Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Nu vandaag was ik een praatje aan het maken met de buurman, ineens kom ik niet meer uit mijn woorden, begin te duizelen en voel me echt onwel worden. Begin te hyperventileren (wat ook al meer dan 15 jaar geleden is) en krijg precies een gevoel of het bloed in mijn lichaam aan het borrelen is. Ook precies steken in de hartstreek, maar niet echt een klemmend of benauwd gevoel. ECG met Apple Watch geeft een regelmatig sinusritme aan.
Zoals je zegt zijn dat gewoon hyperventilatie symptomen. Als je daar gevoelig voor bent, kan dat altijd opkomen. Kan er van meespreken :cautious:

Gisteren avond dus eerste prik Pfizer gekregen, avond en nacht niet te veel last gehad, gewoon wat stijve arm en een beetje misselijk.
Deze morgen hoofdpijn gekregen.
In de loop van de dag wat zitten zweten, dus vermoed wat koorts, maar heb het niet gemeten.

De meeste symptomen zijn nu terug weg, alleen nog wat last van de arm en serieus zware hoofdpijn, al 3 paracetamols gepakt, maar helpt niet.
De zware hoofdpijn blijft duren, voor de rest geen last meer.
Al had ik liever gehad dat die andere zaken wat langer waren blijven duren ipv die fucking hoofdpijn.

Gisterenochtend mijn prik gehad en geen last. Alleen is vandaag mijn wang zo wat voos. Een beetje zoals dat ze je verdoven bij de tandarts.

Gisterenmiddag ook mijn eerste Pfizer gehad. Alles liep vlot en had netjes vijftien minuten gewacht. Ik ga naar de balie om mij uit te schrijven en op twee meter daarvan voel ik mij ineens niet goed en zie ik het zwart worden voor mijn ogen. Volgende dat ik mij herinner is dat ik wakker word, op de grond lig en enkele mensen rond mij zie staan. Op een bedje gaan liggen voor nog een kwartier met de dokter erbij. Bloeddruk was ok.

Gelukkig had ik aan mijn pa gevraagd om mij te brengen want ik ben allesbehalve een held op vlak van spuiten e.d. Dus op weg naar huis draai ik nog eens weg in de auto, maar kom terug bij en even later thuis moet ik overgeven. Al mijn middageten eruit en daarna nog eens twee keer overgegeven. Tot 17u in de zetel blijven liggen en dan was het weer beter;

Nu voel ik me redelijk goed en heb ik enkel nog een pijnlijke en stijve bovenarm maar voor de rest geen koorts of hoofdpijn o.i.d.

Exact zelfde scenario als voor mijn Boostrix herhalingsvaccin dat ik zeven jaar geleden kreeg.

Vandaag in het vaccinatiecentrum in Lint mijn eerste dosis van het Pfizer vaccin gekregen (geboortejaar 1988).

Ik ben vaak de eerste om af te geven om wat wij verkeerd doen in België, maar hiervoor verdienen alle betrokken partijen toch een dikke pluim.

Van het moment van binnenkomen tot het naar buitengegaan is er letterlijk 20min verstreken, waarvan dan nog 15min dat wachten achteraf. Super vriendelijke vrijwilligers en ander personeel. Gaande van de parkeerwachters die u vriendelijk groeten tot de persoon die u het vaccin toedient. Echt straf om zo’n vlotte ervaring te hebben.

Dikke thumbs up!

Flanders Expo Gent.
Eerst prik Pfizer. Beetje stijfheid op die plek nu (dag later), maar voor de rest niks.

Wel goed geregeld. Ik kreeg een Japan-gevoel. Alles vlot, tijdig, op elkaar afgestemd en vriendelijk. Dacht ik: "Misschien moet ik dan toch niet verhuizen naar Japan." :tongue:

Voor mensen die al een tweede Pfizer hebben gehad, hoe was de aftermath? Ik hoor van veel Moderna mensen dat dat hun toch een dag of twee goed liggen gehad heeft, is het bij Pfizer ook zo? Ik heb net mijn eerste gehad en buiten een beetje spierpijn op mijn bovenarm nikske bijwerkingen voorlopig.

Vandaag in het vaccinatiecentrum in Lint mijn eerste dosis van het Pfizer vaccin gekregen (geboortejaar 1988).

Ik ben vaak de eerste om af te geven om wat wij verkeerd doen in België, maar hiervoor verdienen alle betrokken partijen toch een dikke pluim.

Van het moment van binnenkomen tot het naar buitengegaan is er letterlijk 20min verstreken, waarvan dan nog 15min dat wachten achteraf. Super vriendelijke vrijwilligers en ander personeel. Gaande van de parkeerwachters die u vriendelijk groeten tot de persoon die u het vaccin toedient. Echt straf om zo’n vlotte ervaring te hebben.

Dikke thumbs up!
Idem. Echt chapeau. Qua bijwerkingen enkel de gekende pijn aan de arm.

Gisteren eerste shot Pfizer te Sint Niklaas(84)

Beetje stijve arm, en secondje "woozie" paar minuten na het shot, alsof het men eerste pint was in 2 jaar. Ook hier zeer strak georganiseerd.

Eerste Pfizer zit erin, centurm Roeselare. Heel goed georganiseerd, in&out < 20 minuten.
Verplichte ontsmettingsmiddel stonk wel enorm :unsure:

Vandaag Johnson & Johnson gekregen. Ik had mij exact één week geleden aangemeld op die qvax met de uitdrukkelijke toestemming om J&J te mogen krijgen, en het was deze ochtend al van dat. 🤩

Anders kon ik wrs nog weken wachten op een uitnodiging en kreeg ik moderna of pfizer waar ik 2 keer tijd moest voor vrijmaken. Ben vooral blij dat ik een vaccin heb gekregen, dan moet ik al die shit van testen voor ik mag reizen enzo niet meer laten doen.

Terug
Bovenaan