Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Wel zoals ik dus al zei (en al meermaals gezegd heb in verschillende corona topics hier), ik wil mij wel laten vaccineren, maar ik wou in eerste instantie afwachten tot het najaar of misschien zelfs begin volgend jaar. Gewoon om alle informatie over de vaccins te kunnen opvolgen om te zien wat de bijwerkingen en dergelijke zijn en op dat punt dan hopelijk ook zelf te kunnen kiezen welk vaccin ik dan zou willen nemen.
Met de informatie die er nu is had ik de laatste maanden dan stilaan mijn keuze gemaakt voor moderna of j&j, maar het is uiteindelijk Pfizer geworden (moderna word hier niet gezet en voor j&j ben ik te jong) en ja ik heb wel wat schik ivm die mogelijke hartspierontsteking bij Pfizer, hoe klein de kans mss ook is.

Maar ik ben dus geen anti-vaxxer, want dat verwijt heb ik hier op het forum (9lives) ook wel eens gehad.

Ah ok.
Ik weet niet wie er wat ergens plaatst dus als je het ooit ergens hebt gepost, heb het niet gelezen.
Als ik me niet vergis zit heel deze vaccinatiecampagne nog in een testfase en zijn alle definitieve resultaten ivm bijwerkingen etc pas beschikbaar binnen 2 jaar maar als je zekerheid wilt kan je altijd een arts raadplegen of een deskundige op dit gebied.
Als je twijfelt moet je het niet doen en ja je krijgt snel een label op je voorhoofd als je een beetje weigerachtig/kritisch tegenover iets staat maar hoef je vooral niet wakker van te liggen.
Iedereen moet maar doen waar die zich het prettigst bij voelt

Ah ok.
Ik weet niet wie er wat ergens plaatst dus als je het ooit ergens hebt gepost, heb het niet gelezen.
Als ik me niet vergis zit heel deze vaccinatiecampagne nog in een testfase en zijn alle definitieve resultaten ivm bijwerkingen etc pas beschikbaar binnen 2 jaar maar als je zekerheid wilt kan je altijd een arts raadplegen of een deskundige op dit gebied.
Als je twijfelt moet je het niet doen en ja je krijgt snel een label op je voorhoofd als je een beetje weigerachtig/kritisch tegenover iets staat maar hoef je vooral niet wakker van te liggen.
Als iedereen altijd zou doen waar men zich het prettigst bij voelt, dan voorspel ik vooral veel onheil in de samenleving ;)

Ik voel mij ook niet 'prettig' om mij te vaccineren.

Het zorgt er wel voor dat ik geen covid meer krijg dat 100 keer meer (potentieel levensgevaarlijke) neveneffecten heeft dan het vaccin, ik kan makkelijker op reis, en lever een miniscule bijdrage om die verrekte pandemie de wereld uit te helpen.

Als iedereen altijd zou doen waar men zich het prettigst bij voelt, dan voorspel ik vooral veel onheil in de samenleving ;)

Ik voel mij ook niet 'prettig' om mij te vaccineren.

Het zorgt er wel voor dat ik geen covid meer krijg dat 100 keer meer (potentieel levensgevaarlijke) neveneffecten heeft dan het vaccin, ik kan makkelijker op reis, en lever een miniscule bijdrage om die verrekte pandemie de wereld uit te helpen.

Dat ik die persoon dan ook het advies geef om een dokter of deskundige te raadplegen negeer je maar even het gemak?
Mss dat hij gerustgesteld is en zich dan wel laat inenten maar als hij écht niet wilt dan vind ik niet dat je iemand moet dwingen anders krijg je evenveel onheil in de samenleving.

Dat ik die persoon dan ook het advies geef om een dokter of deskundige te raadplegen negeer je maar even het gemak?
Ok, fair point.
Mss dat hij gerustgesteld is en zich dan wel laat inenten maar als hij écht niet wilt dan vind ik niet dat je iemand moet dwingen anders krijg je evenveel onheil in de samenleving.
Verplichte vaccins geven wereldwijd inderdaad meestal veel onheil... voor het virus.

Nog steeds geen bijwerkingen van mijn Moderna-prik van gisteren, buiten een beetje een zeurende delta-spier waar men gisteren de naald heeft ingestoken. Niet moe, niet suf, geen koorts, niet misselijk, veel honger.

