Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Zaterdag mijne shot gaan halen in Spoor-Oost.
Dikke merci aan alle vrijwilligers daar om alles zo rustig en goed te laten verlopen.
Pas en papier 8 keer moeten tonen, iedereen haalde welke shot je kreeg, dus je waart zeker en vast op je gemak. Spuitje zelf ging erin en eruit. Kwartiertje wachten in observatieruimte. Lichtjes stijve arm de dag erna, maar that's it.

Ergste is vond ik weeral voor sommige vrijwilligers dat bepaalde mensen van origines totaal niet luisteren. "Niet overstekenen meneer, graag niet voorbij steken, afstand handen meneer", zie je ze daar iets brabbelen onder hun masker en gewoon verder doen. Ge kunt moeilijk hun vaccin de vuilbak in smijten é.

Ik moet de mijne ook verzetten door het werk maar alles zit vol in Kortrijk tot +1 maand ver. Ik heb dus letterlijk geen andere keuze.
Eens zien hoe ik dat ga oplossen.

Pfizer 1ste shot '89

Dunno wat ge doet qua job, maar voor alle duidelijkheid: ge weet dat ge recht hebt op klein verlet voor de tijd die ge nodig hebt voor de vaccinatie (en de verplaatsing van en naar)?

Dunno wat ge doet qua job, maar voor alle duidelijkheid: ge weet dat ge recht hebt op klein verlet voor de tijd die ge nodig hebt voor de vaccinatie (en de verplaatsing van en naar)?
Ja, ik zit op verplaatsing met meerdere partijen. Ik ga straks een bellen en zien wat ze met zo'n situatie doen.

Zaterdag mijne shot gaan halen in Spoor-Oost.
Dikke merci aan alle vrijwilligers daar om alles zo rustig en goed te laten verlopen.
Pas en papier 8 keer moeten tonen, iedereen haalde welke shot je kreeg, dus je waart zeker en vast op je gemak. Spuitje zelf ging erin en eruit. Kwartiertje wachten in observatieruimte. Lichtjes stijve arm de dag erna, maar that's it.

Ergste is vond ik weeral voor sommige vrijwilligers dat bepaalde mensen van origines totaal niet luisteren. "Niet overstekenen meneer, graag niet voorbij steken, afstand handen meneer", zie je ze daar iets brabbelen onder hun masker en gewoon verder doen. Ge kunt moeilijk hun vaccin de vuilbak in smijten é.
Hier in Sint-Truiden verliep alles gisteren ook heel goed en vlot.
De tweede vrijwilliger die ik tegenkwam zei al direct "steek die brief maar weg, die hebt ge hier niet nodig, alleen uwe pas".
Slechts twee keer de pas moeten kate zien, de andere keren vroegen ze allen het vaccinatiekaartje.
De vrijwilligers werden ook net "bevoorraad" toen ik er was. Je zou verwachten dat die afgelost worden en op een andere plaats rustig iets kunnen gaan eten, niet dus.

Gisteren avond dus eerste prik Pfizer gekregen, avond en nacht niet te veel last gehad, gewoon wat stijve arm en een beetje misselijk.
Deze morgen hoofdpijn gekregen.
In de loop van de dag wat zitten zweten, dus vermoed wat koorts, maar heb het niet gemeten.

De meeste symptomen zijn nu terug weg, alleen nog wat last van de arm en serieus zware hoofdpijn, al 3 paracetamols gepakt, maar helpt niet.

Vraagske, in welke arm werd de prik bij jullie gezet? Ze vroegen of ik links of rechtshandig was, ik zeg rechts, dus zetten ze de spuit links.
Terwijl ze die in Hasselt (bij een vriend) net in de "schrijfarm" gezet hadden omdat dat beter zou zijn :crazy:
Hier ook links terwijl ik rechts ben. Terwijl een collega 1 dorp verder zijn prik ook in zijn schrijfarm kreeg.
Die collega is goed ziek geweest van Pfizer, nu heeft gisteren een andere collega moderna gekregen en die was vandaag ook ziek. Ik ben deze ochtend geweest, (voorlopig) toch geen last.

