Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Heb nu ook mijn afspraak gekregen om mij te laten vaccineren.
Uitgerekend de datum en uur dat ik absoluut niet kan.

Ik probeer nu al 5 keer naar dat centrum te bellen en telkens blijf ik in wacht staan.
Na telkens 15min wachten heb ik het opgegeven.

Alsof je ikea probeert te bereiken :sop:.

Uitnodiging ontvangen (bouwjaar 1988 - regio Appels). Vriend had eerder deze week zijn uitnodiging al gekregen. We gaan gevaccineerd op verlof kunnen gaan midden augustus :clap:.

Uitnodiging ontvangen (bouwjaar 1988 - regio Appels). Vriend had eerder deze week zijn uitnodiging al gekregen. We gaan gevaccineerd op verlof kunnen gaan midden augustus :clap:.
Hopelijk dan al 2 weken voor je vertrek volledig gevaccineerd > geen bijkomende test.

Ja dacht gewoon beter volledig gevaccineerd zodat ik niet nog een pcr test moet voorleggen om op reis te kunnen. Het leek me vooral vreemd dat ik mijne 2de vaccinatie toch kon inplannen voor de 35 dagen verstreken waren.
Minimum tijd tussen 2 Pfizer vaccins is 3 weken dacht ik, maar bij ons hanteren ze die 35 dagen of 5 weken.

Je moet wel nog altijd rekening houden met de tijd tot je volledig beschermd bent, want anders heb je voor je vertrek nog altijd een pcr test nodig.

Idem hier (maar dan Leuven, en zonder viesgezind te zijn), ik kreeg sowieso Moderna, zijn sowieso Pfizer (lag al vast nog voor we de data kozen), vriendin van ons idem. Zou misschien iets te maken hebben met een zeldzame nevenwerking van hartritmestoornissen bij mannen met Pfizer.
Is dat al bewezen met die "hartafwijkingen"? Kwam ook vooral voor bij jongens rond de 20 jaar dacht ik.
Awel, dat ik het niet weet, eergisteren was het ook het eerste wat ik ervan gehoord heb (of was dat dat Israëlisch onderzoek/"onderzoek" waarvan ook vermoedens bestaan dat het een politieke afrekening is naar Pfizer toe omdat Pfizer niet meer wenste te leveren zolang Israël niet betaalde?). Die vriendin van ons kwam daarmee af.
Dat ging toch over hartspierontsteking, van hartritmestoornissen heb ik niks gehoor?
De meeste berichten hierover dateren van begin deze maand.
Maar als ik op Google zoek krijg ik ook een artikel van knack te zien dat al van eind april is en daarin hebben ze het ook al over hartspierontsteking bij mensen die Pfizer gekregen hebben in Frankrijk.

Heb 1 week geleden eerste vaccin gekregen (pfizer). Buiten een stijve arm de eerste 2 dagen niet speciaal last van gehad. Alleen nu de laatste 2 dagen was ik telkens extreem moe tegen de avond (amper nog uw benen kunnen verzetten).

Dacht eerst dat het misschien nog late bijwerkingen waren. Maar dan zag ik daarstraks op het nieuws dat er extreem veel pollen in de lucht zitten momenteel. Ik pak het hele jaar door medicatie tegen allergie en daardoor er quasi nooit last van, maar het zal dus wellicht toch aan de vele pollen liggen. Daarstraks was het hier precies ook aan het sneeuwen, zoveel pluisjes er door de lucht vlogen.

Exact hetzelfde bij mij. Deze post hierboven had ik evengoed zelf kunnen geschreven hebben...
Maar kijk eens naar deze grafiek:

We zijn vorig jaar over de ganse zomerperiode nog nooit zo hoog geweest qua concentratie pollen in de lucht.

Is het niet zo dat een allergie ook het immuunsysteem triggert?
Vraag mij eigenlijk af in welke mate de medicatie om allergieën te onderdrukken en het coronavaccin zich onderling verhouden...
Zou er een risico zijn op verminderde werking (van het vaccin)?