@NemesisBE : you dead?

Eeeeindelijk.
Mijn uitnodiging zat blijkbaar bij mijn doccle documenten (waar ik eens 1 keer in de maand naar kijk).
Dus als je bent aan het wachten op een uitnodiging, check u doccle :p

Centrum: Hasselt Grenslandhallen
Bouwjaar: good oll '83
Datums: 21/6 en 20/7 (Moderna)

Ik moet straks gaan, heb precies wat zenuwen. Voelt alsof ik examen moet gaan afleggen :lol:

Daar valt over te discussiëren vind ik persoonlijk. Wij kiezen voor individuele vrijheid omdat we dit verkiezen, want ons ook al heel wat "onheil" heeft opgeleverd op andere vlakken. Ik zou er geen tranen om laten als ze deze vaccins verplicht maken alleszins, aangezien dat ik -met alle respect- het argument dat een leek nog even wil wachten om alles te "evalueren" nonsens vind.

Iedereen mag zijn arts natuurlijk raadplegen hé, maar als je geen speciale voorgeschiedenis hebt zullen die ook inwendig eens zuchten bij die vraag aangezien praktisch elke expert aanraadt om je te laten vaccineren met eender welk vaccin.

Nog steeds geen bijwerkingen van mijn Moderna-prik van gisteren, buiten een beetje een zeurende delta-spier waar men gisteren de naald heeft ingestoken. Niet moe, niet suf, geen koorts, niet misselijk, veel honger.

@NemesisBE : you dead?
Bij mij na Moderna (part 1): stijve arm, suf, lichtjes duizelig, moe en ongeconcentreerd.
24u later geen last meer.

Ik zou er geen tranen om laten als ze deze vaccins verplicht maken alleszins
Voor mij mag dat ook gerust, maar dat valt echter niet te rijmen met dat je dan geen keuze hebt in het vaccin dat je krijgt (zeker aangezien er verschillende werkingsprincipes, dekkingsgraden en termijnen zijn). Het achteraf toch nog gaan verplichten, maar dan wel de mensen de keuze geven wèlk vaccin ze krijgen is dan weer "a kick in the nuts" voor degene die gewoon gehoor hebben gegeven aan de oproep, en gevaccineerd zijn met een vaccin, ook al was dat niet hun voorkeur.

EDIT: nu moest het vooral snelsnelsnel gaan, daarom geen keuze in wat je krijgt. En dus niet afdwingbaar.

Laatst bewerkt:
Geboortejaar: 1989 (32)
Vaccin: Pfizer
1e prik: zaterdag 26/06
2e prik: zaterdag 31/07

Ik sta ook lang op de reservelijst via QVAX en heb sinds vandaag aangeduid dat ik Johnson ook accepteer.

Voor mij mag dat ook gerust, maar dat valt echter niet te rijmen met dat je dan geen keuze hebt in het vaccin dat je krijgt (zeker aangezien er verschillende werkingsprincipes, dekkingsgraden en termijnen zijn). Het achteraf toch nog gaan verplichten, maar dan wel de mensen de keuze geven wèlk vaccin ze krijgen is dan weer "a kick in the nuts" voor degene die gewoon gehoor hebben gegeven aan de oproep, en gevaccineerd zijn met een vaccin, ook al was dat niet hun voorkeur.

Yes!
Perfect verwoord.

Ik moet straks gaan, heb precies wat zenuwen. Voelt alsof ik examen moet gaan afleggen :laugh:
Idem. Al heeft het bij mij vooral te maken dat mijn Frans behoorlijk slecht is en ik in Wallonië moet gaan :unsure: . Die spuit op zich maakt me niks uit.

Ah ok.

Dat is een misopvatting die al lang de ronde doet. De vaccins hebben testfase 3 al doorlopen en zijn daarom volledig goedgekeurd en worden volledig als veilig + effectief beschouwd. Zie meer info:

Dat de laatste testfase nog blijft doorlopen tot in 2023, heeft dus niets te maken met bijwerkingen.

rond 11.40 Moderna laten zetten in Hasselt. Ging vlot en was op zo'n goede 20 minuten buiten. Heb nu wel een beetje hoofdpijn, maar dat kan ook door de vermoeidheid van heel die fietstocht zijn :unsure:

Terug
Bovenaan