ongemerkt) al corona hebt gehad? | RTL Nieuws" https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...coronavaccin-bijwerkingen-na-besmetting-virus

"Niet voor niets adviseert de Gezondheidsraad om mensen die het coronavirus al hebben gehad, maar één keer te vaccineren."
Maar had hier in BE nog niets van gelezen.

Net eerste Pfizer gehad. Voorlopige resultaten:

- 5G ontvangst is uitstekend. Eindelijk ontvangst waar ik dit voordien niet had!
- Magnetisme lijkt onder controle al lijk ik nu vooral meer vrouwen aan te trekken (mogelijke bijwerking?)

Gisteren eerste shot Pfizer vaccin gekregen. Zit sinds deze middag precies met een halve kater. Van het feesten van de match van gisteren was het alleszins niet 😅

Kom ik daar toe vanmorgen. Ga binnen. Staat er iemand met een fluo hesje te praten met iemand. Ik vertraag en kijk die persoon aan, die kijkt naar mij en zegt niets. Ik kijk verder naar binnen en daar staat een grote balie met daarboven 'ONTHAAL'. Ik wandel door.

Als ik dat eerste ventje met z'n fluo hesje zo'n 10 meter gepasseerd ben roept die: 'ela, meneer! Wilt ge a.u.b. terugkeren en hier wachten'. Op een zeer kwade toon.

Ik keer terug tot bij hem. Van de moment ik bij hem ben zegt hij: 'ge moogt doorkomen en doorwandelen tot aan de balie waarop "onthaal" staat'.

Maar echt, dat zijn zo'n typische vrijwilligers die helemaal opgaan in hun opgedragen functie.

Dan kreeg ik aan het onthaal een blokje mee in de kleur van het lijntje op de grond dat ik 4 meter moest volgen alsof ik gatachterlijk ben.

Na de prik van een heel vriendelijke dokter even gewacht en dan vertrokken. Ik wil buitengaan en er doet ene het teken naar mij dat ik moest wachten. Ik dacht: 'wat nu weer zeg?!'. Was die kerel foto's aan 't nemen van zijn madam bij ne palmboom met daarboven "I'm vaccinated" ofzo.

Ik ben door zijne fotoshoot gelopen. Fuck it, 't is maandag.

Mogelijk jarenlang bescherming met Pfizer of Moderna vaccins. AZ & J&J niet getest.

Om efkes serieus te zijn ook: Hoe komt het dat op het kaartje dat je krijgt na je vaccinatie staat dat je best 3 weken later een tweede dosis krijgt terwijl de volgende afspraak pas 5 weken later is? Om het te kunnen trekken qua leveringen? Of zijn die kaartjes al gedrukt voor men die wachttijd verlengd heeft?

Om efkes serieus te zijn ook: Hoe komt het dat op het kaartje dat je krijgt na je vaccinatie staat dat je best 3 weken later een tweede dosis krijgt terwijl de volgende afspraak pas 5 weken later is? Om het te kunnen trekken qua leveringen? Of zijn die kaartjes al gedrukt voor men die wachttijd verlengd heeft?
Ik kreeg geen kaartje, enkel een papier met de volgende datum op. Toen ik naar dat kaartje vroeg, dat nog op de schermen werd getoond, zeiden ze me dat dit het nieuwe systeem was.

Ik vermoed dat het inderdaad met onzekerheid van de leveringen te maken had dat ze het verlengd hebben.

Die kaartjes komen van Pfizer zelf en zij raden zelf aan om drie weken te nemen. Collega van mij is via familielid die bij Pfizer werkt ook bij Pfizer zelf gevaccineerd. En bij hem was er ook maar drie weken tussen.

Op het kaartje dat ik gekregen heb staat gewoon mijn volgende datum. Dat kaartje heeft ook niks met Pfizer te maken, dat is universeel voor alle vaccins.
vaccinatiekaart.jpg

Vanmiddag rond 14u mijn 1ste Pfizer gehad in Sijsele, voorlopig niks te merken.

Ging wel supervlot, zowat 10min na binnenkomst was het al geregeld.
‘k denk dat ik langer wandelde over traject uitgang -> auto dan dat ik van onthaal -> wachtzaal ging.

Ik heb het zo niet op naalden maar deze voelde ik nauwelijks, hopelijk gaat de 2de ook zo vlot.

edit: het feit dat het zo vlot gaat helpt ook wel, je hebt gewoon geen tijd om zenuwachtig te worden :p

Laatst bewerkt:
Vorige week woensdag eerste corona-prik gekregen, Pfizer. De avond zelf nauwelijks last en nog gaan sporten. De dag erop? Overal stramme spieren en gewrichtspijn, lichtjes hoofdpijn en misschien ook koorts, dus dan maar een dafalgan genomen... Ook vrijdag voelde ik me nog ellendig en zaterdag ook nog suboptimaal. Pas zondag écht terug beter.

Ik kijk vanzelfsprekend niet uit naar m'n tweede prik eind juli. Maar goed, wat moet, moet. Heb al gehoord van m'n kiné dat zij een gelijkaardig probleem had met haar eerste prik en de tweede prik haar zelfs koortsrillingen had opgeleverd. :(

Terug
Bovenaan