Hier net de eerste gehad. Ook voor zekerheid rechterarm omdat ik links ben. 10 min van uit de auto stappen tot in die wachtruimte na vaccinatie. Is hier precies voorzien op t drie dubbele qua verwerking. Pfizer gekregen in lommel

1e prik 29/06, 2e prik 03/08 (pfizer). Centrum Wachtebeke, bouwjaar 91. Jammer genoeg nog net niet volledig beschermd tegen dat ik op reis vertrek midden augustus. Hoop toch stilletjes dat ze nog wat spelen met die 2 weken regeling 😁

Laatst bewerkt:
Ik moet nog altijd bevestigen voor donderdag, maar weet er echt niet mee wat te doen.

Gewoon doen!
De kans op zware bijwerkingen is zéér miniem. Een nulrisico bestaat niet, maar dat geldt bij alles zo in het leven dus daar moet ge u niet door laten tegenhouden.

De kans op bijwerkingen in de zin van dat ge u de uren/dag erna wat miserabel voelt is natuurlijk al wat groter, maar dát kan uiteindelijk voor uw lichaam minder kwaad dan dat ge eens een avond stevig zou doorzakken en met een zware kater zit en u ook miserabel voelt.

Waarom? Wat maakt dat die derde spuit er plots teveel aan is?
Gewoon 2 is genoeg, ze veranderen en doen toch waar ze goesting in hebben met al hun regels, verplichtingen,beperkingen.
Zal de afwachtende houding wel aannemen,zoals we alles al hebben moeten ondergaan v het begin v Corona tot nu.

Nu zelfs een popup op hbvl... Hasselt heeft 4.000 J&J te veel en ze roepen jongeren op om zich bij qvax te registeren, die kunnen dan onmiddellijk gaan.

Hier net de eerste gehad. Ook voor zekerheid rechterarm omdat ik links ben. 10 min van uit de auto stappen tot in die wachtruimte na vaccinatie. Is hier precies voorzien op t drie dubbele qua verwerking. Pfizer gekregen in lommel
In Kasterlee zijn ook 3 parkings voorzien en in het centrum zelf ook duidelijk veel plaats. Het ging daar ook supervlot.

Ze geraken die J&J vaccins precies niet makkelijk kwijt aan de jongeren. Van de 6000 nog 4300 beschikbaar. Ze zijn al een paar dagen kandidaten aan het ronselen.

Gewoon 2 is genoeg, ze veranderen en doen toch waar ze goesting in hebben met al hun regels, verplichtingen,beperkingen.
Zal de afwachtende houding wel aannemen,zoals we alles al hebben moeten ondergaan v het begin v Corona tot nu.

Ze doen niet waar ze goesting in hebben, ze doen wat nodig is om de crisis te bedwingen. (niet dat daarom elke beslissing even efficiënt zal zijn geweest, maar het is dan ook niet dat er op voorhand een draaiboek klaarlag dat beschreef wat men moest doen bij het uitbreken van een pandemie van deze orde)

Er is toch ook nooit gezegd geweest dat er sowieso maar twee spuiten nodig zouden zijn? Integendeel, ik ging er sowieso van uit dat er in de toekomst opnieuw gevaccineerd zou moeten worden. Net zoals het mij van in het begin al logisch leek dat we in eerste instantie niet zomaar vrij zouden kunnen reizen zonder vaccinatiebewijs/negatieve test.

Waarom geloof je de dokter wel die zegt dat 2 genoeg is, en niet als diezelfde dokter zegt dat 3 beter is tegen de mogelijke varianten?

Ze geraken die J&J vaccins precies niet makkelijk kwijt aan de jongeren. Van de 6000 nog 4300 beschikbaar. Ze zijn al een paar dagen kandidaten aan het ronselen.

Als ik lees dat ze die vaccins 'extra' hebben gekregen waren ze dus nooit ingepland.
Het zal afhangen van hoe snel vaccinatiecentrum bezig is maar als ik zo lees zitten ze al geboortejaar 90 bij sommigen dusja dan moeten ze wel de jongeren oproepen om langs te komen.

Lijkt me niet dat ze het niet kwijt geraken. Maar indien het inderdaad zo is dan is er wel een zekere verschil tussen woorden en daden van de jongeren. Ze willen vrijheid en alles doen maar ze willen geen moeite voor doen.

Terug
Bovenaan