Vaccin tegen coronavirus: hoe heb jij het gekregen (proces, verloop)

Uurtje terug van het vaccinatie centrum. Eerste prik met Moderna, alles ging supervlot en ben mss 20 minuutjes binnen geweest met de 15 min rust erna :D

Vorige week donderdag iets na 17u telefoon gehad en om 18u stonden mijn man en ik in het vaccinatiecentrum voor de twee laatste Pfizer-spuitjes van die dag. De eerste dag wat last gehad van vermoeidheid en toch wel een dag of drie onze arm gevoeld.

Morgen moderna deel 2. Ben benieuwd want heb al verhalen gehoord van mensen die toch goed ziek geweest zijn ervan. Waren wel voornamelijk vrouwen dus dan ben ik mss wel geruster 😝

Wordt Moderna eigenlijk enkel op bepaalde plaatsen gebruikt? Ik ken niemand uit mijn omgeving die Moderna heeft gehad. Altijd Pfizer of Astrazeneca.

Ik krijg het via reserve van een psychiatrische instelling waar mijn schoonmoeder werkt. Dus zelfs niet als patient

Gisteren mijn eerste spuit Pfizer gekregen.
4 Uur later begon ik in mijn bovenarm wel pijn te krijgen en nu nog steeds. Nu ja, zo lang het dat maar is.

Wordt Moderna eigenlijk enkel op bepaalde plaatsen gebruikt? Ik ken niemand uit mijn omgeving die Moderna heeft gehad. Altijd Pfizer of Astrazeneca.

Moderna levert ook veel kleinere aantallen dus ze verdelen die gewoon over lagere aantallen centra. Als die hun productie op peil krijgen zullen die wel meer gebruikt worden in volgende vaccinatierondes, want ook een mRNA vaccin.

2/06 eerste spuit
07/07 tweede spuit
Duidelijke uitnodiging, tzal binnen en buiten worden

Pfizer btw
Eindelijk 5G ontvangst! :p

Moderna levert ook veel kleinere aantallen dus ze verdelen die gewoon over lagere aantallen centra. Als die hun productie op peil krijgen zullen die wel meer gebruikt worden in volgende vaccinatierondes, want ook een mRNA vaccin.

Is het probleem bij Moderna ook niet dat het moeilijk te bewaren is? Hier in Groo Leuven wordt het bijvoorbeeld enkel op het UZ gezet.

Is het probleem bij Moderna ook niet dat het moeilijk te bewaren is? Hier in Groo Leuven wordt het bijvoorbeeld enkel op het UZ gezet.
Lijkt me qua voorwaarden die hier eerder vermeld werden toch makkelijker te bewaren dan Pfizer: -20°C voor Moderna, -70°C voor Pfizer. Nu goed, ik ken niets van dergelijke diepvries-apparatuur (vroeger wel al eens gebruikt in een labo), maar "boerenverstand" zegt mij toch dat een vriezer die tot -70°C gaat, ook -20°C zou moeten aankunnen.

Morgen moderna deel 2. Ben benieuwd want heb al verhalen gehoord van mensen die toch goed ziek geweest zijn ervan. Waren wel voornamelijk vrouwen dus dan ben ik mss wel geruster 😝
Eerste spuit niets v gevoeld? Ik moet sewes eerste halen ook Moderna...in Hasselt, niet veel goesting in maar zal t maar doen.

Allee op 12/06 mag ik eindelijk ook achter mijn eerste prik (Pfizer). Ben 43, regio Roosdaal.

Eerste spuit niets v gevoeld? Ik moet sewes eerste halen ook Moderna...in Hasselt, niet veel goesting in maar zal t maar doen.
De gewoonlijke stijve arm, en precies wel wat meer vermoeid. Maar 2 kleine kindjes kunnen ook de oorzaak zijn.

Beetje meer gewoon nietsdoen en in de zetel liggen kan soms geen kwaad 😝

Uurtje terug van het vaccinatie centrum. Eerste prik met Moderna, alles ging supervlot en ben mss 20 minuutjes binnen geweest met de 15 min rust erna :D
Kleine update: na een uur of 4 wat pijn beginnen krijgen in de arm. Als ik mn arm ophef doet het pijn en als ik eraan kom ook. Maar verder van niks last tot nu toe :)

Terug
Bovenaan