Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Geen idee als het er iet mee te maken heeft, maar de voorbije week toch opmerkelijk pak meer vermoeid.
Precies een uur slaap extra nodig elke dag. 1e vaccin 2 weken geleden gehad
Het zou me verbazen dat dit 2 weken erna nog steeds bijwerkingen heeft, maar het zou kunnen natuurlijk.

Wel redelijk slecht geslapen afgelopen nacht na de spuit gisteren. Spuit links laten zetten omdat ik rechtshandig ben, maar ik slaap op mijn linkse kant meestal en dat was toch niet zo aangenaam
Exact hetzelfde hier... ook links laten zetten wegens rechtshandig en halve nacht wakker gelegen omdat ik niet op mijn linker kant kon liggen.

Gisteren Pfizer gezet, ik had quasi direct een vervelend gevoel in die arm, maar dacht eerst dat da gewoon in mijn hoofd zat. Mijn vriendin is gisterenavond mogen gaan... die stapt terug in den auto en eerste dat ze zegt was: "hadde gij ook direct last?" :unsure:.

Van de morgen beiden opgestaan met ne stijven arm. Toch raar... mijn schoonouders hebben ook beide Pfizer gehad en die hadden niks last. Toeval? Spuiten slecht gezet? Afweer die harder reageert omdat we jonger zijn? :unsure:

Van de morgen beiden opgestaan met ne stijven arm. Toch raar... mijn schoonouders hebben ook beide Pfizer gehad en die hadden niks last. Toeval? Spuiten slecht gezet? Afweer die harder reageert omdat we jonger zijn? :unsure:
Slecht gezet zal het volgens mij niet zijn, dat gaat over een dunne naald uiteindelijk. Dus tenzij ze terwijl de naald in je arm stak eens voor het plezier heen en weer hebben bewogen zou dat toch niet mogen.

Ik ging ook meteen relatief fel bloeden bij de Pfizer injectie; dat was blijkbaar normaal bij mensen die iets feller reageren.
Ze zag het ook meteen aan de bult die zich snel vormde.
Als het dat maar is ..

Ik moet maandag normaal gaan voor mijn vaccin, maar deze ochtend positieve sneltest, ik ga die moeten bellen zeker om dat te verplaatsen? :sop:
dik klote dit.

Zelf nog geen enkele last sinds de eerste inenting gisteren enkel die verdomde opstarttune van windows die ik om het uur wel eens hoor :unsure:

Laatst bewerkt:
Zeg wel. Ik vermoed dat het zal zijn van donderdag naar de voetbal te gaan kijken, zaten vooral 50+ did waarschijnlijk al veelal volledig gevaccineerd zijn en achter weinig meer kijken
Jammer genoeg zijn veel mensen te idioot om te beseffen dat solidariteit langs 2 kanten geld, hoeveel ouderen en risicopatiënten ik niet zie of hoor zeggen dat zij zich niet veel meer moeten aantrekken van de maatregelen omdat ze toch al gevaccineerd zijn, idioten dat het zijn.

Ik ging ook meteen relatief fel bloeden bij de Pfizer injectie; dat was blijkbaar normaal bij mensen die iets feller reageren.
Ze zag het ook meteen aan de bult die zich snel vormde.
Als het dat maar is ..
Ik had ook een ferme bult en blauwe plek. En al de ganse week brak en goed verkouden... T zal een extra goeie dosis geweest zijn dan.

Nu ongeveer een weekje na de Pfizer. De eerste 48 uur geen last gehad. Daarna een baaldag van jewelste, ben een jaar bezig met verbouwingen, en nooit een dag gehad dat het tegen zat of ik het niet meer leuk vond, maar die dag had ik er de eerste keer sinds dat jaar genoeg van. Tel daarbij ook nog eens depri gevoelens die ik anders nooit heb.

De rest van de week wat meer moe dan anders, geraakte ook niet echt in de flow van het werk. Geen zin in. Nu vandaag was ik een praatje aan het maken met de buurman, ineens kom ik niet meer uit mijn woorden, begin te duizelen en voel me echt onwel worden. Begin te hyperventileren (wat ook al meer dan 15 jaar geleden is) en krijg precies een gevoel of het bloed in mijn lichaam aan het borrelen is. Ook precies steken in de hartstreek, maar niet echt een klemmend of benauwd gevoel. ECG met Apple Watch geeft een regelmatig sinusritme aan.

Toch maar vreemd :/

Update: Nu 2 dagen later nog steeds een vreemd gevoel. Precies of er een prop in mijn hoofd zit, soms wazig zien, bloed dat precies borrelt.
Net even bij de dokter langs geweest. Hij vermoedde een reactie op het covid vaccin
:confused:
Hij zei dat het wel opvallend was hoeveel patienten hij over de vloer kreeg de laatste tijd met allemaal vreemde symptomen. Ook neurologisch (niet meer kunnen praten, lichaamsdelen niet meer kunnen bewegen, etc). Voor de zekerheid toch maar bloed afgenomen, als daar niks uit komt dan gewoon uitzitten zei hij

Ik vind het maar freaky, ik ben niet meer happig om mijn tweede te gaan halen. Waarom vraag ik me dan af als je nu kijkt naar Israel