Dat ging toch over hartspierontsteking, van hartritmestoornissen heb ik niks gehoor?
De meeste berichten hierover dateren van begin deze maand.
Maar als ik op Google zoek krijg ik ook een artikel van knack te zien dat al van eind april is en daarin hebben ze het ook al over hartspierontsteking bij mensen die Pfizer gekregen hebben in Frankrijk.
Klopt

Jaaaa, eindelijk!! I've got him!! MIJN EERSTE PRIK!! Zo blij, zo opgelucht, over the moon, ik voel me fantastisch. In mijn linkerarm want ik ben rechts. Ik heb er helemaal niks van gevoeld. De plek is wat rood en dik, maar doet geen pijn, het jeukt een beetje, meer niet. Ik heb geprobeerd een magneet er tegenaan te houden, maar die bleef niet plakken dus dat verhaal kan echt naar het rijk der fabelen. Ik moet eerlijk zeggen: ik weet niet of deze prik mij helemaal immuun maakt, maar we gaan het zien..... Maar goed, mijn eerste prik dus...!!! Blij dat ik die kolerelijer van een mug daarna met zachte dwang mijn slaapkamer uit geflikkerd heb.

Just kidding😩
Mag de 17de om mijn 1ste shot (Pfizer) gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
1ste prik 23/06, tweede 28/07. Partner twee dagen later dan mij voor beide datums. Beiden Pfizer.

Mijn man van 1988 heeft vandaag zijn uitnodiging gehad. Vaccinatie centrum Antwerpen Spoor Oost.
19/6 eerste dosis, 22/7 tweede.

We hopen met die tweede prik nog een beetje te kunnen schuiven aangezien hij misschien in die periode drie week ik het buitenland zou kunnen gaan werken.

Edit: hij krijgt Pfizer.

Net een mail gekregen voor de reguliere vaccinatie (stond op QVax-lijst, maar niet gekozen).
  • Vaccinatiecentrum Leuven Brabanthal
  • bouwjaar eind 1987
  • Maandag 14 Juni & Maandag 12 juli
  • Moderna
Ik kon zelf mijn datum/uur kiezen (met 14/6 als eerste mogelijke dag). Het is dus echt het beste dat je je ebox configureert om zo het snelste nieuws te krijgen, want als je op BPost moet wachten.
Ben van '84 en heb vandaag mijn eerste prik gehad in de Brabanthal. De brief vandaag pas gehad trouwens. Een uur voordat ik moest gaan. Den dokter in de Brabanthal zag er wel meer uit als een mijnwerker dan als een dokter maar soit :oink:

Laatst bewerkt:
tenor.gif

?

Ik heb vandaag een mail gekregen (een van de komende dagen zal de brief dan ook wel komen zeker?)
De eerste vaccinatie gaat door op 21-06-2021 om 17:42 uur.
De tweede vaccinatie gaat door op 26-07-2021 om 17:42 uur.
Pfizer
Vaccinatiecentrum Sint-Truiden
1982
Afgelopen zondag dus mijn mail gekregen en vandaag (vrijdag) is de brief toegekomen, wel nog snel, zeker als ik de reacties van sommige mensen hier lees.
Ik had de brief eigenlijk pas begin volgende week verwacht.

Gisteren rond 19u een sms/mail gekregen van QVAX, 10min later stak de spuit al in mn arm.
Pfizer, 2e spuit op 16/7
Vaccinatiecentrum Sint-Niklaas
Geboren in september 1993

Deze voormiddag gaan helpen in Vaxpo Kortrijk, na de shift eerste shot Pfizer gekregen. Tweede staat ingepland 22/7.

Nog geen brief ontvangen maar op mijn burgerprofiel kan ik mijn data wel zien, 22 juni en 21 juli. Alleen kan ik die data niet bevestigen, dan krijg ik de melding dat ze tekort bij elkaar liggen. En online verzetten lukt ook niet.
1985, Kortenberg, Pfizer.

Nog geen brief ontvangen maar op mijn burgerprofiel kan ik mijn data wel zien, 22 juni en 21 juli. Alleen kan ik die data niet bevestigen, dan krijg ik de melding dat ze tekort bij elkaar liggen. En online verzetten lukt ook niet.
1985, Kortenberg, Pfizer.
Dat zou 22 juni en 27 juli moeten zijn, 5 weken tussen.

Dat zou 22 juni en 27 juli moeten zijn, 5 weken tussen.
Ik ga even afwachten tot ik mijn brief gekregen heb, misschien dat de data daar op gewijzigd zijn. Anders zal ik eens moeten bellen.
Als ik probeer te wijzigen beland ik op de kalender inderdaad op 27 juli, alleen is op die dag dus geen plaats.

Terug
Bovenaan