Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Vandaag hebben precies veel min 35 jarigen uit Vlaanderen hun uitnodiging gekregen in mijn directe omgeving, ik dacht dat ze pas over een maand ofzo aan de beurt kwamen?

Waar haalt ge dat vandaan? Normaal gezien zou elke meerderjarige op 11 juli z'n eerste spuit gehad moeten hebben. Door de wijzigingen met J&J loopt dat nu mogelijk/wellicht wat vertraging op, maar vanzelfsprekend zijn het dan de jongste leeftijden die daar hinder van ondervinden en wil dat niet zeggen dat mensen jonger dan 35 pas over een maand aan de beurt kwamen he. Uitnodigingen voor mensen uit de jaren tachtig worden nu volop verstuurd. Op sommige plaatsen vooraan '80, op sommige plaatsen zit men zelfs al stilaan richting '90.

Voorlopig zit men in het algemeen dus nog op schema, met uiteraard wel wat verschillen tussen de verschillende regio's (maar ook dat kan uiteraard nog steeds volgens schema zijn aangezien sommige regio's nu eenmaal een oudere bevolking hebben en de jongeren er dus sneller door zullen gaan eenmaal ze aan de beurt zijn).

FYI: Aarschot zit nog maar aan 197x.

Aan de frustrerende kant, want de centra rond Aarschot zitten aan 198X.
Qua uitnodigingen? Of qua effectieve vaccinaties deze week? Want dat deze week de mensen van 197x langsgaan, is normaal hoor. Als die mensen nu pas hun uitnodiging krijgen dan zitten ze in Aarschot idd wel wat achter tov de meeste plaatsen.

Die ebox waarin je die uitnodigen krijgt, is dat hetzelfde systeem als waarin je bv berichten over de belastingen krijgt (wat bij mij via Doccle gebeurt)?

Ik heb mijn uitnodiging gewoon gekregen via mijn e-mail. Geen doccle, geen burgerprofiel, ik denk ergens gelezen te hebben dat ze in zo'n geval uw mailadres van het ziekenfonds gebruiken.

Die ebox waarin je die uitnodigen krijgt, is dat hetzelfde systeem als waarin je bv berichten over de belastingen krijgt (wat bij mij via Doccle gebeurt)?

Zodra je uitnodiging verstuurd wordt, kan je dit zien op MyHealthViewer. Daar kan je ook al de code halen waarmee je je afspraak kan maken.

Bij mij was de uitnodiging volgens MyHealthViewer vorige week (donderdag?) rond 13u00 verstuurd, de mail kwam pas 's nachts rond 1u30 binnen. En de brief zat vandaag pas in de brievenbus. :)

Als je er echt op zit te wachten kan je best die website in de gaten houden.

Net mijn uitnodiging gehad in de mail.
- 23/06 en 28/07
- VC Klein-Brabant
- Pfizer
- Van 1987

Gisteren nog aan’t lachen geweest dat het voor mij nog wel een tijd ging duren, daarnet ook de uitnodiging in mijn mails.

28/06 nr. 1 en de 2de op 2/08
5 weken ertussen dus zal waarschijnlijk ook wel Pfizer zijn.
Geboortejaar 88, de eerste krijg ik op mijn verjaardag, schone cadeau :unsure:

Wel beide keren een maandag rond 14u, tof dat ik dan aan’t werk ben.
Op zich is dat geen probleem om even weg en weer te rijden, maar ‘t is toch weer gedoe.

edit: centrum Sijsele btw

Laatst bewerkt:
Gisteren nog aan’t lachen geweest dat het voor mij nog wel een tijd ging duren, daarnet ook de uitnodiging in mijn mails.

28/06 nr. 1 en de 2de op 2/08.
Welk centrum?

28/06 nr. 1 en de 2de op 2/08

Wel beide keren een maandag rond 14u, tof dat ik dan aan’t werk ben.
Op zich is dat geen probleem om even weg en weer te rijden, maar ‘t is toch weer gedoe.

edit: centrum Sijsele btw

ik dacht dat je recht hebt op verlof daarvoor

edit : inderdaad, klein verlet

Qua uitnodigingen? Of qua effectieve vaccinaties deze week? Want dat deze week de mensen van 197x langsgaan, is normaal hoor. Als die mensen nu pas hun uitnodiging krijgen dan zitten ze in Aarschot idd wel wat achter tov de meeste plaatsen.
Mijn vader is geboren in 1958 en is pas deze week gevaccineerd (ook in Aarschot). :confused2:

Vaccinatiecentrum Izegem
Geboortejaar 87
Eerste prik 24/06
Tweede prik 29 /07
Vaccin: pfizer.
Met gemengde gevoelens, blij omdat ik er dan van af ben, langs de andere kant voelt het wat als een sprong in het onbekende.

Heb er eentje kunnen ´scoren´. Was er pas rond kwart voor 11. Wel uur moeten aanschuiven :).
Over welk vaccin ging het dan, want dat lees ik niet in de tekst?

Vaccinatiecentrum Izegem
Geboortejaar 87
Eerste prik 24/06
Tweede prik 29 /07
Vaccin: pfizer.
Met gemengde gevoelens, blij omdat ik er dan van af ben, langs de andere kant voelt het wat als een sprong in het onbekende.
Lokeren, '86. Exact 1 dag later dan jij..

Ik kijk er wel naar uit.

Lokeren, '86. Exact 1 dag later dan jij..

Ik kijk er wel naar uit.
Ach, ik zal wel weer proefkonijn zijn :unsure:
Nee, kijk er ook wel naar uit hoor. Hoe rapper hoe liever maar toch hopende dat dit op lange termijn geen negatieve invloed zou hebben.

Terug
Bovenaan