Net Pfizer in Spoor Oost. Goed georganiseerd. Je kan onmogelijk verkeerd lopen. Elke vijf meter staat er wel iemand. Doet in een zekere manier denken aan dat station van Half Life 2, :unsure:

Gentenaars die nog geen afspraak hebben voor vaccinatie, kunnen zich vandaag gewoon aanmelden op Flanders Expo voor een spuitje:

Kom vandaag spontaan naar vaccinatiecentrum en krijg meteen prik
De reservelijsten beginnen overal gewoon leeg te geraken. Mijn ma is vrijwilliger in het vaccinatiecentrum van Beveren en ze zei dat er bij hun eind vorige week al groepen 20-21 jarigen gevaccineerd werden van QVAX lijst.
Ik heb hier in Deinze gisteren gebeld en mijn vriendin kon zonder problemen naar voor getrokken worden (24 ipv 30 juni en 29 juli ipv 4 augustus). Een collega van mijn vriendin heeft voor zichzelf en haar vriend gisteren ook gebeld gebeld of ze niet sneller konden en die zijn ook gisteren al mogen gaan (Gent).

Uiteindelijk is dat voor hen ook het gemakkelijkste... ipv 1700 mensen op te bellen om te vragen of ze misschien kunnen gewoon zeggen van "kom maar af, first come first serve". En mensen met een afspraak die een beetje assertief zijn verzetten ze normaal ook zonder morren.

Ik had ook een ferme bult en blauwe plek. En al de ganse week brak en goed verkouden... T zal een extra goeie dosis geweest zijn dan.
Heb jij die bult op de plaats van de injectie zelf?
Ik heb dat ook, maar zo een 2 cm lager dan waar de injectie gezet is, bultje en blauw.

Ik heb dinsdag Moderna opstaan.
Bereid uzelf voor op 40 graden koorts :sarcastic:
Vriend van mij heeft deze voormiddag zijn tweede Moderna laten zetten, net als bij de eerste bijna totaal geen last zei hij net aan de telefoon, alleen een beetje moe.

Ik zit nog altijd met barstende hoofdpijn sinds mijn eerste Pfizer prik afgelopen maandag. Ik vraag me echt af hoe lang dit gaat blijven duren ...
Had ik dit vooraf geweten, ik had ze misschien niet laten zetten. Maar ja, ik heb gewoon pech zeker?

De reservelijsten beginnen overal gewoon leeg te geraken. Mijn ma is vrijwilliger in het vaccinatiecentrum van Beveren en ze zei dat er bij hun eind vorige week al groepen 20-21 jarigen gevaccineerd werden van QVAX lijst.
Ik heb hier in Deinze gisteren gebeld en mijn vriendin kon zonder problemen naar voor getrokken worden (24 ipv 30 juni en 29 juli ipv 4 augustus). Een collega van mijn vriendin heeft voor zichzelf en haar vriend gisteren ook gebeld gebeld of ze niet sneller konden en die zijn ook gisteren al mogen gaan (Gent).

Uiteindelijk is dat voor hen ook het gemakkelijkste... ipv 1700 mensen op te bellen om te vragen of ze misschien kunnen gewoon zeggen van "kom maar af, first come first serve". En mensen met een afspraak die een beetje assertief zijn verzetten ze normaal ook zonder morren.
Daarom dat ze nu al oproepen om niet meer te komen wegens chaos aan Flanders Expo :D

Ik vraag mij soms af of dat ook niet wat is van de spanning van het vaccin komt.
Als je al van honderden mensen en nieuwberichten al gehoord hebt dat je je mag voorbereiden op spierpijn, hoofdpijn, koorts, etc is het niet raar dat sommigen dat ziektebeeld gewoon zelf gaan veroorzaken.

Ik vraag mij soms af of dat ook niet wat is van de spanning van het vaccin komt.
Zal bij sommigen zeker wel meespelen.

Ik zat gisteren toch ongemakkelijk in mijn auto als ik naar het vaccinatiecentrum reed, ik heb nochtans niet bewust schrik van naalden (geen fan wel maar bon). 500m voor ik aan het vaccinatiecentrum was nog controle van de politie ook... ik denk dat die agente zich heeft afgevraagd of ik Parkinson had toen ik mijn rijbewijs en papieren af gaf :unsure:

Is 't normaal dat ik als 29jarige wonend in stad Antwerpen nog geen uitnodiging heb gehad?
Heb je niemand in je omgeving in Antwerpen zelf die ongeveer dezelfde leeftijd heeft? In Oost-Vlaanderen (Beveren, Gent, Deinze weet ik) zitten ze alleszins sinds vorige week aan de -30 jarigen.

Als je mensen kent die jonger zijn in u directe omgeving die pakweg de laatste 2 weken hun brief gehad hebben kunde wel eens horen maar waarschijnlijk is het kwestie van nog een beetje wachten. Zal wel komen, normaal gezien komt het ook via uwe e-box en dan pas via de post.

In Beveren waren ze op een bepaald moment een heel (of toch groot deel van) een geboortejaar vergeten... de uitnodiging dan toch, mijn Pa ging op een bepaald moment naar den dokter "ah, gij moet sebiet om u vaccin zie ik hier?"... mijn Pa wist van niks en hij was niet den enigen van zijn jaar blijkbaar.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan